שתף קטע נבחר

HOT: אינטרנט, טלוויזיה וטלפון בקופסא אחת

במהלך שייחזק את הצעת הטריפל שלה, HOT תציע קופסא חכמה, HOT FiberBox, שתחבר את כל שירותי התקשורת שלה. בין החידושים: הסמארטפון ישמש כשלט טלוויזיה, מסך מפוצל לשניים וצפייה בתוכנית הבאה לפני מועד השידור שלה. המחיר: כרגע ללא תוספת עלות ללקוחות פלטינום ולקוחות חדשים, 30 שקל לחודש למסלולי טופ וקלאס. לקוחות החבילה הצרה ישלמו 60 שקל לחודש

חברת HOT השיקה היום (ד') את HOT FiberBox (הוט פייבר בוקס) קופסא חכמה שמחברת את כל שירותי התקשורת שהיא מציעה: טלוויזיה, אינטרנט וטלפון. הקופסה כוללת ממיר HD מקליט, מודם אינטרנט עד 200 מגה, מודם טלפוניה, ראוטר ומדיה סנטר – הפיכת הקופסא למרכז המדינה של הבית. ניתן להוסיף לה נגן Blu Ray, שתומך בפורמטים כ-3D ו-HD.

 

 

ה-HOT FiberBox מבוססת על הקופסה החכמה של חברת האחות Numericable שבצרפת, השייכת אף היא לקבוצת Altice של פטריק דרהי. הקופסא הושקה בצרפת ב-2012 ונמצאת שם בלמעלה מ-300 אלף בתי אב. יחד עם זאת, הממשק של ה-HOT FiberBox פותח על-ידי צוות של HOT ומכיל פיתוחים ישראלים של החברה, כך שהוא מותאם לצרכי החברה והשוק הישראלי.

 

 

מה ב-HOT FiberBox?

ה-HOT FiberBox תשווק למוצרים הקיימים - ממיר Magic HD ומודם HOT BOX - ותסופק עם שלט רחוק HOT Wave החדש, הפועל בטכנולוגיית RF. הקופסא גדולה וכולת דיסק נשלף עליו נשמרות ההקלטות של המשתמש. הממיר בקופסא כולל דיסק קשיח של 500 ג'יגה. הממשק שלה אמור להיות מהיר יותר ממשקים קודמים.

 

  • Picture in Picture) PiP): צפייה בשני ערוצים במקביל. כך למשל, אפשר לעקוב אחרי שני משחקי ספורט במקביל או להמתין לתוכנית שתתחיל.  

 

צפייה במסך מפוצל - "מדפדפים" בערוץ השני בו רוצים לצפות בפינה העליונה של המסך ()
צפייה במסך מפוצל - "מדפדפים" בערוץ השני בו רוצים לצפות בפינה העליונה של המסך

 

  • Start Next: שירות שמאפשר צפייה בתוכנית הבאה בטרם החלה. HOT מאפשרת זאת לא על-ידי מסע במכונת זמן אל העתיד, אלא באמצעות ה-VOD, שם ישוכנו תכנים עתידיים. לקוח שמעוניין לצפות בפרק בסדרה "הבאה" לשידור לפי לוח השידורים, יכול לצפות בו חצי שעה לפני השידור, במסגרת שירות ה-Start Next . זו תוספת לשירות ה-Start Over (התחל מחדש בצפייה בתוכנית ששידורה כבר החל) שזוכה לכ-4 מיליון הקלקות מדי חודש.

 

החיסרון: כרגע השירות ניתן בשלושה ערוצים בלבד: HOT3, (ערוץ 3) HOT בידור ישראלי (ערוץ 7) וערוץ 8. 


לא רק להתחיל מחדש בתוכנית, אלא גם לצפות לפני כולם לתוכנית הבאה בלוח השידורים ()
לא רק להתחיל מחדש בתוכנית, אלא גם לצפות לפני כולם לתוכנית הבאה בלוח השידורים

 

  • MediaCenter: גישה ממסך הטלוויזיה לכל קבצי המדיה (תמונות, וידאו ומוזיקה), המאוחסנים על גבי סמארטפונים, טאבלטים או המחשבים המחוברים ברשת הביתית, ללא חיווט או ציוד נוסף. הסטרימר שלה (DLNA מלא) מאפשר הזרמת קבצים כך שניתן לשתף תכנים מכל מכשיר (סלולר או מחשב) בבית ושל כל בני הבית - לנגן סרטים, מוזיקה, ולהציג תמונות על גבי מסך הטלוויזיה.

 

"בסטרימר של yes יש אפשרות הזרמה ממחשב אחד בלבד דרך הטלוויזיה", מסבירה בר-סבר. "אצלנו ההזרמה היא מכל מכשיר שמחובר לרשת האינטרנט ואפשר גם להעיף תכנים מהמסך לסמארטפון, במסגרת אפליקציה. זה מייצר חוויה שהיא מאוד קוהרנטית".

 

החיסרון: קחו בחשבון שיש סטרימרים וטלוויזיות חכמות שעושות את אותה פעולה. חיסרון נוסף: יתכן שתשתפו בטעות קבצים שאתם לא מעוניינים לשתף עם שאר בני הבית.

 

  • אפליקציית שלט "HOT Remote": מאפשרת לשלוט בקופסה החכמה באמצעות הסמארטפון במקום השלט. כבר זמינה להורדה בחינם באנדרואיד (האפליקציה כוללת ממשק גרפי של השלט הרחוק של HOT) ותהיה זמינה באפסטור בימים הקרובים.

 

החיסרון:  יש כבר אפליקציות כאלה.

 

  • YouTube בטלוויזיה: אתר הווידאו הגדול בעולם, באפליקציה מותאמת למסך הטלוויזיה. ניתן להפעיל ישירות מהטלוויזיה באמצעות השלט, או באמצעות הסמארטפון או הטאבלט, גם מרחוק.

 

החיסרון: זה כבר קיים בכל טלוויזיה חכמה.

 

  • יכולות הקלטה משודרגות: הקלטת 2 תכניות במקביל וצפייה ב-2 ערוצים נוספים (ערוץ ראשי, וערוץ נוסף ב-PiP). בנוסף, פותח מנגנון אוטומטי לאופטימיזציה של ההקלטות ומזעור המקרים של התנגשות בין הקלטות.


גישה ליוטיוב ולתיקיית ההורדות ()
גישה ליוטיוב ולתיקיית ההורדות

  

כמה זה עולה?

HOT תשווק את הקופסא במרס, במסגרת מבצע השקה. אחרי מרס, המחיר יעמוד על 60-30 שקל לחודש ללקוחות שיצטרפו החל מ-1 באפריל, זאת לעומת 10-20 שקלים בחודש שלקוחות משלמים כיום על ממיר טלוויזיה של HOT וסכום דומה שמשלמים על ראוטר. yes מקס אגב, עולה 60-40 שקל בחודש.

 

במהלך מבצע ההשקה במרס, לקוחות חדשים שיצטרפו למסלולים טופ ופלטינום (שכוללים 100 מגה גלישה + טלפון + חבילת ערוצים מורחבת משתנה ועולים 352 ו-399 שקל לחודש) יקבלו את הקופסא ללא תוספת מחיר. גם לקוחות פלטינום (שמשלמים 399 שקל בחודש) שיזמינו את הקופסא במרס, יקבלו אותה בלי תוספת מחיר. המחיר הזה (אפס שקלים תוספת) יהיה קבוע למזמיני הקופסא במהלך מרס.

 

לקוחות טופ קיימים, שיזמינו את הקופסא במהלך מרס, ישלמו עליה 30 שקל בחודש, כלומר המחיר החודשי יעלה עבורם מ-352 שקל ל-382 שקל בחודש. לקוחות קלאס שיזמינו את הקופסא, יתבקשו לשדרג למסלול טופ, כך שגם הם ישלמו 382 שקל בחודש. גם אלה מחירי השקה שיוצעו רק במהלך החודש הקרוב, אך גם כאן, עבור מי שיזמין את הקופסא במרס, המחיר הזה יהיה קבוע, כלומר לא יעלה לאחר מכן.

 

לקוחות חבילת היסוד ישלמו מחיר גבוה

וכמה ישלמו על הקופסא לקוחות החבילה הצרה, חבילת היסוד החדשה שמשרד התקשורת כפה על HOT ו-yes? "הם יכולים לקבל אותה ב-60 שקל לחודש", אמרה ל-ynet סמנכ"ל השיווק של HOT סביון בר-סבר, "אין כמובן חובה להזמין את הקופסא". כל הלקוחות, שלמו לא פחות מ-350 שקל על התקנה.

 

המטרה: ליצור פער מול החברות האחרות שיצטרפו

"בבית בישראל יש בממוצע יותר מ-7 מכשירים מחוברים לאינטרנט, ועוד כ-2.5 טלוויזיות, מה שהופך את חווית התקשורת שלנו למורכבת", מסבירה סביון בר סבר. "בקופסא החכמה, HOT מחברת בין כל המכשירים והמסכים בבית, מחברת בין עולמות הטריפל והופכת למעשה כל טלוויזיה לחכמה. נשיק בהמשך אפליקציות נוספות: Multi-screen, ודפדפן ו-Facebook בטלוויזיה".

 

בקופסא יש לא מעט בשורות, אך רוב השירותים ש-HOT מציעה במסגרתה, כבר קיימים בשוק וחלקם אף מייתרים את חברות הכבלים והלוויין (למשל הזרמת מדיה וצפייה ביוטיוב על גבי מסך הטלוויזיה – תכונות שקיימות בטלוויזיות חכמות).

 

אף על פי כן, HOT מציעה לצרכן לחסוך מאמץ: הנה, קבל את הכל במקום אחד, בקופסא של HOT. מכאן שעבור HOT זה מהלך שמטרתו להגדיל את מספר לקוחות הטריפל שיקבלו ריכוז של שירותים דרך החברה, ולהציע חדשנות ללקוחות כדי שלא ילקטו את הפיצ'רים האלה מיוזמתם, מחוץ לחברה.

 

במהלך הזה, HOT גם מתכוננת לשוק הסיטונאי: רפורמה של משרד התקשורת במסגרתה HOT ובזק יאולצו למכור, כסיטונאיות, תשתית אינטרנט וטלפוניה לחברות אחרות. כשיקום השוק הסיטונאי, חלק מחברות התקשורת: סלקום, אורנג' ואפילו גולן טלקום ורמי לוי, מתכוונות להציע לצרכנים שירותי טלפונייה, טלוויזיה ואינטרנט עם ממשקים מתקדמים (שמאוחר יותר יוצעו גם על גבי מיזם הסיבים של חברת החשמל). כרגע, HOT למעשה מגדילה את היתרון שלה מול חברות התקשורת האלה, שעדיין לא יכולות לספק את כל השירותים האלה ומול בזק, שלא יכולה למכור טריפל.

 

"היתה לנו תקופת משבר, שיפרנו את שירות הלקוחות"

כמה לקוחות תעבירו לטריפל בעקבות ההשקה, בחברה מתחמקים מהצהרה. "לא חייבים להצטרף לטריפל. גם לקוח טלוויזיה בלבד יוכל לקבל את הקופסא, רק שהוא לא יוכל ליהנות מהשירותים שדורשים אינטרנט", טוענת בר-סבר. "הצעת הטריפל מצויינת גם היום".

 

חברות תקשורת קטנות שכרגע לא יכולות להציע טריפל, ודאי יביעו התנגדות למהלך.

 

"יש דברים שאפשר להציע עם מכשירים חיצוניים. יש לנו רישיון ממשרד התקשורת לשווק טריפל וזה לא קשור להצעה הזאת. הלוואי שכולם יציעו קופסאות כאלה, אבל מישהו חייב להיות הראשון".

  

זו תשובה למהלך של yes - צפייה בתכנים שלהם בכל מכשיר, גם מחוץ לבית?

 

"זה לא בר השוואה. אנחנו מביאים חדשנות פורצת דרך באופן צריכת המדיה הביתית. זה מוצר מאוד מתקדם שהולך לפשט את כל חוויית הצריכה. ממחקרים רבים שיש לנו עולה כי עיקר הצריכה של המדיה נעשית בתוך הבית – 94% מצריכת הווידיאו נעשית בבית. הפיתרון של yes זה בסך הכל הרחבה של השירות הקיים וגם אנחנו נצא במהלך כזה בחודשים הקרובים. הקופסא שלנו זו חוויה שמשנה הרגלי צריכת תקשורת".

 

ומה קורה עם שירות הלקוחות של HOT ? עיקר התלונות על החברה הן לא על הממשק והתכנים, אלא על השירות.

 

"היתה לנו תקופה של משבר. באמצע השנה, היו לנו שביתות, מה שגרם לעומס ומשבר נקודתי מאוד בשירות. היה לנו שיפור גדול בשירות בעבר ועכשיו חזרנו לכל המדדים הטובים. היתה לנו תקופה לא טובה, אבל היא מאחורינו. השירות שלנו מהיר, יש פחות תקלות ויותר שביעות רצון של הלקוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קופסא אחת, שירותים רבים לה
מומלצים