שתף קטע נבחר

ראשי שופרסל: "המחירים ירדו תוך שבועיים"

יו"ר ומנכ"ל שופרסל מבטיחים שירידת המחירים עליה הכריזו כחלק מתוכנית התייעלות כבר החלה, אך מסרבים לומר בכמה יוזלו מוצרים - "לא נותנים אחוזים". לטענתם, הצרכנים יסלחו לרשת על מחירי העבר: "הבנו שהצרכן השתנה, שהשוק השתנה. זה רגע האמת מול הצרכן, נציג מחירים אחידים לכל פורמט מק"ש ועד אילת"

"נוריד מחירים תוך שבועיים, כולל רשתות הדיסקאונט. אנחנו מתחילים להוריד מחירים השבוע. נהיה מאוד מאוד תחרותיים בכל מקום שבו נימצא יש הורדה אמיתית וריאלית של המחירים, בזכות זה שהורדנו את ההנחות לבעלי תווי קנייה", כך אמרה ל-ynet מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, בשיחות שניהלו אברכהן ויו"ר שופרסל רפי ביסקר עם עיתונאים.

 

 

שופרסל בקריית שמונה. גם שם הלקוחות ירגישו הוזלה? (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
שופרסל בקריית שמונה. גם שם הלקוחות ירגישו הוזלה?(צילום: אביהו שפירא)

 

מה יהיה אחוז הירידה?

 

"אנחנו לא נותנים אחוזים, שהציבור יילך ויראה איזו ירידה תהיה. בואו תבדקו אותנו תגידו אמרתם והורדתם. לא הבטחתי מוצרים בחינם, נעשה מהלך של הורדת מחירים אמיתי".

 

למה התעוררתם 3 שנים אחרי המחאה?

 

"זה לא 3 שנים. בשנה הראשונה אחרי המחאה, עשינו מהלך של התייעלות, אחר כך ביקשנו להחזיר את העוצמה שלנו מול רשתות הדיסקאונט וב-2013 בנינו מערכת יחסים חדשה עם הספקים. צריך לזכור שב-2013 סיימנו שנה מאוד יפה עם 3.6% רווח תפעולי ולמרות זאת, שופרסל החליטה לצאת לדרך עם מה שהציבור אמר וצעק ואל מול השוק שהשתנה בתחרות ומול הרגולציה. אנחנו נכנסים למהלך ממקום של כוח ואיתנות פיננסית ובסוף שנה הבאה נגיע ליציבות".

 

 

"יהיה לנו מחיר אחיד לכל פורמט, מקריית שמונה עד אילת. בסניפים מסוימים, המחירים יהיו נמוכים עוד יותר בגלל תחרות נקודתית", אמר והוסיף שמדובר בהכנה לחובת שקיפות המחירים, שתוטל על רשתות המזון ב-2015.

 

"קיבלנו מסר מהציבור"

שופרסל, רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בישראל, הודיעה על תוכנית התייעלות שתעלה לה 200 מיליון שקל ביום חמישי האחרון, אך שיחררה מידע עליה זמן רב קודם לכן. הורדת הנחות בתווי קנייה, סגירת סניפים והורדת מחירים רוחבית – אלה הם עיקרי התוכנית. תדמית הרשת נפגעה קשה מאז מחאת הקוטג' ומחאת יוקר המחיה ב-2011. שופרסל הורידה מחירים אז, אך העלתה מחירים ב-2013. לאחרונה החלה במהלך של הורדת מחירים בשופרסל שלי. בין לבין, החליפה ידיים אחרי נפילתו של נוחי דנקנר.

 

הצרכנים יסלחו לשופרסל?

 

אברכהן: "פגשנו את המחאה החברתית בקיץ 2011. התוכנית נולדה בעקבות המסר שקיבלנו מהציבור. התבקשנו להוריד מחירים, להיות מוכנים להתאים עצמנו לתחרות עם רשת ארבע המצרפית (הרשתות הקטנות מ.ק) ונפעיל מאגר מחירים מקוון עוד לפני המועד שהרגולטור קבע, לפי חוק המזון. שופרסל הולכת לעשות מהלך להורדת יוקר המחיה והצרכנים ידעו להעריך את זה. נראה בעוד שבועיים. זה לא מהלך פרסומי, שיווקי, זה מהלך כולל. יראו אותו.

 

"הרשתות גם ככה לא מרוויחות יותר מדי, אבל החלטנו לעשות את המירב שאנחנו יכולים לעשות ולתרום לנושא של הורדת מחירים. זה לא שמחירי הארנונה ושכר הדירה בת"א ירדו, אבל את המקסימום שאני יכול לעשות אני אעשה. אחת הסוגיות הכי קשות של שופרסל זה שמה שאנחנו לא עושים אומרים לנו: 'אתם יקרים בדיסקאונט' או 'אתם יקרים משהו מטורף בעירוני'. הצרכנים יראו שהמחירים הוגנים ורחוקים מאוד ממה שחושבים על שופרסל. אני בא ואומר אני מאמין ששופרסל תוכיח שהמחירים בעיר הם מחירים הוגנים.

 

"חלק מהאמינות והשקיפות שלנו אומרת שאנחנו נדרשים למחירים אחידים. נציע מחירים אחידים מקריית שמונה דרך ת"א, ב"ש ואילת. לכל פורמט יהיה מחירון. בסוף השנה נציע מאגר מחירים מקוון של הרשת לשקיפות מלאה. זה רגע האמת מול הצרכן והתחרות ואנחנו מקווים שגם הספקים ישתפו איתנו פעולה".

 

הצרכנים קונים פחות.

 

"השוק ירד ב-1.7%, אנחנו נשחקנו מעט יותר, אבל המתחרה שלנו (מגה מ.ק) נשחק פי 5 יותר מאיתנו. גם הרשתות הקטנות לא במצב טוב. הן פותחות 50-40 אלף מ"ר בשנה, אבל החנויות הוותיקות שלהם בירידה יותר משופרסל. המכירות אונליין שלנו מצליחות מאוד ננסה למכור דרך האינטרנט כלי בית, טקסטיל ופלסטיקה. גרביים שקונים בסופר. הפעילות תהיה מדויקת יותר ותעזור לנו לייצר עוד מכירות דרך האינטרנט".

 

אתם לא חוששים שחברי חבר יעזבו אתכם לרשתות המתחרות? הם הגיעו אליכם בגלל הנחות המועדון?

 

ביסקר: "ניהלנו מו"מ עם חבר בצורה אינטנסיבית ואמרנו להם שהם לא יוכלו לקבל יותר את ההנחות שקיבלו עד היום כי השוק השתנה, הצרכן השתנה, מדבר מחיר מחיר מחיר. אבל אם המחירים ירדו הם במילא ישלמו פחות. חתמנו איתם על הסכם ל-3 שנים. והקהל אם עזב אותנו יחזור אלינו. ההתייעלות היא חסכון שעובר לצרכן. עובדתית שופרסל לא איבדה נתח שוק משמעותי ויש לנו מספר סלים שגדול וגדל בתקופה האחרונה".

 

איפה תסגרו סניפים?

 

אברכהן: "הראשונים להיסגר הם יש בכרמיאל וברמלה, אבל יש לנו שם סניפי שופרסל דיל מאוד מצליחים. לא נישאר בכוח בכל נקודה".

 

ביסקר: "הקמנו חברת נדל"ן לפני שנה וחצי והיא תטפל בשטחים שיפונו. זו תוכנית גדולת בהיקף מחיקה של 150 מיליון שקל בערך ובנוסף תוספת שאנחנו מפרישים לפרישה מרצון. התוכנית לא נוסדה אתמול. התחילו לטפל בה מסוף השנה שעברה".

 

החוזק של שופרסל זו הפריסה הארצית

 

"יש לנו 280 סניפים, נסגור 15 תוך שנה שנה וחצי ונצמצם שטחים בהיקף של 65 אלף מ"ר אבל גם נפתח סניפים בהיקפים של עוד 15 מ"ר".

 

איך תחזקו את המותג הפרטי?

 

ביסקר: "כרגע יש לו שיעור חדירה של 11-12% השאיפה להגיע ל-20% בתקופה לא ארוכה. הדירקטוריון מאוד גיבה את הנהלת החברה ואף אמר לה לפנות תקציבים בנושא כדי ליצור התארגנות לשם כך בחברה".

 

כמה עובדים יפרשו מרצון?

 

"זה מהלך גדול ואנחנו חושבים שנכון יחד עם הוועד הארצי להציע פרישה מרצון. אני מעריך שבשנתיים וחצי האחרונות, שופרסל קלטה בין 1,500 ל-2,000 עובדים. בפרישה מרצון מדובר במאות בודדות של עובדים, מתוך כ-13 אלף עובדים".

 

איך המהלך יתבטא בדו"חות הבאים?

 

"זה ייקח מספר רבעונים שאחריהם לא רק ששופרסל תחזור ל-3.6% רווח תפעולי, אין שום סיבה שלא נעשה יותר טוב מזה. אנחנו טובים בטיפול בפחתים ובמלאים, לא נפגע בטווח הארוך ברווח הגולמי, נביא לשיפור בתהליכי קנייה ומשאים ומתנים ואחרי שנעבור את תקופת המעבר של הרבעיונים הקרבים נעבור למסלול של צמיחה".

 

ומה שלום הבעלים החדשים?

 

"מתעניינים מאוד מעורבים מאוד אכפת להם מהחברה מאמינים לטווח ארוך בכניסה לפעילויות נוספות וחושבים שנכון לטפל בנושא המחיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סיוון פרג'
איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל
צילום: סיוון פרג'
מומלצים