שתף קטע נבחר

עובדי נ' אשדוד: ההנהלה אשמה בירידת הרווחים

עובדי נמל אשדוד משיבים מלחמה: השכר שלנו ראלי נוכח העבודה הקשה. הסיבה לפגיעה בתפוקות שלנו - הנהלת הנמל

הטענות כלפי עובדי נמל אשדוד, על המשכורות הגבוהות והיכולת שלהם כוועד חזק לעצור ולפגוע בכלכלת המדינה, ירדו מעט מסדר היום המדיני. עם זאת ברור, שעל פי עמדתם של שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי, זה רק עניין של זמן עד שסוגיית ההפרטה תשוב ותעלה.

 

ליקויים במכרזי נמל אשדוד? תלוי את מי שואלים

כץ: "הנמלים אינם רכושם הפרטי של הוועדים"

לקראת רפורמה בנמלים: למה בעצם צריך אותה?

 

עובדי הנמל טוענים לאורך כל הדרך, כי שכרם ריאלי נוכח העבודה הקשה אותה וההכנסה הגבוהה לקופת המדינה אותם הם מספקים. לטענתם, התפוקה שלהם היתה היתה במשך שנים בקו עלייה והיתה עשויה להיות כיום הרבה יותר גדולה - אלמלא פעולותיו של יו"ר דירקטוריון הנמל שמונה לתפקידו בשנת 2012.

 

לטענת העובדים, התפוקה שלהם כמעט השתוותה בשנת 2011 לתפוקה של נמל חיפה, אך ירדה בשנה שלאחר מכן. נתון זה גם נראה גם בגרף "תנועת מכולות שנתית בים תיכון 2013-2006", שהגיע לידי מערכת ynet. על פי הגרף, מספר המכולות שפקדו את נמלי ישראל מהים התיכון בשנת 2011 עמד על 812 אלף בנמל חיפה בעוד שבנמל אשדוד נספרו באותה שנה 776 אלף מכולות. עוד עולה, כי בשנים 2012 ו-2013 (עד חודש מארס) הפער בין הנמלים שב וגדל.

 

אותה מגמה, של התחזקות הפעילות עד 2012 והיחלשותה מאז, נראים גם בגרף "תנועת ייבוא כלי רכב בנמל אשדוד". על פי גרף זה, בשנת 2011 נרשם מספר שיא של יחידות כלי רכב שנכנסו לארץ דרך הנמל - 146 אלף, אולם בשנת 2012 חלה שוב ירידה בתפקודו.

 

כמות האוניות שמגיעות לישראל אינה משתנה ובכל השנים הללו לא התרחש שום אירוע בשווקים הבין לאומיים שמנע את כניסת האוניות לנמל אשדוד. מה שהשתנה הוא החלוקה בין נמלי ישראל כאשר מכולות רבות שהיו יכולות להיכנס לנמל אשדוד - בחרו לעבור לנמלים אחרים.

 

נמל אשדוד (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
נמל אשדוד(צילום: gettyimages)

 

ירידה ברווח הנקי

לדברי אלון חסן, יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, הסיבה לירידה בהכנסות בשנת 2012 נגרמה אך ורק בגלל החלטות הנהלתיות. "התנהלותו של יו"ר דירקטוריון הנמל גדעון סיטרמן, מאז מונה לתפקידו בשנת 2012, גרמה לנמל אשדוד נזקים ישירים כבדים, שמתבטאים בתוצאות העסקיות הגרועות של סוף שנת 2012 ובחצי הראשון של שנת 2013", אמר.

 

"אני קורא לשר התחבורה לגלות אחריות ואומץ ציבורי ולהחליף לאלתר את היו"ר הכושל", הוסיף. "לנמל אשדוד, שהוא הנמל הגדול בישראל, יש למנות כיו"ר אישיות כלכלית בכירה והגונה, כזו שתדע להחזיר את השקט התעשייתי לרציפים וכן את ההצלחה העסקית המרשימה, שידע הנמל בעבר בראשותם של יו"רים ראויים".

 

עמדה זו מקבלת משנה תוקף במסמך נוסף שהגיע לידי מערכת ynet, המציג את ה"דוחות התמציתיים על הרווח הכולל של נמל אשדוד, לתקופה של 3 חודשים עד סוף חודש מארס 2013". במסמך זה ניתן לראות כי הרווח הנקי של נמל אשדוד בשנת 2012 עמד על 192 מיליון שקל .

 

בעמודות הלא מבוקרות של המסמך, המציגות את נתוני שלושת החודשים הראשונים של 2012 ושל 2013, ניתן לראות שההכנסות בתקופות אלה לא השתנו משמעותית: 269 מיליון שקל ב-2012 ו-257 מיליון שקל ב-2013. עם זאת, הרווח הנקי לאותן תקופות ירד בכ-58%, מ-49 מיליון ב-2012 ל-21 מיליון ב-2013.

 

מנמל אשדוד בחרו שלא להתייחס לסיבות שגרמו לאותה ירידה ומסרו בתגובה: "הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2013 אושרו על ידי הדירקטוריון והועברו לרשות החברות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל אשדוד שביתה
צילום: gettyimages
מומלצים