שתף קטע נבחר

טויוטה: הוזמנתם לריקול ב-2013? בואו שוב

יבואנית טויוטה תזמן שוב אלפי בעלי אוונסיס, יאריס וקורולה שביצעו קריאה לתיקון בשנת 2013, כדי לבצעו בשנית באופן שונה. הסיבה: חשש לכשל בכרית האוויר של הנוסע

טויוטה מבצעת ריקול לקריאה לתיקון. יצרנית הרכב הגדולה בעולם תזמן בישראל בעלי אוונסיס, אוונסיס ורסו, יאריס וקורולה שיוצרו בין ינואר 2000 לדצמבר 2004 לתיקון מכוניתם במוסך - לאחר שנמצא צורך לבצע מחדש תיקון שביצעה היצרנית באפריל 2013 ושכלל כ-4,800 מכוניות. מספר הלקוחות שיוזמנו בשנית עדיין אינו ידוע.

 

טויוטה קורולה (צילום ארכיון) ()
טויוטה קורולה (צילום ארכיון)

 

הקריאה לתיקון מתייחסת לכשל אפשרי במנגנון כרית האוויר של הנוסע מלפנים, שעשוי להוביל לכך שהמערכת תתלקח. לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהתקלה או על הופעתה כלל בישראל. על-פי פרטים שמסרה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל ל-ynet, הקריאה החדשה לתיקון תכלול חלק מן המכוניות שהוזמנו בשנת 2013, בעקבות החלטה על שינוי בתיקון הנדרש למנגנון כריות האוויר.

 

הודעת טויוטה מגיעה יממה בלבד לאחר שמאזדה הודיעה על הרחבת קריאה לתיקון דומה בדגמי מאזדה 6 מהשנים 2002 ו-2003. במקרה של מאזדה, ההודעה החדשה לוותה בהגדלת מספר המכוניות שנקראו בשנת 2013 פי ארבעה כמעט - מ-830 ל-3,143 מכוניות. שתי היצרניות נאלצו לבצע את הקריאה לאחר שהתגלה כי ספקית כריות האוויר היפנית טאקאטה - שייצרה את כריות האוויר לשתיהן - טעתה בהערכת מספר המכוניות שנדרשות לתיקון.

 

בקריאה לתיקון המקורית מאפריל 2013, נכללו מלבד דגמי מאזדה וטויוטה, גם ניסאן 3,000 דגמי ניסאן אלמרה וטראנו, 3,668 הונדה סיוויק, ג'אז, CRV וסטרים. לפי שעה לא ידוע על שינויים בנוגע לקריאות לתיקון של ניסאן והונדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה. קריאה לתיקון חוזרת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים