שתף קטע נבחר

תושבי קריית אתא: המטרונית עשתה לנו נזק

עם הפעלת מערך המטרוניות בחיפה והקריות, עבר מערך קווי התחבורה הציבורית באזור רפורמה. תושבים בשכונת עמידר בקריית אתא טוענים כי השינוי פגע קשות בשירות. משרד התחבורה: נשנה אם יהיה צורך

מאות תושבי שכונת עמידר א' בקריית אתא, מתלוננים כי כתוצאה משינוי במערך התחבורה הציבורית בקריה, הפסיקו כמעט האוטובוסים לפקוד את השכונה. לטענתם, קו האוטובוס היחיד מגיע בתדירות נמוכה ואינו מגיע כלל למרכז העיר. על התושבים - רבים מהם קשישים - ללכת מאות מטרים עד לתחנת האוטובוס או המטרונית שתוביל אותם ליעדם, או להמתין חצי שעה ויותר לאוטובוס.

 

המטרונית בחיפה והקריות:

 

המטרונית - עד כמה נפגעה תנועת האוטובוסים בגללה? (צילום: חברת יפה נוף) (צילום: חברת יפה נוף)
המטרונית - עד כמה נפגעה תנועת האוטובוסים בגללה?(צילום: חברת יפה נוף)

 

עד לתחילת הרפורמה בקווי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה בקיץ האחרון, שירת קו 63 את התושבים בשכונות הצפון-מזרחיות של קריית אתא. קו זה הגיע בתדירות של 20 דקות, והוביל מהשכונה למרכז העיר. "קצת לפני שהתחילה לפעול המטרונית, החלו להרגיל אותנו לקווים האחרים. למשל, במקביל לקו 63 החל לפעול קו 26. וזה היה תענוג, כי היו אוטובוסים רבים בתדירות גבוהה", סיפר אחד התושבים בשכונה.

 

"הבעיה החלה כאשר ביטלו את קו 63 עם תחילת פעולת המטרונית. במקום אוטובוס כל כמה דקות, החל להגיע אוטובוס פעם ב30-40 דקות. בשעות הערב המאוחרות התושבים נאלצים להמתין 50 דקות עד שעה לאוטובוס שייקח אותם בחזרה הביתה. אם לא די בכך, התבשרו התושבים בחודש שעבר כי מסלול הקו משתנה, והוא לא יוביל יותר למרכז העיר.

 

"המשמעות המיידית היא כי כדי להגיע למרכז העיר, על התושבים לעבור במהלך הנסיעה לאוטובוס אחר. זה פשוט סיוט. כדי להגיע לסניף קופת חולים הנמצא בלב הקריה, אני צריך לנסוע בשני אוטובוסים, וזאת בזמן שהמרחק בקו אווירי הוא בערך ק"מ", סיפר התושב. "וזו לא הבעיה היחידה. כדי להגיע מתחנת קו 26 לנתיב המטרונית המובילה אל מחוץ לקריה, נדרשים התושבים ללכת מרחק ניכר, ולחצות שני צמתים סואנים - מעמסה לא פשוטה לתושבים מבוגרים". הוסיף.

 

"נסיעה ממפרץ חיפה לביתי בשכונה, שהייתה אורכת בעבר 30-40 דקות, הפכה לסיוט שנמשך יותר משעה", מספר אחת מתושבות השכונה. "הבעיה המרכזית היא בשעות הלילה, כאשר צריך לחכות לפעמים שעה לאוטובוס בתוך הקריה. אני חוזרת כל יום סחוטה בעיקר בשל הנסיעה הממושכת. לא פעם אתה עומד כל הנסיעה, בצפיפות, ואחר כך צריך לרוץ כדי להספיק לאוטובוס הבא. אם אתה מפספס אותו, צריך שוב לחכות זמן רב".

 

בתגובה לדברים אומרים במשרד התחבורה כי "קו 63 ששירת בעבר (בין היתר) את שכונת גבעה א', הוחלף על-ידי קו 26. הקו פועל מהשעה 04:50 ועד 22:00. במשך רוב השעות פועל הקו בתדירות של 20 דקות. בבוקר, בשעות השיא, הקו פועל בתדירות של 15 דקות. בשעות הערב והלילה הקו פועל בתדירות של 30 דקות. למעשה, קו 63 פעל בדיוק באותה תדירות. במידה ונידרש לשינויים כתוצאה מביקוש כזה או אחר, נפעל ליישומם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
המטרונית בקריות - פגעה בקווי האוטובוס?
צילום: אחיה ראב"ד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים