שתף קטע נבחר

החורף הגיע - הישראלים קונים וקונים

הסערה כבר כאן ומכירות בגדי החורף ותנורי החימום קפצו בכ-40% לעומת יום רגיל. "החורף הציל את ענף האופנה ברגע האחרון", אומרים בקניונים. מוכר בחנות חשמל: "הישראלים נכנסים לפאניקת קניות ברגע שיורדת טיפת גשם". עלייה גם בקניות דרך האינטרנט ובקופיקס החלו למכור סחלב וסיידר חם ב-5 שקלים ובשבוע הבא: מרק ב-5 שקלים

גשם ורוחות לא עצרו את אסנת, בתה וחברתה מלנסוע מטבריה לת"א, לחגיגת שופינג חורפי. איך זה שחסרים להן בגדי חורף, הרי היה פה גם חורף בשנה שעברה? "האופנה משתנה כל שנה", הן מסבירות. סיגלית, שקנתה בסופר-פארם בעזריאלי גרביים וצעיף מסבירה: "אין לי גרביים לחורף. לא יודעת איך זה קורה כל שנה. צעיפים דווקא יש לי המון, אבל רובם גורמים לי לאלרגיה והצעיף הזה נראה לי נעים במיוחד".

 

 

מנכ"ל קבוצת מליסרון משה רוזנבלום, מספר שהיום, בניגוד לימים אחרים, רוב המשוטטים במסדרונות קניוני הקבוצה, הגיעו כדי לקנות ולא רק להסתכל והם יודעים מה הם רוצים לקנות.

 

"אין היום יותר מבקרים בקניון מאשר ביום רגיל, אבל יש יותר אנשים שבאו במטרה לקנות ויותר צרכנים שיוצאים עם שקיות", הוא טוען. "אין היום לקוח שבא לקניון בשביל להסתובב. הם קונים וקונים הרבה. זה לא שונה מכל חורף, אבל בחוף הזה, זה הציל את ענף האופנה בדקה ה-90, כי אם החורף היה מגיע בסוף דצמבר, הוא היה מגיע ממש על סוף סוף העונה וכרגע זה עוד לא".

 

ברשתות עצמן מדווחים על זינוק במכירות של כ-40%. "התנפלו פה על המעילים", אמרו לנו בחנות H&O בת"א. בחנות הודיס בקניון עזריאלי אמרה לנו המוכרת: "ההתנפלות היתה בעיקר אתמול, אנשים קנו בלי הפסקה". בחנות דלתא בקניון איילון אמרו לנו שגרביים נחטפים וצריך לחדש סחורה. בדלתא בעזריאלי אמרה המוכרת: "עיקר המכירות שלנו היום אלה גרביים חמים מאוד לילדים".

סיגלית. מצטיידת בגרביים (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
סיגלית. מצטיידת בגרביים(צילום: עופר עמרם)

פשוט חייבים לקנות פליז (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
פשוט חייבים לקנות פליז(צילום: עופר עמרם)

 

יחד עם חנוכה זה יצר רצף של תקופה חזקה בקניון

גם באתרי האינטרנט שמוכרים פריטי אופנה מדווחים על עלייה במכירות ומציעים כבר מבצעים לחורף. לצרכני האופנה, החורף נפל בעיתוי טוב, אם כי יכל היה להיות יותר טוב. רוב הרשתות כבר יצאו במבצעים על קולקציות החורף, בגלל נובמבר השחון שהיה חם מהרגיל, חלקן החלו במכירות סוף עונה, אך רובן עדיין לא מציעות את הסיילים הגדולים באמת של סוף העונה.

 

מנכ"ל קניון עזריאלי ת"א, אופיר אורן מסביר: "יש מבצעים אטרקטיביים בחנויות. סיילים של סוף עונה שמתגברים 20%-40% הנחה. נובמבר היה קשה, אבל חנוכה היה חג מאוד מוצלח, למרות שלא היה חורפי וגשום. בדרך כלל יש רגיעה אחרי חנוכה, אבל כיוון שהגיעה הסערה – זה יצר רצף של תקופה מאוד חזקה בקניון" במכירות לעומת יום רגיל".

 

תמיד יש עלייה במכירות בגדים ופריטים לחורף, ברגע שמגיע החורף. האם אפשר לומר שיש עלייה במכירות לעומת השנה שעברה?

 

"אם בודקים חורף מול חורף, לעומת 2012 יש צמיחה של 5%. יש גידול בפידיון העסקים. בסך הכל יש יציבות ועלייה קלה בכלל המכירות בשנתיים האחרונות בשנים עברו הקפיצות במכירות לקראת החורף היו יותר דרמטיות 15%-20% וכיום הקפיצות נמוכות יותר. כלומר, אנחנו רואים ביומיים האחרונים גידול במכירות אבל הקפיצות יותר מתונות. הצרכנים כן קונים יותר וכן באים יותר לקניון. בסך הכל אנחנו צופים שתהיה עלייה של 35% במכירות".

אסנת. תושבת טבריה שקונה בת"א (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
אסנת. תושבת טבריה שקונה בת"א(צילום: עופר עמרם)

"האופנה משתנה אז חייבים לקנות כל שנה" (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
"האופנה משתנה אז חייבים לקנות כל שנה"(צילום: עופר עמרם)

 

מצטיידים במוצרי חשמל, סירים וספלי קפה

בחנות למוצרי חשמל בבני ברק אמרו ל-ynet שאם לא נקנה היום רדיאטור במבצע - מחר כבר לא יהיה. ככה הם משכנעים אנשים לקנות - גם כשלא תמיד צריך. כי אם לא יהיה מבצע מחר, יהיה מחרתיים ואם לא יהיה פה - יהיה במקום אחר. את הקונים זה לא בהכרח מעניין. הם רוצים לקנות בזול אבל יותר חשוב להם לקנות עכשיו. שיהיה. כי אוטוטו סערה.

 

באחת החנויות למוצרי חשמל בר"ג אמרו ל-ynet: "מתחילת השבוע יש התנפלות על התנורים – בעיקר רדיאטורים, כאילו הטמפ' ירדו מתחת לאפס. כל מי שצריך עוד תנור וכל מי שגילה שהתנור הישן שלו לא עובד קונה תנור חימום. המטריות שהיו לנו בכניסה לחנות אזלו כבר בבוקר. הישראלים בפאניקה ברגע שיורדת טיפת גשם, אז סערה? זה כבר טירוף. מה שכן, כולם נזכרים ברגע האחרון. איפה הייתם לפני שבוע?".

 

נזכרים לקנות ברגע האחרון ()
נזכרים לקנות ברגע האחרון

 

גם סירים הם מצרך חורפי ולמרות שנראה שלכל אחד יש סירים בבית, מסתבר שהגשם דוחף כלפי מעלה גם את המכירות של אביזרי המטבח. דני זייגריך בעלי מילניום מרקטינג, אמר: "זה פשוט לא יאומן איך מרגישים את העלייה במכירות. סירים סכינים כלי בישול. בדרך כלל אוכלים ומבשלים יותר בחורף. ברגע שהחורף מתחיל אנשים פחו יוצאים למסעדות. מגיעים יותר מוקדם הבית. מבשלים יותר. יש לנו חנות בנמל. ארקוסטיל קיצ'ן. ביום שישי האחרון היתה לנו עלייה של כ-50% לעומת פעמים קודמות: סירים ובעיקר כוסות לקפה ולתה. פשוט מדהים כמה ימים של חורף חזק. אשתי אתמול הלכה לקנות רדיאטור.

 

גם בשנה שעברה היו לאנשים כוסות קפה. למה דחוף לקנות עכשיו?

 

"גם אני לא תמיד מבין. מה נשברו להם הכוסות? אין להם סירים? קודם כל, כנראה שאנשים מחדשים המון. דבר שני רמות המחירים שלנו סבירות. אז הולכים לקנות. זה לא ג'ינס יקר ב-1,200 שקל. המכירות אצלנו גבוהות ב-15% מאשר מהתקופה המקבילה אשתקד - אמצע נובמבר בשנה שעברה - עד אמצע דצמבר. זה כמובן קשור גם להתייעלות שלנו אבל אם זה היה תלוי רק בנו - זה היה קורה כל חודש".

 

קופיקס: מרק ב-5 שקלים

עוד מרוויחים מהכפור: עסקי השליחויות. אודי מנכ"ל פיצה האט אמר ל-ynet: דצמבר, ינואר ופברואר אלה חודשים חזקים מאוד בעסקי השליחויות, כמו גם חופשת הקיץ. אלה הפיקים של הפיצות. ככל שיורד יותר יותר גשם כך מזמינים יותר פיצה. רק לשליחים זו לא מי יודע מה חגיגה, אבל נערכנו לזה עם ציוד שלם: חליפות סערה, כפפות וכובעים".

 

הם מקבלים טיפים יותר גדולים?

 

"לי לא יצא לקבל טיפים, אבל אנשים בטח מגלים יותר אמפתיה לשליח שמגיע אליהם כשהוא כולו רטוב".

 

מי שדווקא סובל מהחורף, הם בתי הקפה והמסעדות. "ברור שביום סערה - יש פחות קונים", מסביר אבי כץ , בעלי קופיקס. "הסניף בקינג ג'ורג', שמגיעים אליו בעיקר אנשים שלא גרים בת"א, עובד פחות טוב, אבל שני הסניפים האחרים לא מושפעים יותר מדי כי הם מוטי ת"א. הכנסנו לתפריט גם סחלב וסיידר חם ב-5 שקלים ונמכור עוד כמה ימים גם מרק ב-5 שקלים, כך שהחורף לא מפחיד אותנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: עופר עמרם
מטריות קונים ברגע האחרון
צילום: עופר עמרם
מומלצים