שתף קטע נבחר

גילה אדרעי איימה על עובד, והושעתה

שנה אחרי שהודחה מתפקיד יו"ר הוועד, גילה אדרעי מושעית לתקופה של ארבעה חודשים. ברכבת אומרים כי יו"ר הוועד לשעבר הפריעה לעובד אחר במילוי תפקידו, תוך שהיא משמיעה "הפחדות ואיומים מרומזים". מקורבי אדרעי - "לא היה ולא נברא. זה עוד נדבך ברדיפה בלתי פוסקת"

פרסום ראשון: הנהלת הרכבת החליטה להשעות את גילה אדרעי לארבעה חודשים. שנה אחרי שהודחה מתפקיד יו"ר ועד עובדי הרכבת, סופגת גילה אדרעי עונש נוסף - הפעם בגלל מה שברכבת מגדירים "הפרעה לעובד אחר לביצוע תפקידו, תוך השמעת הפחדות ואיומים מרומזים". לאחר הליך של שימוע שנערך בשבועות האחרונים, החליטה הרכבת להשעות את אדרעי מתפקידה בחברה לתקופה של ארבעה חודשים.

 

היו ימים: אדרעי ומנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, לפני כשנתיים (צילום: אבישג שאר ישוב) (צילום: אבישג שאר ישוב)
היו ימים: אדרעי ומנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, לפני כשנתיים(צילום: אבישג שאר ישוב)

 

בתגובה לפניית ynet, אישרו היום (ה') ברכבת ישראל כי הוחלט להשעות את אדרעי לתקופה של ארבעה חודשים. "במהלך שיחת טלפון הבהירה אדרעי לעובד כי עליו להישמע להוראות הוועד", הסבירו ברכבת את החלטתם לנקוט סנקציה חמורה נגד יו"ר הוועד לשעבר. באותה שיחה, כך מוסיפים שם, גם אמרה אדרעי לעובד כי "עליו לזכור מי דאג לו לתפקיד". התנהלות זו של אדרעי הגיעה לכדי "עבירת משמעת חמורה", מסכמים ברכבת.

 

מנגד, מקורבים ליו"ר הוועד לשעבר דוחים בתוקף את טענות ההנהלה, ואומרים ל-ynet כי "הסיפור הזה לא היה ולא נברא. ההחלטה להשעות את גילה היא עוד נדבך ברדיפה בלתי פוסקת מצד ההנהלה, בעקבות פעילותה כיו"ר ועד העובדים". מקורביה גם אומרים כי "זה עונש חמור מאוד. ובסופו של יום, גילה היא עובדת שמפרנסת שלוש בנות, ומשמעות ההחלטה היא שכעת היא תקבל חצי משכורת מחצי משרה".  

 

בהסתדרות אמרו ל-ynet כי עורך דין מטעם ארגון העובדים כבר פנה לרכבת ישראל, וזאת כדי להגיש ערר על ההחלטה להשעות את אדרעי. בהסתדרות מסבירים כי תקנון עובדי החברה מאפשר הגשת ערר על החלטות של ועדות משמעת. עוד אומרים שם כי ביקשו לדחות את השעייתה של אדרעי, וזאת עד שייערך בירור בין אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ומנכ"ל הרכבת, בועז צפריר.

 

"התעלמות מהחלטות ההסתדרות"

גילה אדרעי נבחרה לתפקיד יו"ר ועד עובדי הרכבת ב-2010, ובמהלך כהונתה הובילה קו שרבים כינו "מיליטנטי". בין השאר, יזמה אדרעי שיבושים ואף השבתה מלאה של פעילות החברה, וזאת על-רקע ניסיונות ההנהלה ליישם רפורמות שונות. בתחילה זכתה אדרעי לגיבוי מצד ההסתדרות והעומד בראשה, עופר עיני, אך בהמשך נתגלעו חילוקי דעות חריפים באשר לדרך התנהלותה.

 

ביולי 2012, במהלך חמור וחריג, החליטה ההסתדרות להדיח את אדרעי מתפקיד יו"ר הוועד, תוך שבכירים בארגון העובדים מטיחים בה שורה ארוכה של האשמות - "השבתות פראיות ללא קבלת אישור ההסתדרות, התנהגות שאינה הולמת בפני ערכאות שיפוטיות, התעלמות וביזוי החלטות של בית הדין לעבודה, סירוב להופיע למשא ומתן מול המעסיק (רכבת ישראל, ש.ה), וכן התעלמות מהחלטות ההסתדרות".

 

גם עובדים בחברה טענו אז כי התנהלותה של אדרעי גורמת נזקים - גם לנוסעי הרכבת אך גם לעובדים עצמם. לאחר החלטת ההסתדרות להדיחה, אמרו מקורות בחברה כי "ההחלטה להדיח את אדרעי הייתה צריכה להתקבל כבר לפני יותר משנה. היא הפכה אותנו לעובדים השנואים במדינה, וגרמה לכך שנתבייש ללכת עם מדי הרכבת ברחוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
יו"ר ועד הרכבת לשעבר, גילה אדרעי
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים