שתף קטע נבחר

סקר: 50% קונים לפחות פעם בחודש ברשת

בולמוס קניות גם באינטרנט: סקר של Pay Pal מעלה כי 53% מהישראלים רוכשים מוצרים באינטרנט לפחות פעם בחודש, במחיר ממוצע של 634 שקל. 10% מהציבור מוציא 19 אלף שקל בשנה על קניות ברשת. נתוני החברה חושפים גם כמה שיאים בינלאומיים של הגולש הישראלי

53% מהישראלים קונים לפחות פעם בחודש מוצרים באינטרנט, ומוציאים בממוצע כ-634 שקל לקנייה. כ-10% רוכשים לפחות פעם בשבוע באינטרנט ומוציאים כ-290 שקל לקנייה בממוצע. בחישוב שנתי, על פי הנתונים, סך ההוצאה שלהם מגיעה לכ-19 אלף שקל בשנה, כך עולה מסקר שנערך עבור PayPal.

 

 

מי הם הרוכשים? בחינת פרופיל הרוכשים באינטרנט על פי בחינת תדירות הרכישות וסך ההוצאה, מעלה כי המשתמש ה"כבד" הוא לרוב גבר צעיר, בגילאי 18-29, חילוני וללא ילדים – שמעדיף לרכוש באינטרנט מוצרים בתחום הבידור, גאדג'טים, קופונים ואופנה.

 

בהגדרת המשתמש ה"בינוני" נכנסים לרוב זוגות מבוססים, בגילאי 30-50, אשר מבצעים מספר רכישות בחודש – מעדיפים לרכוש מוצרים בתחום הבידור, אלקטרוניקה, תשלום חשבונות ותיירות. המשתמש ה"קל" הן לרוב נשים בעלות השכלה גבוהה, ללא ילדים, אשר מבצעות רכישה באינטרנט פעם בכל 2-3 חודשים – והן מעדיפות לרכוש קופונים ומוצרים בתחום הבידור.

 

64% מהרכישות של המשתמשים ה"כבדים" - בחו"ל

על פי הסקר שנערך על ידי קנטר מדיה, TDI מחקרים בקרב כ-400 גולשים יהודים באינטרנט בגילאים 18-65, ככלל אתרים מקומיים הם פופולריים יותר בקרב הרוכשים ברשת – עם זאת, ככל שהרוכש נוטה לקנות יותר באינטרנט הוא פתוח יותר לאתרים שונים מרחבי העולם.

 

כך, בעוד שמרבית הרוכשים מבצעים את רכישותיהם באינטרנט באתרים ישראליים – 67% מהרכישות, 64% מהרכישות שמבצעים המשתמשים ה"כבדים", נעשות באתרים בינלאומיים.

 

על מה מוציאים הישראלים הכי הרבה ברשת? 51% מבצעים רכישות בתחום הבידור והופעות. 45% מבצעים רכישות באתרי הקופונים השונים. 45% משלמים חשבונות ו-40% מבצעים רכישות בתחום האלקטרוניקה, באתרי סחר.

 

מהנתונים עולה שכ-53% מהקונים באינטרנט משתמשים בכרטיס אשראי וכ-44% מהקונים משלמים בקניותיהם רק באמצעות PayPal ואחוזים בודדים משתמשים באמצעי תשלום אחרים (העברה בנקאית, אפליקציות וכו').

 

במסגרת המחקר נבחנו תכונות שונות של אמצעי תשלום על מנת להבין אילו חשובות עבור הקהל שקונה באינטרנט. מן המחקר עולה כי לקונים באמצעות האינטרנט חשוב בעיקר נושא הביטחון ואמון בגוף שבאמצעותו משלמים, ובמקום השני תכונות המשויכות לעולם התוכן של נוחות השימוש ופשטות.

 

שיאים עולמיים ברכישות

עד כמה גדולה פעילות הרכישות של הישראלים ברשת ניתן ללמוד מנתונים נוספים שחושפת PayPal: אחד מכל שישה ישראלים מחזיק בחשבון של חברת העברות התשלומים. ישראל נמצאת במקום השני מבין מדינות העולם בכמות החשבונות הפעילים ביחס לאוכלוסיה ובמקום השלישי בכמות הטרנזקציות (עסקאות) למשתמש, בשנה.

 

עוד מציינים שם כי בבחינת החשבונות החדשים שנפתחים – ישראל היא במקום הראשון בעולם ברמת הפעילות של פותחי חשבונות חדשים והיא המדינה העשירית בבחינת סכום הכסף המועבר לסין - אולי המדינה הפעילה ביותר בתחום הסחר באינטרנט.

 

"הקהל הישאלי מאוד אימץ את הקניות באינטרנט", אומר ל-ynet אפי דהאן, מנהל אזורי PayPal ישראל ואפריקה. "גם ברכישות באמצעות הסמארטפון, לרוב אנשים מרגישים פחות נוח להכניס פרטים במובייל ובטאבלט, בין הייתר מחשש שהמכשיר יאבד או ייגנב, אך גם בתחום הזה הישראלים מאוד מתקדמים ביחס לעולם. וקצב הגידול שלנו עובר את ה-100% כל שנה".

 

עם זאת דהאן מציין כי קיים פער בין הנטייה של הצרכן הישראלי לבין התשתית שמספקים אתרי הסחר הישראלים "יש פער מהצד של המוכרים, שלא השקיעו מספיק בתשתית. רבים מהעסקים והרשתות בישראל אומרים שהם רוצים להיות באינטרנט ולמכור, אבל הם לא השקיעו בזה מספיק – כגון אפשרות לצפות בקטלוגים מפורטים באתר וכדומה". אנחנו רואים עכשיו תחילת מגמה בעיקר ברשתות הגדולות, של שדרוג הפעילות ברשת שתיתן מענה טוב יותר לרוכשים". 


פורסם לראשונה 24/09/2013 17:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניות
צילום: Pay Pal
אפי דהאן, מנהל אזורי PayPal ישראל ואפריקה
צילום: Pay Pal
מומלצים