שתף קטע נבחר

יונתן הקטן לא יסבול יותר

"כבר בכיתה א' התגלו אצלו קשיי הסתגלות לבית הספר: הפריע בשיעורים, גרם נזקים, הפגין חוסר שקט נפשי והרבה לצאת מהכיתה ולהסתובב בחצר.כל זאת, עד שנפגשנו. יצרנו קשר מיידי. התחברנו במבט ראשון, והתחלנו להיפגש פגישות אישיות בהן למדתי להכיר ולאהוב אותו". רבקה, מתנדבת בפרויקט "שעה טובה עם ילד", משתפת

יונתן (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) הוא תלמיד כיתה ג', שננטש על ידי הוריו וגדל אצל סבו וסבתו (הורי אביו). כבר בכיתה א' התגלו אצלו קשיי הסתגלות לבית הספר: הפריע בשיעורים, גרם נזקים, הפגין חוסר שקט נפשי והרבה לצאת מהכיתה ולהסתובב בחצר.כל זאת, עד שנפגשנו. יצרנו קשר מיידי. התחברנו במבט ראשון, והתחלנו להיפגש פגישות אישיות בהן למדתי להכיר ולאהוב אותו.

 

לא פעם, הוחלט להעבירו למסגרת חינוכית אחרת בגלל בעיות ההתנהגות המרובות שלו, אך הייתי שם כדי להילחם עליו, ראיתי בו ילד נבון מקסים ובעל פוטנציאל.

 

במהלך המפגשים הבחנתי שהוא הגיע מידי פעם עם חבורות על הלחי והצוואר (לטענתו נגרמו ממכות אקראיות שקיבל) ובנוסף הוא במצב נפשי קשה, עד כדי שלעיתים היה עושה את צרכיו במכנסיים.

 

לאחר פעילות משותפת לאורך זמן מה, העז יונתן להתלונן בפניי, כשדמעות זולגות מעיניו וסיפר לי שסבו וסבתו מכים אותו ולחגיגת ההתעללות הצטרף גם האב, שחזר לגור עם הוריו. גיליתי שע' גדל וחי בתוך גיהנום.

 

אומרים שע' היה מתחיל לחיות שהיה רואה אותי מגיעה לבית הספר. הוא היה מחכה לי ומרחוק רץ אליי, נתלה על צווארי ואומר לי "אני לעולם לא אשכח אותך"...הרגשתי אליו אהבה ללא תנאי. הוא חי בתחושה כי איש מלבדי לא יאמין לסיפוריו.

 

החלטתי לעשות הכול כדי להצילו. דיווחתי מיד לבית הספר, על האלימות ממנה הוא סובל, בעקבות כך התקיים דיון דחוף עם הצוות המקצועי, והוחלט שיש למצוא לע' מסגרת חלופית.

 

האם יצרה קשר מחודש עם בנה והחלה לקחת אותו אליה מידי פעם, אך היא לא הייתה מסוגלת לטפל בו לאורך היום. יונתן מאוד רצה להישאר עם אימו, אך היה ברור שיש צורך במסגרת חינוכית, אחרי יום הלימודים, כדי שיהיה לאם קל יותר להתמודד.

 

וכך, בוקר אחד כאשהגעתי לבית הספר, הודיעה לי המנהלת בחגיגיות: "יונתן עבר לגור אצל אמא שלו". מאותו יום, ע' לומד בבית הספר ובסיום יום הלימודים שוהה במועדונית בה נותנים לילדים מענה לצרכיהם המיוחדים. הוא אוכל שם ארוחה חמה, מכין את השיעורים וכשהוא חוזר הביתה בשעה שבע בערב, הוא רגוע יותר ולאימו קל יותר להתמודד.

 

השינוי ביונתן לא איחר לבוא - הוא לא יוצא מהכיתה, לא מציק לחבריו, אינו מסתובב בחצר ללא מעש, מקשיב בשיעורים ומתקדם יפה בלימודים. לדברי המחנכת שלו "ע' יצא מן החושך לאור".

 

  • רבקה (השם המלא שמור במערכת) היא אחת ממתנדבות בפרויקט "שעה טובה עם ילד" שיזמו ויצו בשיתוף משרד החינוך כחלק מהתמודדות עם תופעת האלימות בבתי ספר.  

 

  • התוכנית "שעה טובה עם ילד" מתקיימת בערים: נהריה, חדרה, נתניה, הרצליה, תל אביב, בת ים, חולון, רחובות, נס ציונה, אשקלון, קרית גת ובאר שבע. התוכנית עומדת לפעול גם בערים: מודיעין, הוד השרון, אזור, חיפה וקרית חיים. בימים אלה אנו מגייסים לתוכנית מתנדבות ומתנדבים חדשים לכל הערים המצוינות.

 

  • חברות המעוניינות לתרום למיזם בכסף, משחקים, חומרי יצירה, או בהתנדבות עובדים מוזמנות להתקשר לטלפון: 052-3944233.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום אילוסטרציה
צילום: shutterstock
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים