בסט רהיט: הצרכנים שילמו ולא קיבלו רהיטים
החנות בראשל"צ נסגרה בפתאומיות וצרכנים שעוד קודם לכן לא קיבלו את הרהיטים ואף שילמו פעם נוספת כדי לקבלם - נותרו ללא כסף וללא רהיטים. החברה גם מכרה רהיטים בירידי עודפים. ספקים: "גם לנו הם חייבים כסף". ההמלצה: לנסות לפנות ישירות לספק הרהיטים, או לעצור תשלומים עתידיים באשראי
החנות בסט רהיט ברחוב המכבים 12 באזור התעשייה הישן של ראשל"צ סגרה את שעריה. על הדלתות – שלשלאות ושלטים כועסים שבהם דרישה מהצרכנים שבאו לחפש את הרהיטים שהזמינו ואת כספם להתרחק מהמקום ולא להיכנס אליו.
- הזמנתם מבסט רהיט ולא קיבלתם את הרהיט? כיתבו לנו
- לקוחות תובעים את בנים בנות. הרשת: הבנק אשם
את התלונות על החברה אפשר לראות בעמוד הפייסבוק שלה וכן בעמוד פייסבוק נוסף שהקימו צרכנים כועסים, בשם: "גם אני שונא את בסט רהיט". לטענת הלקוחות, הם היו בקשר עם עמוס וילדר וילדר והוא זה שלכאורה חייב להם את כספם. רבים מהצרכנים שמתלוננים פה לא רכשו את הרהיטים שלהם בחנות הבודדת אלא בתערוכת עודפי רהיטים ומבצעים, שבסט רהיט ארגנו, כך לטענת הלקוחות, במרכז הירידים, באוגוסט השנה. ניסינו להשיג את הבעלים כדי שיגיבו לכתבה, זו אך ללא הצלחה. גורמים בענף טוענים שהעסק הוותיק והמוכר נקלע לבעיות כבר ביוני והתמוטט בשל בעיות עם הבנק שנוצרו בעקבות אירוע רפואי. הבעלים, מוותיקי הענף בארץ, "ירד למחתרת", כך נראה.
"חייבים להורי 22 אלף שקל"
ליאור סיפר ל-ynet: "ההורים שלי הזמינו מבסט רהיט סלון חדש במחיר גבוה אך אטרקטיבי והובטח להם שהסלון יגיע תוך 60 יום. אחרי 65 ימים, הם קיבלו את הסלון, אבל מיד הם ראו שזה כלל לא היה סלון חדש, אלא הסלון מהתצוגה שהם ישבו עליו בחנות. אם היו מזמינים סלון מתצוגה זה לא היה לוקח 60 יום. הם חיכו כל כך הרבה מפני שלוקח זמן לייצר סלון חדש והוא מגיע מחו"ל. ההורים ידעו לזהות את הסלון שקיבלו כסלון מהתצוגה, כי כמה מהכריות היו בצבעים קצת דהויים והם זכרו זאת. הם שילמו על סלון מאוד יקר והבינו שעבדו עליהם. אחרי טלפונים רבים, ניתוקים בפנים וסיפורי אלף לילה ולילה, הם נסעו לשם ודיברו עם המנהל.
"המנהל הסביר להם שהתברר שנפלה טעות בהזמנה. מסתבר שלקוח אחר הזמין את הסלון מהתצוגה. הסלון החדש הגיע אליו ואליהם הגיע הסלון מהתצוגה שהוא הזמין. הורי ביקשו את תיקון הטעות או השבת הכסף ומרחו אותם. אמא שלי אמרה לבעלים שנתבע אותם והבעלים נפגש עם אמא שלי ואמר לה שהוא מקושר לכולם, אין לה טעם לתבוע, לא יצא לה מזה שום דבר – 'הליך של 3 שנים ולא תקבלי כלום'. הוא אמר לה: 'בואי נסכם שתלכי לחנויות שונות, תזמיני את הסלון שאת רוצה ואני אדאג שיעשו לך מחיר טוב'. כלומר הוא בעצם אמר לה שהיא תצטרך להוסיף כסף.
"ההורים שלי הם אנשים מבוגרים, הם כבר במילא הוציאו הרבה עצבים על הסיפור. הם הבינו שיש להם עסק עם מישהו שהחוק לא מעניין אותו ואולי עדיף לרקוד לצלילי החליל שלו. הם נסעו לשתי חנויות ואמא שלי שכל הסיפור הזה נמאס עליה כבר בחרה סלון. הוא אמר לה שבשביל הסלון הזה הם יצטרכו להוסיף עוד כסף ולחכות 60 יום נוספים עד שיגיע. עברו 60 ימים והם לא קיבלו את הסלון.
"כשהתקשרו לחנות - לא היה מענה וכשהגיעו לחנות - גילו שהיא סגורה ושיש מנעול על הדלת. היה שם שלט: 'דברו עם העו"ד שלי', אבל לא נכתב מיהו העו"ד. בסך הכל הם הוציאו 22 אלף שקל".
"תנו שוב את כרטיס האשראי"
נ' סיפרה ל-ynet: "בשנה שעברה הייתי בתערוכת הנחות ועודפים בגני התערוכה. בחרנו שם ספה - סלון מאיטליה ב-13 אלף שקל. שילמנו מקדמה של 2,200 שקל והמוכר אמר לנו שנקבל אותה עוד 3 חודשים. ביקשנו ממנו שהספה לא תהיה מספק בשם דסל כי יש לנו ספה שלו והיא מסין. למרות זאת, קיבלנו טלפון מדסל שאמרו שהם רוצים לספק לנו את הספה. לא הבנו למה דסל בכל זאת הם אלה שמספקים לנו את הספה ואיך זה שהם יכולים לספקהכל כך מהר, הרי היא ייבוא מאיטליה, אז איך היא במלאי? עקב כך, 10 ימים אחרי ההזמנה, ביקשנו ממנו את המקדמה בחזרה, במסגרת 14 יום שמותר על פי חוק לקבל את הכסף בחזרה".
ואז לטענתה "החלה סאגה", כך סיפרה. "הוא טען שאנחנו חייבים בנוף עוד 850 שקל כי זו הזמנה מיוחדת, פעם ראשונה ששמענו שזו הזמנה מיוחדת. הוא שלח לנו מכתבים מעורכי דין. פנינו לביהמ"ש לתביעות קטנות. בסופו של דבר השופטת ביקשה ממנו לזכות אותנו ב-700 שקל וכמה שיותר מהר. אמרנו, בסדר, גם ככה סאגה של שנה פלוס, מ-1,500 שהפסדתי כבר לא אהיה עשירה.
"אחרי המשפט הוא התקשר אלינו ואמר לנו, 'כיוון ששילמתם לי מקדמה באמצעות כרטיס אשראי', תבואו אלי עם כרטיס האשראי, אזכה את הכרטיס ב-2,200 שקל ואחייב אתכם ב-1,500 שקל. אמרנו בסדר. בעלי הלך אליו עם טופס ביטול עסקה והוא חייב את בעלי בטופס גיהוץ ידני קטן על 1,500 שקל ובעלי חתם.
"בעלי פנה מיד לחברת האשראי לבדוק אם הכל בסדר. בחברת האשראי אמרו נבדוק ומשכו אותו שבועיים. בינתיים, ביום חמישי האחרון ירד בינתיים החיוב על חברה אחרת. מסתבר בדיעבד, שהוא מכר להם את התלוש. אנחנו לא מכירים את החברה הזאת, לא קנינו ממנה שום דבר ואת 2,200 השקלים שלי לא קיבלתי בחזרה. בחברת האשראי אמרו לי שאין לו סליקה ישירה של החברה אלא אצל חברת סליקה אחרת. היות שבחברת האשראי לא קיבלו את הכסף מבסט רהיט, אז אין מה לעשות. לא מספיק שלא קיבלתי 700 שקל פיצוי גם חויבתי בעוד 1,500 שקל. סך כל הנזק שלנו: 3,700 שקל. מאז, האדם התאדה, החנות נעלמה, כל הטלפונים מנותקים גם הנייד שהיה לו מנותק".
"הבטיחו אספקה לפני ראש השנה"
מתלוננת נוספת בשם קרן, סיפרה ל-ynet שההורים שלה הזמינו כיסאות בזמן שביקרו ביריד בגני התערוכה, 3 שבועות לפני ראש השנה. "הם התחייבו בפניהם שהכיסאות יגיעו עד ראש השנה. אני צריכה את הכיסאות עבור אורחים. ראש השנה הגיע, הכיסאות לא הגיעו. כשהתקשרנו אליהם הם התעלמו או דיברו לא יפה. חודש וחצי עבר ואין כיסאות. ההורים שלי התייאשו וביקשו את הכסף בחזרה אבל הם אמרו שהם לא מחזירים כסף. לפני כמה ימים יצרה קשר עם אמא שלי מישהי מהמפעל שמספק את הכיסאות. היא דיברה רעות על בסט רהיט ושאלה אם הם עדיין רוצים את הכיסאות. אמא שלי כבר אמרה שזה לא רלוונטי, היא התייאשה".
ספק: נספק רהיטים למי שרק אפשר
הלקוחות ניסו לטענתם להשיג את הבעלים ואת ילדיו. כשגם אנחנו לא הצלחנו להשיגם, הגענו לספקים שעובדים איתם. אחד הגופים שעבד איתם אמר ל-ynet שהחברה אכן נעלמה ושהיא חייבת להם עשרות אלפי שקלים. "לא ברור כיצד נתנו להם לערוך יריד מבצעים גדול כשכבר היה ברור שמצב החברה לא טוב", מסר.
מנכ"ל דסל רהיטים כתריאל טוסיאנו שמייבא רהיטים מארה"ב, סין ואיטליה, אמר ל-ynet: "גם לנו הם חייבים כסף ובסכומים לא קטנים, היינו ספק גדול שלהם בתחום הסלונים. חשוב להבין שלא מדובר בחנות שנכנסה לעסק הזה כדי לעקוץ לקוחות. מדובר בחנות שקיימת 30 שנה, הם כנראה נקלעו לקשיים. גם אני לא השגתי את הבעלים בטלפון. אין לי מידע מדויק לגבי מקום הימצאו, החנות סגורה וגם אני לא יודע איפה הוא נמצא.
"לקוחות שנפגעו מהם פונים גם אלינו. מינינו עובדת שאליה אנחנו מעבירים את הפניות ועוזרים כמה שניתן ללקוחות, אך רק בנושא של סלונים שזה תחום בו יש לנו מגוון מאוד גדול ולכן הצלחנו לצמצם לאנשים את הנזקים. אפשר להגיע אלינו לחנות בז'בוטינסקי 103 ר"ג. מספר הטלפון שלנו: 03-6138844. כבר פתרנו את הבעיה ל-15 איש שפנו אלינו".
יש לך השערה איך קרה ששוברי האשראי הועברו לחברות לא מוכרות?
"זה דבר שהוא די מקובל בשוק, שחנות מעבירה את סליקת כרטיסי האשראי לייבואנים שמספקים את המוצר. מבחינת הצרכן זה דווקא טוב, כי הכסף נמצא אצל היבואן – אז הוא יכול לקבל את המוצר. זה נעשה כדי לצמצם אפשרות כמו זו שאנחנו נתקלים בה עכשיו שלקוח נקלע לקשיים ולא יכול לשלם ואז כמעט כל הכסף הולך לאיבוד. יש אפילו חנויות שמכשירי הסליקה בתוך החנות שייכים ליבואן. אלה המקומות הכי בטוחים עבור הלקוח".
אז אם אני צרכנית שהחשבון שלי הועבר לספק, אני יכולה להתקשר אליו?
"עדיף להתייעץ עם חברות האשראי".
ל-ynet נודע שספקים נוספים מתכוונים לספק לצרכנים את הסחורה. עקב כך מומלץ לבדוק את שם הספק בפירוט חיוב האשראי ולפנות אליו.
המועצה לצרכנות: עיצרו את התשלומים באשראי
עו"ד זאב ש. פרידמן מהמועצה לצרכנות: "צרכנים ששילמו בצ'קים שסחירותם הוגבלה ולא קיבלו כלום, יכולים משפטית לבטל את הצ'ק. אנשים ששילמו באשראי בעסקת תשלומים ויש להם תשלומים עתידיים, יכולים לפנות לחברת כרטיסי האשראי, להציג בפניהן את העובדות, שהעסק סגור ואז הם יכולים לעצור לכל הפחות את התשלומים העתידיים. לגבי הצרכנים האחרים - רק כשתוגש בקשה לביהמ"ש - יוכלו גם הם לכלכל את צעדיהם ולדעת איפה הם עומדים. מאוד קשה לבטל תשלומים לאחור.
"בסופו של דבר, צריך לזכור שתחום הרהיטים זה תחום שאנחנו נתקלים בו פעם אחר פעם באנשים שמפקידים סכומי כסף עצומים מראש, מבלי לדאוג להבטחתם וחבל שכן יש אמצעים פשוטים שנקיטתם תתן הגנה חלקית או מלאה, בין היתר - חשוב להימנע מתשלום מלוא התמורה לפני מועד האספקה או מתשלום מקדמה בסכום גבוה".
הזמנתם מוצר מעסק שקרס? מדריך לצמצום נזקים של המועצה לצרכנות >>



