שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מאזדה 6 במבחן דרכים: 2.5 זה יותר מ-2

הגרסה היותר-חזקה של מאזדה 6 מציעה לא רק יותר כוחות סוס, אלא גם תוספת אבזור לעומת הדגם הפופולרי. האם יש עוד הבדלים ובכלל, האם פער המחיר מוצדק? רועי צוקרמן תוהה, ומגלה

  • שנת השקה: 2013
  • קטגוריה: משפחתיות גדולות
  • מתחרות עיקריות: סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו, פיז'ו 508 
  • מחיר התחלתי: 176.5 אלף שקל (Luxury)
  • מחיר לרכב המבחן: 196.5 אלף שקל (+Premium)
  • לגלריית התמונות המלאה של מאזדה 6

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים ב-6 הבכירה אינו שונה מהותית מזה של דגם ה-2.0 ליטר, ומציע כמוהו איכות חומרים והרכבה טובות מאוד. העיצוב פשוט וממוקד, ומקנה לסביבת הנהג והנוסעים תחושת יוקרה נדירה יחסית בקטגוריה. הנדסת האנוש מצוינת - החל בפקדים ומנופים שונים, ועד למערכת מולטימדיה מצוינת ופשוטה לתפעול.

 

מרחב המחייה מלפנים מצוין, וגם מאחור לא תהיה בעיה לגבוהים. מרווח הכתפיים והברכיים טוב בכל המושבים, אך התעלה האחורית במרכז תא הנוסעים מפריעה קלות ליושב במרכז הספסל. תא המטען גדול ונוח לשימוש, אך הרצפה מעט גבוהה בגלל גלגל חלופי גדול.

 

תא הנוסעים איכותי והנדסת האנוש מצוינת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים איכותי והנדסת האנוש מצוינת(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

למרות שרכב ההדגמה צוייד בחישוקי "19, נוחות הנסיעה נותרה מרשימה כמו בדגם ה-2.0 ליטר. ה-6 מכוילת ברוח מכוניות יוקרה גרמניות - נוקשות ראשונית במהירות נמוכה (שבולטת יותר עם החישוקים הגדולים), ובהמשך שיכוך מצוין כבר ממהירויות בינוניות. היא אינה מעלימה שיבושים בעיר, אך מחוץ לעיר מציעה כושר שיכוך מרשים ביותר.

 

למושבים תמיכה צדית טובה והם נוחים גם בנסיעות ארוכות. בידוד הרעשים מרשים לא פחות - כולל רעש צמיגים, רוח ומנוע. חבל רק שכושר התמרון אינו מהמצטיינים, בין היתר בגלל ממדים גדולים מבעבר. ההיגוי מדויק ומכוייל להעניק משקל טוב ומעורר בטחון בנהג.

 

נוחות הנסיעה מצוינת מחוץ לעיר, נוטה לנוקשות בעיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה מצוינת מחוץ לעיר, נוטה לנוקשות בעיר(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

לגרסת ה-2.5 ליטר מנוע ארבעה צילינדרים עם 188 כ"ס ו-25.5 קג"מ. אלו נתונים צנועים יחסית למקובל בדגמי הטורבו העכשוויים כמו פורד מונדיאו (240 כ"ס), ועל הכביש ה-2.5 ליטר אכן מרגישה חלשה בהשוואה. אלא שהכל יחסי - והביצועים עדיין טובים מאוד, הודות לתגובת מצערת טובה ותיבת שישה הילוכים מצוינת, שמסייעת לנצל כל כ"ס עד תום. ובכל מקרה, היא חזקה באופן מורגש מה-2.0 ליטר.

 

תיבת ההילוכים האוטומטית אינה מתוחכמת, אך פועלת ללא דופי, ומעוררת מחשבות באשר להיגיון הבחירה בתיבה כפולת-מצמד מודרנית. העברת ההילוכים מעלה-מטה מהירה ונקיה כמעט לחלוטין מזעזועים, ומעניקה נסיעה חלקה ומרשימה.

 

לגרסת ה-2.5 ליטר מערכת עצור-סע מתקדמת, הכוללת מערכת לאגירת אנרגיית הבלימה. מערכת זו פועלת בצורה חלקה, אך מייצרת לעיתים תחושת בלימה לא אחידה במהירות נמוכה. מנגד, היא מסייעת ל-6 להציע תצרוכת דלק מרשימה ביותר ביחס לביצועים - במסלול המבחן הרגיל שלנו נרשמו 13.1 ק"מ לליטר, טוב משמעותית מהמקובל בקבוצה.

 

מנוע ה-2.5 ליטר חזק משמעותית מה-2.0 ליטר, אך חלש ביחס למנועי הטורבו (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע ה-2.5 ליטר חזק משמעותית מה-2.0 ליטר, אך חלש ביחס למנועי הטורבו(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

מהיכולת הדינמית של ה-6 התרשמנו לטובה במבחן ל-2.0 ליטר, וה-2.5 ליטר לא מאכזבת. עם צמיגים רחבים היא מספקת אחיזה וביטחון מרשימים ביותר, וניתן לצבור מרחקים במהירויות גבוהות. כושר הבלימה טוב מאוד. ה-6 מוצעת בישראל עם שש כריות אוויר, מערכת נגד פגיעה ברכב מלפנים ובקרת יציבות. רכב המבחן צויד בין היתר גם במערכת המתריעה מפני פגיעה ברכב בנתיב ליד. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה לציון המרבי - חמישה כוכבי בטיחות.

 

היכולת הדינמית - אמת מידה לקטגוריה. רמת הבטיחות הפאסיבית טובה אף היא

 

5. אבזור ומחיר

הדגם בו נהגנו הוא ה-"+Premium", הגרסה היקרה ביותר של ה-6 החדשה. גרסת ה-"Premium" מצוידת בכניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, חיבור בלוטות' ותפעול קולי (באנגלית), חיבור USB, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט, שש כריות אוויר, חיישני אורות וגשם ומראה מרכזית נגד סינוור. מחירה 186.5 אלף שקל. תמורת 10,000 נוספים, מוסיפה גרסת ה-"+" גם 11 רמקולים, פנסי קסנון, מערכת התראה מפני סטייה מנתיב וחיישני חנייה מקוריים מלפנים ומאחור. בשני המקרים מדובר בחבילת אבזור עשירה עם מחיר תחרותי ביחס לקבוצה.

 

רמת האבזור גבוהה במיוחד, התמחור תחרותי ביחס לקבוצה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רמת האבזור גבוהה במיוחד, התמחור תחרותי ביחס לקבוצה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ תצרוכת דלק, איכות, נוחות ועידון מחוץ לעיר, יכולת דינמית ואבזור

- יש חזקות ממנה, נוחות בעיר

 

ולבסוף: בתום המבחן לגרסת ה-2.0 ליטר, הכתרנו את ה-6 החדשה כ"מצטיינת הקטגוריה". גרסת ה-2.5 ליטר החזקה, מאובזרת - וגם יקרה יותר - לא משנה את המסקנה הזו. היא אפילו מחזקת אותה.

 

אחרי שנים של קיפאון, מאזדה הציגה משפחתית גדולה מרשימה ביותר, שמשלבת יכולת דינמית גבוהה, איכות, אבזור עשיר וביצועים לא רעים - בלי לסבול יותר מדי בתחנת הדלק. בשוק המשפחתיות הגדולות יש מכוניות חזקות ממנה, או מרווחות יותר. אבל חבילה כמו שה-6 מציעה, עם כל-כך הרבה מעלות - בינתיים לפחות - עדיין אין.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
מאזדה 6 סדאן 2.5 ליטר
מאזדה 6 סדאן 2.5 ליטר
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 2,488 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 188 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-3,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 487 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 283 ס"מ
משקל 1,534 ק"ג
נפח תא מטען 438 ליטר
100-0 קמ"ש 8.2 שניות
מהירות מרבית 223 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 13.1 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 148 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 196,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
שיפור דרמטי באיכות תא הנוסעים
צילום: רועי צוקרמן
מערכת לאגירת אנרגיית בלימה
צילום: רועי צוקרמן
ביצועי ה-2.5 ליטר טובים משמעותית מה-2.0 ליטר
צילום: רועי צוקרמן
תיבת שישה הילוכים פשוטה - וטובה
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 6
צילום: רועי צוקרמן
המרווח בתא הנוסעים טוב
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען גדול אך הרצפה גבוהה בגלל גלגל חלופי מלא
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים