שתף קטע נבחר

צה"ל חזק?#האשתג חזק!

שונאי ישראל חגגו בטוויטר בעקבות רעיון לא מוצלח כל כך של צה"ל . מקרה דומה למשטרת ניו יורק שהסתבכה עם גולשים כועסים. וגם: אפל הירוקה, שיר מעולה וחתול דג חתול. לינקים: שבוע ברשת

תעמולה ברשת, אתם עושים את זה לא נכון: השבוע מי שהיה צריך, קיבל עוד עוד הוכחות שבניגוד לאמצעים המסורתיים, הסברה ברשתות חברתיות עשויה להתפוצץ לו בפנים. אתם יודעים, דיאלוג שיוויוני בין המותג שלך לבין ציבור, שחלק מהם עשוי לא לאהוב אותו. זה תקף לפייסבוק, ליוטיוב ובעיקר לטוויטר.   

 

 

פי 1000 להגן, פי 1000 לשרת ()
פי 1000 להגן, פי 1000 לשרת

 

למה טוויטר? כי מבין הרשתות היא הכי טריקית. היא חופשית, לא נתונה לפיקוח או צנזורה באותה צורה של פייסבוק ואי אפשר לדווח או למחוק מהעמוד שלך משתמשים שלא נראים לך. 

 

אחד הכלים החזקים של רשת המיקרו בלוגינג הוא ההאשתג (ששולב בפייסבוק בפחות הצלחה), תיוג מילה לחיפושים עתידיים של גולשים אחרים ויצירת שיחה על נושא מסויים. ההאשתג שימושי במיוחד למחאות ואירועים גדולים. לדוגמה ows#  עבור מחאת וולסטריט, j14 לזו הישראלית ו-mynypd# (משטרת ניו יורק שלי), האשתג שנתנה משטרת ניו יורק במתנה למוחים כשביקשה מהם להעלות תמונות עם שוטרים והבטיחה לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה.

 

התוצאה: חלק מהגולשים אמנם העלו תמונות נחמדות שעליהן וודאי חשבו הוגי הקמפיין ותייגו במילה המבוקשת, אחרים שלחו תמונות אחרות. הן הציגו בין השאר אלימות שוטרים קשה, ממים מצחיקים ואלימות יותר קשה.

 

התמונות האלו כמובן פורסמו בעיתונים בארה"ב ובעולם, ובמקום יח"צ חביב למשטרת ניו יורק היא קיבלה השפלה. #פייל

 

"הוא לבש מכנס אדום, נעליים צהובות. ואה! הוא גם עכבר ענק" ()
"הוא לבש מכנס אדום, נעליים צהובות. ואה! הוא גם עכבר ענק"

 

#

מה הכלל? לטעמי, אם אתה גוף שנוי במחלוקת, אפילו מבחינת מיעוט קולני, אל תיתן להם האשתג כדי להפיץ את משנתם.

 

עוד לינקים: לבנות זורמות , למלחמת מתיחות להבנה עמוקה של פייסבוק 

 

צבא הסברה לישראל

עוד גוף שהיה יכול לדעת שהוא עשוי לעורר אנטגוניזם הוא צה"ל (החזק), שהזמין את עוקביו בטוויטר לצלם את עצמם עם ניצולי שואה ולהעלות לטוויטר, לפייסבוק ולאינסטגרם. התמונות והסיפורים ישולבו במפת עולם אינטראקטיבית ביום השואה החל ביום שני הקרוב. כדי למצוא ולאסוף את התמונות, משתמש צבא ההגנה לישראל בהאשטאג WeAreHere#. אתם מבינים לאן זה הולך, כן?

 

זרועו הארוכה של צה"ל ברשת ()
זרועו הארוכה של צה"ל ברשת

 

כמו שראינו בניו יורק, האשתג זה כלי שאין לך שליטה עליו, ולצד המשתמשים שעשו את הפקודה כלשונה הופיעו גם אחרים. חלק שניצלו את ההאשתג כדי לומר שהקמפיין מביך, חלק כדי לתמוך בחרם על ישראל, להציג תמונות מחנות פליטים ועוד. כמו כן, ישנן תמונות המציגות מכונת ירייה ישראלית אוטומטית וציטוטים כמו של המשתמש lulu mahmoud שכתב "זה יהיה מאוד עצוב לי לראות שציונים (יהודים) יעשו לערביי פלסטין הרבה ממה שנאצים עשו ליהודים". הוא אומר שהציטוט הוא של אלברט איינשטיין, מה שלא נכון. וגם התמונה של הצייצן הקודם היא של זרנוק מים ולא של מכונת ירייה. אז מה, מה זה משנה. יש כאלה שיחשבו שזו האמת. קוראים לזה הסברה. #מגהפייל

 

חומר אפל

ועוד בנושאי הסברה/פרסום/תעמולה, הפעם של חברה שאינה גוף ביצועי של מדינת ישראל שיש לו 2 (!) תחנות רדיו. אפל העלתה קמפיין שמתאר אותה כחברה ירוקה וטובה לכדור הארץ. בסרטון מתוארים מאמציה של החברה לגבי אריזה חסכונית, מחזור ושימוש באנרגיה סולארית. באפל וודאי יודעים שמדובר בנושא נפיץ בהקשר לחברת טכנולוגיה אז מעלים פרסומות בטלוויזיה וביוטיוב, תוך השבתת התגובות. זאת במקום לבקש מגולשים לתייג את עצמם עם זבל. או משהו.

 

 

בעיתונות אגב, העלתה אפל מודעה שמנצלת את ההזדמנות לקטנה לכיוון סמסונג.

 

"יש רעיונות שאנחנו רוצים שכל חברה תעתיק מאיתנו" ()
"יש רעיונות שאנחנו רוצים שכל חברה תעתיק מאיתנו"

 

ההלבנה הירוקה של אפל נעשית סמוך להכרזה של גרינפיס בתחילת החודש על היותה של ענקית החומרה חברה מצטיינת בשמירה על איכות הסביבה מבחינת השימוש באנרגיה מתחדשת. לפני שנתיים, יש לדעת, היא קיבלה תעודה פחות טובה וכעת היא מציגה את "הדרך היצירתית והאגרסיבית ביותר במונחי שימוש באנרגיה נקייה" (לדו"ח המלא. רוצים לעצבן את גרינפיס? תדפיסו אותו).

 

אנרגיות ירוקות. טים קוק (צילום: AP) (צילום: AP)
אנרגיות ירוקות. טים קוק(צילום: AP)

 

הכיוון הזה של אפל מגיע היישר מלמעלה. מנכ"ל החברה טים קוק (שקולו נשמע בסרטון) הצהיר בפברואר השנה כי הוא מחויב לנושא, ואפילו זעם על בעלי מניות שדרשו חשיפה מלאה של תוכניות האנרגיה של אפל ושהדבר לא יבוא על חשבון רווחים."לא אכפת לי מהחזר ההשקעה (ROI)", הוא אמר על פי דיווחים בהופעה שלו בפגישה השנתית של בעלי המניות,"כשאנחנו עובדים על הפיכת המכשירים שלנו לנגישים לעיוורים, אנחנו לא חושבים על ההחזר הארור". קוק הוסיף שאותו הדבר גם בכל הנוגע לסביבה, בטיחות עובדים, ועוד תחומים שלא מביאים רווח מיידי. "אנחנו רוצים להשאיר את העולם טוב משמצאנו אותו", כך קוק.

 

רצון ומציאות לחוד: השארת העולם באותו מצב תהיה מסובכת ככל הנראה עקב כ 40 מיליון טונות של פסולת אלקטרונית שמיוצרים מידי שנה הרבה מזה בחברה של קוק. רק 13% מהכמות הזו ממוחזרת. זאת ועוד: תוכנית הסביבה של האו"מ מעריכה כי בין השנים 2007 עד 2020 מספר הטלוויזות הביתיות יכפיל את עצמו, מספר המחשבים יגדל פי 5 ומספר המכשירים הסלולרים פי 18.

 

בגדול זה זה אומר שגם אנחנו, כמו אפל, יכולים לעזור לשמור על הכדור ובהרבה יותר קלות: פשוט לא לקנות מכשיר חדש כל שנה.

 

###

וכמה תופינים קטנים לסיום: #הפרשה הוא דוגמה לשימוש מצוין בטוויטר עם דיונים על פרשת השבוע.  

 

#

הסרטון הבא הוא דוגמה נהדרת לאיך תעמולה עשויה לעבוד (ספוילר למי שכבר שבועיים לא ראה משחקי הכס)

 

 

#

והנה הצמד Pomplamoose המעולים עם שיר חדש טרי טרי מהשבוע. הפעם זה כיסוי לאירווינג ברלין עם קליפ סוריאליסטי.

 

 

#

וחתול שדג חתול!

 

 
זה לא אמיתי ממש, אבל למי אכפת. שבת שלום!

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים