שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

עשיתי שינוי: הקמתי את פנגו וחזרתי לצה"ל

אל"מ אביעד היה שותף בהקמת פנגו, כשהחליט לחזור לצבא ולהגשים משאלה ישנה - לפקד על טייסת קרב. חברה נוספת בה עבד בתפקיד בכיר באותה תקופה, עשתה בינתיים אקזיט, אבל אין בו חרטות. "נפלה בחלקי זכות גדולה", הוא אומר, "כמה אנשים קיבלו הזדמנות לפקד על טייסת?. עשיתי שינוי - ראיון מיוחד לרגל יום העצמאות

בגיל 32, בעודו שותף בחברת סטארט אפ מבטיחה אחת ומחזיק בתפקיד בכיר בחברת סטארט אפ מצליחה אחרת - החליט אל"מ אביעד לעזוב את הכל, ללבוש מחדש מדים ולחזור לצבא. אמנם בשנים מאז השתחרר המשיך לעשות מילואים אחת לשבוע בטייסת, אבל רק אז הבין לדבריו, כי הוא רוצה לעשות משהו אחר.

 

עשיתי שינוי - טורים נוספים בערוץ הקריירה :

 

"רק בדיעבד הבנתי שכל העת קיננה בי הרגשה, שאני לא עושה את מה שאני ממש רוצה לעשות", הוא מספר בראיון ל-ynet לרגל יום העצמאות. "הבנתי שהעיסוק החומרי בא על חשבון השאיפה למימוש עצמי משמעותי יותר, מה שעורר בי את הרצון לנסות לעשות משהו אחר, שיאפשר לי להגשים משאלה מאוד משמעותית להיות מפקד טייסת קרב".

 

כפי שהוא מעיד, זו לא היתה החלטה פשוטה. בשנים שעברו מאז השתחרר לאחר שירות קבע ארוך בחיל האוויר, אביעד היה שותף להקמת מספר חברות סטארט-אפ מצליחות בעולם הסלולר והמידע. בין השאר היה שותף להקמת חברת פנגו (שנמכרה בינתיים למילגרם) והחזיק בתפקיד בכיר בחברת Storeage, שעשתה אקזיט ב-60 מיליון דולר חודשים ספורים לאחר שעזב אותה וחזר לצבא.

"כמה אנשים קיבלו הזדמנות לפקד על טייסת?" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"כמה אנשים קיבלו הזדמנות לפקד על טייסת?"(צילום: AFP)

 

עם זאת הוא מעיד, כי אין בו חרטות. "נכון שלאחר האקזיט התעוררה בי תחושה של פספוס, אך היא חלפה בתוך כמה שעות. מעולם לא התעסקתי בכך שאני לא נהנה מהפירות. אני מאוד מרוצה מכך שחזרתי לצבא ולא הייתי מחליף זאת בשום הון שבעולם. כמה אנשים קיבלו הזדמנות לפקד על טייסת?".

 

הקמת פנגו

את דרכו בצבא החל בשנת 1991, "מתוך מחשבה וכוונה לנסות ולמצות מעצמי את המרב שאוכל בשירותי הצבאי", מספר אביעד. "מכוח קורס הטייס, הייתי מחויב לחתום ל-4 שנים בקבע והשתחררתי מיד עם סיום תקופה זו, בשנת 1998. כקצין צעיר, החלטתי לעזוב מתוך הבנה שיכולת התקדמותי בתוך חיל האוויר עלולה להיות מוגבלת.

 

"האמנתי שבאזרחות, השמיים הם הגבול", הוא מוסיף. "בעקבות המשיכה שלי לטכנולוגיה, פניתי ישירות לעולם ההיי-טק. מרחב ההזדמנויות קרץ מאוד ותמיד ידעתי שאם אעזוב, ארצה לשמור את רמת הריגוש והקצב הגבוה שחוויתי במהלך שירותי הצבאי".

 

אל החברה הראשונה הגיע דרך אחד השותפים, ששירת במילואים בחיל האוויר. הוא הצטרף לגרעין הקמה, שיחד אתו כלל 4 אנשים, ויחד הם עסקו בפיתוח רעיון חדשני סביב חניה וירטואלית - הטכנולוגיה המוכרת כיום כפנגו, המאפשרת לשלם על חניה באמצעות הנייד.

 

אל"מ אביעד. היום "כיף גדול, ואפילו ענק" (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
אל"מ אביעד. היום "כיף גדול, ואפילו ענק"(צילום: דובר צה"ל)

 

אביעד עבד כמנהל הפיתוח בחברה במשך 3 שנים, עד שב-2001 הצטרף כמנהל מוצר לחברת Storeage, שעסקה בפתרונות מתקדמים לארגוני ענק בניהול המידע. בשנת 2004 לקח פסק זמן של מספר חודשים, במהלכם התגייס למילואים כדי לעזור בהקמת טייסת חדשה בחייל האוויר - ומיד בסיומם הקים ביחד עם שותף את החברה שלימים הפכה לפנגו (Pango).

 

השותף היה אותו מכר מהמילואים שהביא אותו לחברה הראשונה שבה עבד, והעבודה נעשתה מהבית, גם בלילות. "מאחר שכבר הכרנו את הטכנולוגיה, הצלחנו להגיע למוצר מהיר באמצעות שיתוף פעולה עם חברת תוכנה", הוא נזכר. "בתוך שבועות ספורים החברה יצאה לדרך עם פיילוט בתל אביב וחזרתי למקום העבודה שלי".

 

החזרה לצבא

אחרי 7 שנים מחוץ למערכת הצבאית , אביעד החליט לחזור לשירות צבאי בחיל האוויר - החלטה שלוותה בלבטים לא פשוטים. "בנקודת הזמן הזו בחיי הייתי נשוי כ-7 שנים לרונית ואב לשלושה תינוקות - בת 3 וזוג תאומים בני שנה", הוא מספר. השינויים והאתגרים שעומדים לפתחנו עוררו הרבה חששות".

 

בין היתר הוא מציין את הוויתור על הסביבה המוכרת ומעבר של המשפחה לבסיס רמון בדרום, או המחיר הכלכלי הכרוך בעזיבת השכר הגבוה והתנאים המפנקים בתחום ההיי-טק. "בנוסף, חזרתי לצבא בגיל מבוגר יחסית, עם פז"מ קצר יותר לעומת בני גילי בצבא ולמציאות שונה עם המעבר לפנסיה צוברת", הוא מציין. "לשמחתי, זכיתי במשפחה שתמכה בי באופן מוחלט".

 

 

טייסת חיל אוויר בבסיס מצפה רמון (ארכיון). "שילמנו מחיר, אך גם קיבלנו לא מעט" (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
טייסת חיל אוויר בבסיס מצפה רמון (ארכיון). "שילמנו מחיר, אך גם קיבלנו לא מעט"(צילום: בני דויטש)

 

אביעד מוסיף כי אין ספק שהתנודות בין הבסיסים ובין מקומות המגורים, יצרו אתגרים לא מעטים עבור המשפחה. "שילמנו מחירים, אולם גם קיבלנו לא מעט", הוא אומר. "חלק מההחלטות עדיין ניצבות לפתחנו, אבל התמיכה והחיזוק מהילדים ומבת הזוג לא יסולאו בפז והיא אשר עוזרת להמשיך ולחתור קדימה".

 

"חזרתי לממש את עצמי"

אביעד מציין כי כפי שהידע והכישורים אותם רכש בצבא - שמשו אותו באזרחות, כך אלו שרכש בעולם ההיי-טק משמשים אותו בתפקידו הנוכחי. "החזרה למדים ולסביבה הצבאית המחישה לי שיש לא מעט הבדלים בין ה"חוץ" ל"בפנים, אולם דווקא הפרספקטיבה והסטנדרטים של העולם החיצוני הביאו אותי מוכן", הוא מעיד.

 

"חזרתי לשירות מצויד בכישורים וביכולות שרכשתי בתקופתי כשותף בסטארט-אפים שונים, וכשאלה פגשו את איכות האנשים והלוחמים של חיל האוויר - זה היה כיף גדול, ואפילו ענק".

 

"חזרתי לממש את עצמי", הוא מוסיף. "בשנים האלו חוויתי חוויות משמעותיות, הקשורות כולם באנשים, במקצוע, בפיקוד, במנהיגות ובעשייה המבצעית. השילוב והגיוון הללו נדירים ומתקיימים במקומות מועטים. חיל האוויר הוא אחד מהמקומות המועטים הללו וחווית הפיקוד על טייסת קרב הייתה יחידה במינה. קשה להמחישה במילים אולם ודאי אלו שעברו דרך תפקיד זה ידעו על מה אני מדבר".

 

"החזרה לשירות סדיר בחיל האוויר הייתה זכות גדולה. אני מקיים עבודה צמודה ושוטפת עם איכות אנשים נדירה, הן מקרב המפקדים והן מקרב הפקודים. האתגר האישי הוא בלתי רגיל הן בתפקיד הנוכחי והן במסלול הצבאי שעשיתי במעלה הדרך לקראת פיקוד על טייסת. באופן שהפתיע אותנו, גם המגורים בפנינה נדירה של ארץ ישראל, בהר הנגב, היו זכות גדולה".  

 

עשיתם שינוי בקריירה? ספרו לנו על כך במייל האדום

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
אל"מ אביעד
צילום: דובר צה"ל
מומלצים