שתף קטע נבחר

חדר כושר: מי שייצא מאחור נבטל לו את המינוי

בחדר הכושר סייבקס (cybex) הממוקם בהילטון ת"א תלו שלט: מי שיוצא מהדלת האחורית או מצלצל בלחצן יבוטל לו המינוי והוא לא יקבל החזר כספי. הילטון: "הנהלת המלון הנחתה את סייבקס להסיר מיד את השלט". בנוסף, לא מכבדים כרטיסי כניסה חד פעמיים שחולקו בחינם. סייבקס: "ההנהלה התחלפה, נכבד את הכרטיסים"

מדיניות דרקונית בחדר כושר? בסייבקס (cybex), חדר הכושר של קבוצת לפידות במלון הילטון ת"א, פועלים בדרכים משונות: אי כיבוד כרטיסי כניסה שהם עצמם הנפיקו למנויים והחלטה שרירותית לבטל מינוי ולא להחזיר לו את הכסף בגלל יציאה מהדלת האחורית. מינוי לחדר הכושר(כניסה חופשית) עולה 5,800 שקל לשנה. עם בריכה - 8,500 שקל לשנה.

 

 

לאחרונה נתלו שלטים במלתחות ובדסק הקבלה של סייבקס, המזהירים את המנויים שלא לפתוח את הדלת בכניסה האחורית של חדר הכושר, הפונה לים, או לצלצל בלחצן המצוקה, אחרת 'הבא שייעשה זאת, יבוטל לו המינוי ללא החזר כספי', לשון ההודעה.

האם זו עילה לביטול מינוי ללא החזר כספי? ()
האם זו עילה לביטול מינוי ללא החזר כספי?

 

יתכן שמדובר בדלת שאסור שתישאר פתוחה, יציאת חירום שנועדה לשימוש בשעת חירום בלבד ואין ספק שלסייבקס ולמלון הילטון יש זכות לדרוש מלקוחות שלא לפתוח את הדלת ולא להציק בצלצולים בלחצן המצוקה. הכל טוב ויפה, אבל האם מותר להם לבטל מינוי לאלתר ולא להחזיר לבעל המינוי אלפי שקלים שהוא שילם עבורו, רק כי הוא יצא מהדלת הלא נכונה? גם אם נניח שזו עילה לביטול מינוי, האם זו עילה לחדר הכושר לא להחזיר למנוי את הכסף ששילם?

 

עו"ד זאב פרידמן מהמועצה לצרכנות: "זה מוגזם. אם אתה נכנס למקום שאסור לך להיכנס אליו, בית העסק רשאי לבטל את העסקה, אך עליו ליצור מסגרת של השבה, כלומר לומר אני לא רוצה שתהיה לקוח שלי, ק את הכסף שלך בחזרה. זאת למעט במקום שבו בית העסק זכאי לפיצויים. אם לא נגרם נזק אמיתי מפתיחת הדלת, הם לא יכולים לעשות קיזוז חד צדדי זה יכול להיחשב לעשיית עושר שלא במשפט. גם אם נגרם נזק - הסנקציה צריכה להיות הגיונית ומידתית. לבוא ולהגיד: 'עזוב את המקום ושלם לי את כל הסכום' זה בלתי מתקבל על הדעת".

 

חילקו כרטיס כניסה חינם והתחרטו?

ההפרזה הזאת מצטרפת לשינוי מדיניות בחדר הכושר, שגם הוא מעלה תהיות. "ביום חמישי שעבר, הגעתי לחדר הכושר שבו אני מנוי כבר מספר שנים", מספר לקוח של הרשת, כתב ynet. "הצגתי את כרטיס הכניסה החד-פעמי שניתן לי מסייבקס, אולם לא הורשיתי להיכנס, בטענה שהחברה לא מכבדת יותר את הכרטיסים שהיא עצמה חילקה. מדובר בכרטיסים חד פעמיים – ראו תמונה, שמיועדים לכניסה חינם חד פעמית וחולקו לי בסניף עצמו".

סייבקס. לא מכבדים את הכרטיס יותר? ()
סייבקס. לא מכבדים את הכרטיס יותר?

 

הכרטיסים הללו, לטענת הלקוח, חולקו למנויים על מנת שיוכלו להיכנס חינם, באופן חד פעמי ועם כרטיס בלבד, ברגע שהמנוי שלהם נגמר והם עדיין לא חידשו אותו. לטענת הלקוח, כשמנוי מגיע למקום עם כרטיס כזה, ממלאים אותו בפרטים בקבלה והוא יכול להיכנס איתו כדי להתאמן במקום.

 

"אני מתאמן בסייבקס תל אביב שנים ארוכות, בין שלוש לארבע פעמים בשבוע", סיפר. "המינוי שלי נגמר לפני ארבעה חודשים, אבל תוקפו הוארך, כי שהיתי בחו"ל זמן רב. כשהצגתי את כרטיס הכניסה החינמי, נאמר לי שהם לא מכבדים אותו יותר ואני מוזמן לחדש מינוי או לשלם 100 שקל כניסה. כשביקשתי לדבר עם המנהלת ולהסביר לה שאני אוחז בכרטיס כניסה שהחברה נתנה לי כהטבה, היא לא הסכימה לדבר איתי ורק מסרה טלפונית לפקידה שתזמין לי אבטחה אם אני עושה בעיות. 

 

"חבר שלי שמתאמן במקום סיפר לי שאחרי שהלכתי - אכן הוזמן מאבטח למקום. הרגשתי השפלה ועצב רב. אני מנוי בסייבקס שנים ארוכות, כל העובדים מכירים אותי ואני ביחסי ידידות טובים עם כולם, מהמנקים ועד אחרון המדריכים, ולכזו השפלה לא ציפיתי במקום שאני מחשיב כבית.

  

"מדוע לא נתנו לי להיכנס עם הכרטיס? מדוע שינו את המדיניות? ואם כבר שינו מדיניות, אין בעיה, אל תחלקו יותר כרטיסים כאלה - אבל כבדו את הכרטיסים שכבר נאספו על-ידי הלקוחות שלכם".

סייבקס. פעם מכניסים לקוחות וממלאים את הפרטים במקום, פעם טוענים שאי אפשר להיכנס עם כרטיס בלי פרטים, גם אם אתה מנוי ותיק שקיבל את הכרטיס במקום ()
סייבקס. פעם מכניסים לקוחות וממלאים את הפרטים במקום, פעם טוענים שאי אפשר להיכנס עם כרטיס בלי פרטים, גם אם אתה מנוי ותיק שקיבל את הכרטיס במקום

 

המועצה לצרכנות: הסכמים יש לכבד

עו"ד זאב פרידמן מהמועצה לצרכנות מסביר: "לכרטיס כניסה חד פעמי יש תוקף של הסכם: כשתבוא בפעם הבאה - נכבד את הגעתך בזכות הכרטיס הזה. כאן, לא די שאינך מכבד את ההסכם שכרתת איתי, אלא שגם גרמת לי נזק, כי אני יצאתי מהבית, פיניתי זמן, באתי למקום, שילמתי מונית, או חניה, ואולי אין לי כסף מזומן עלי ופתאום אתה דורש תשלום. במסגרת המשפט הפשוט - הסכמים יש לכבד. אם נתת שובר הנחה או חינם - אינך יכול לומר אני מתנער".

 

שוחחנו עם מנהלת חדר הכושר והיא אמרה לנו שאי אפשר להיכנס עם הכרטיס החד-פעמי, אם הפרטים בו לא מולאו, כפי שקרה ללקוח המתלונן. הלקוח טוען שזה לא נכון. לטענתו, ממלאים את הפרטים במקום. כשהתקשרנו לשירות הלקוחות, אמרו לנו בכלל משהו אחר: הכרטיסים החינמיים אכן בוטלו גם בדיעבד וכעת אפשר להיכנס למקום באופן חד פעמי, בתשלום של 50 שקל. אם עושים מינוי הסכום יקוזז מהמינוי.

 

מהי המדיניות הנכונה כרגע למנויים במקום? התקשנו להבין משום שגם אחרי פניות חוזרות ונשנות במייל ובטלפון לחברת לפידות ולמנהלת חדר הכושר אביגיל, בארבעת הימים האחרונים לא הצלחנו לקבל תשובה ויותר מכך: קיבלנו טריקת טלפון. רק אחרי פנייה לבעלים בייאושנו, זכינו לתשובה המיוחלת מקבוצת לפידות.

 

מלפידות נמסר בתגובה: "לאחרונה התחלפה ההנהלה בסייבקס ולפעמים זה יוצר אי הבנות. הבחור שהציג כרטיס כניסה חד פעמי יוזמן עוד היום לנצל את הכרטיס ובנוסף יוזמן ליהנות גם מכניסה חינם לאורך השבוע הבא. הכרטיסים היומיים כבר אינם מחולקים ע"י המכון ולכן המנהלת החדשה לא הכירה אותו. לגבי השלט - קיבלתי עדכון שהוא כבר הוסר".

 

מרשת מלונות הילטון נמסר בתגובה לעניין השלט: "הפתח הפונה לים הוא פתח חירום למילוט והנהלת המלון הנחתה את הנהלת רשת סייבקס להסיר מיידית את השלט האמור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סייבקס. שינוי מדיניות מבלבל
מומלצים