סלקום תציע לצרכנים טלוויזיה רב ערוצית
החברה מתכוננת להיכנס לתחום הטלוויזיה על גבי האינטרנט מאז 2012. כעת הודיעה כי היא צפויה להיכנס בקרוב כשחקן שלישי בתחום ולהתחרות מול yes ו-HOT. שר התקשורת: "המהלך יסייע להוריד את המחיר הגבוה שהצרכן משלם על שרותי טלוויזיה"
סלקום הודיעה היום (ג') כי דירקטוריון החברה החליט על כניסת החברה לתחום שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט (Over the top TV או OTT TV). סלקום מציעה כיום שירותי סלולר, אינטרנט (נטוויז'ן) ושיחות על גבי האינטרנט.
סלקום תציע שידורי טלוויזיה בחצי מחיר וטריפל
סלקום ייקרה את שירות סינון השיחות בחו"ל
סלקום רוצה שתצרפו את הילדים שלכם בחינם
סלקום מתכוננת לשווק שירותי טלוויזיה מאז 2012, אך דחתה את המועד בשל דחיית אסדרת השוק הסיטונאי: מכירת תשתית אינטרנט של בזק לספקיות נוספות. כעת הודיעה החברה כי היא צפויה למכור שירותי טלוויזיה ולהתחרות מול yes ו-HOT. גם פרטנר מתכוננת למהלך דומה. המחיר שננקב בעבר לחבילת ערוצים עמד על כ-90 שקל בחודש. עוד מתכוונות להציע שירותי טלוויזיה: גולן טלקום וחברות אחרות שיפעילו שירותים על גבי מיזם הסיבים של חברת החשמל, Unlimited.
ההצלחה תלויה במחיר ובתוכן
בעולם קיימים שירותי OTT במודלים שונים, לדוגמא - נטפליקס. גם בארץ יש כבר שירותי OTT בארץ (קרטינה טיוי לדוגמא). כדי להיכנס לשוק הטלוויזיה כמתחרה אמיתית, על סלקום להשקיע בתוכן ולא ברור עדיין איזה תוכן תספק ללקוחות הטלוויזיה שלה. אין ספק שתציע שירותי VOD כלשהם וחבילות ילדים וספורט אבל האם תקנה סדרות רכש אטרקטיביות וחדשות מחו"ל? האם תפיק סדרות ותוכניות בעצמה? איזו רגולציה תחול עליה? האם זו של מועצת הכבלים והלוויין?
עניין נוסף הוא המחיר. כמה כסף תגבה על התוכן שלה והאם התוכן הנלווה לערוצים החינמיים (שבוודאי תשדר) יהיה שווה את המחיר. ב-2008 סלקום ניסתה לייצר מיזם דומה, של תכני VOD רב ערוציים, עם רשת בלוקבאסטר. המיזם כשל.
מנכ"ל קבוצת סלקום, ניר שטרן מסר: "החברה תיכנס לתחום פעילות חדש ותציע שרותי טלוויזיה על גבי האינטרנט (OTT TV). כניסה לשוק חדש ורווי, תצריך השקעות ותוספת הוצאות תפעוליות כדי לייצר הכנסות עתידיות. בהתאם למדיניות משרד התקשורת לעודד תחרות בשוק הטלוויזיה הישראלי, פתרון ה-OTT TV של החברה יאפשר לחברה להציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לשרותי הטלוויזיה המסורתיים בכבלים או בלוויין שמוצעים כיום על ידי הקבוצות בזק ו-HOT.
"שרותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט הינם סינרגטיים ומשלימים לליבת הפעילות של החברה ויסייעו בשימור לקוחות ויחזקו את מעמדנו כקבוצת תקשורת מובילה בישראל".
שר התקשורת גלעד ארדן מסר: "אני מברך את סלקום על החלטתה. המהלך יקדם את התחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, ויסייע להורדת המחיר הגבוה אותו משלם כיום הצרכן הישראלי עבור שירותי טלוויזיה. אנו נסייע במידת האפשר בעידוד ובקידום התחרות בתחום".
עוד הודיע ארדן כי כדי לסייע לסלקום להיכנס לתחום הטלוויזיה הוא מתכוון להעלות כבר בשבוע הקרוב את הצעת החוק שתאפשר הפצה של שידורי עידן פלוס החינמיים על גבי תשתית האינטרנט. כך תוכל סלקום להשתמש בערוצים החינמיים כבסיס לשירותי הטלוויזיה שלה, ולהוסיף על גביהם ערוצים ותכנים נוספים בתשלום.
