שתף קטע נבחר

חמרמורת - הסוף?

טוחנים סברס אורגני טרי, מוסיפים קצת ג'ינג'ר ומים מינרליים ומה לא מקבלים? האנגובר. הכירו את "נוהו", החלום הרטוב של שתייני תבל שנולד, עם קצת עזרה מפריס הילטון, במוחו הקודח של הישראלי תומר אמסלם. ראיון

"זה הקונדום של השתייה", קובע ג'יי גרדנה ומסכם במשפט אחד את המהות של "נוהו" (Noho). ובכל הקשור לאמצעי מניעה - אתם יכולים לסמוך על גרדנה, הבעל לשעבר של ג'נה ג'יימסון. כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר.

 

עוד מתכונים בערוץ האוכל:

 

הרעיון שמאחורי המשקה התוסס שמאיים לבטל לבלייני העולם את ההאנגובר של היום למחרת נולד במוחו הקודח של תומר אמסלם, השותף הישראלי של גרדנה, בבוקר יום שני אחד לפני כמה שנים.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 

"בכל תחילת שבוע זה היה אותו סיפור - העובדים במרכז ההפצה של חברת ה-DVD שלנו פשוט לא היו מתפקדים אחרי וויקאנד שלם שכולו שתייה לשוכרה. יום שלם שבפועל אף אחד מהעובדים במחסן לא עובד ובעיקר חיפש מקום חשוך לשבת בו", מספר אמסלם וצוחק.

 

"ביצי עין מטוגנות בהמון שמן, מיץ של חמוצים, עוד אלכוהול - תרופות סבתא להאנגובר קיימות בשוק מאז שאנשים התחילו לשתות.

 

מה שאנחנו חשבנו לעצמנו זה שבטוח יש דרך לזקק נוסחה כזו, שמאפשרת לבטל את הבחילות וכאב הראש אחרי השתייה בדרך אלגנטית ונעימה".

 

מעט אחרי שהגיעו לתובנה הזו, אמסלם וגרדנה החליטו להקים מעבדה לסטודנטים מ-UCLA, שבתמורה לתשלום שכר הלימוד שלהם, חקרו חומרים שמונעים את ההשפעה ההרסנית שאחרי השתייה. "למען האמת - מבחינה עובדתית, הם לא גילו מה שלא ידעו לפני זה. הגוף צריך לפצות על ויטמינים שנגזלים ממנו כתוצאה מהשתייה ובמקביל להחליש את התכווצויות השרירים שגורמות לבחילות. זו התורה על רגל אחת", מסביר אמסלם.

 

אחרי 3 שנים של ניסויים ומחקר ("לא פראיירים הסטודנטים האלה - מרחו את המחקר ממש עד סוף התואר !" הוא מדגיש ומחייך), הצליחו להגיע במעבדה לתוצר משביע רצון, 10 ו-100% טבעי, שמתבסס על סברס טרי ואורגני, ג'ינג'ר ועוד שלל פירות. בקיצור - פסטיבל ויטמינים בבקבוק.

 

"הוא לא מונע שכרות ובטח שאי אפשר לנהוג בהשפעתו - האלכוהול ששותים עדיין נמצא בדם ומן הסתם שאין דרך להעלים אותו. נוהו הוא משקה שבעיני יותר מכל מזכיר מבחינת אופן הפעולה שלו את התוספים שנותנים למטופלים כדי לטשטש השפעות של תרופות כימותרפיות - משהו שמחזק את הגוף ומאפשר לו להתמודד עם תופעות לוואי טראומטיות".

 

"אחרי שהייתה לנו נוסחה, נוצרה לנו בעיה שלמען האמת לא חשבנו עליה בהתחלה. יש משקה, הוא עובד, אבל השאלה היא מי ישתה אותו. במילים אחרות - הטעם היה נורא", מספר אמסלם. אחרי התערבות של טכנולוג מזון ושתייה נולדה ב-2011 הגרסה הסופית של "נוהו". "זה לא משקה אנרגיה - אין פה סוכר, אין קפאין והכל טבעי. שותים אחד לפני הבילוי, אחד אחרי ואין האנגאובר, לא משנה כמה תשתה. נקודה", טוען אמסלם.

 

"אין הנגאובר". תומר אמסלם (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
"אין הנגאובר". תומר אמסלם(צילום: ירון ברנר)

 

המקום הראשון שבו בדקו גרדנה ואמסלם את ההיענות של הקהל למשקל היה - איך לא - לאס וגאס. "מהר מאד הפכנו למשקה השני הכי מעורבב בקוקטיילים שמכינים בלאס וגאס, מייד אחרי סאוור", הוא מספר. הוא שווק תחילה בגרסה מרוכזת, בבקבוקי מיני קטנים שהוצבו במיני-ברים, במלונות ובסופרמרקטים. משם הדרך הייתה קצרה לוול מארט ולסבן אלבן הקרוב לביתו של כל אמריקאי מסן דייגו, קליפורניה ועד פרובדינס, רוד איילנד.

 

קטגוריית משקאות חדשה נולדה, כשבמהרה נוספו ל-"נוהו" - שהפכה כיום לחברה בורסאית - מתחרים כמו "בי4אפטר" (B4After) הבלגית שניתן למצוא בינתיים רק במכותרה. בנוסף, מה שטוב לקיבה, טוב גם לחזה ואמסלם מספר שלאחרונה החל "נוהו" לככב גם בחדרי כושר הודות לעובדה שהוא מונע התכווצויות שרירים. בשנתיים האחרונות גם הושקה במועדונים ברחבי ארצות הברית ואירופה פחית זהובה של הגרסה התוססת של המשקה, שמיתעדת להגיע בחודשים הקרובים גם לישראל.

 

"אצלנו אין 24 פחיות ב-50 שקלים" 

אמסלם (35), יליד קריית שמונה, עבר לפני כעשור וחצי לארצות הברית. מ-1999 הוא מעורב בחברת אקסייט (Xcite Entertainment), שמפיצה בין השאר סרטי מבוגרים וכך גם הכיר את שותפו גרדנה, שכיכב יחד עם אשתו לשעבר בחלק מהכותרים, חלקם זוכי פרסי AVN - האוסקר של תעשיית הפורנו - בקטגוריות הזוג הסקסי ביותר ועוד כל מיני תארים שמעלים סומק על הלחיים.

 

את הבוננזה הכלכלית שהביאה להשקה בפיתוח "נוהו" הוא עשה הודות לסרט הפורנוגרפי "לילה אחד בפריז" (one night in Paris) בכיכובה של פריס הילטון, שמכר לדבריו לא פחות מ-25 מיליון עותקים. "בן הזוג שלה אז הגיע אלינו עם הסרט, שלדעתי צולם בידיעה שיום אחד הוא יופץ. אחרי משא ומתן עם הילטון ופיצוי כספי הולם, יצאנו בהפצת הסרט ואחרי שבוע כבר החזרנו את ההשקעה", אומר אמסלם.

 

במקביל ל-"נוהו", את הכסף השקיע בחברת ייצור ושיווק פאנלים סולריים, שלדבריו היא היום מהגדולות בעולם. "לפני כשנה, השארתי מאחוריי את חיי הזוהר והלמבורגיני והפרארי שלי באל-איי וחזרתי לישראל בשל נסיבות משפחתיות. עכשיו, לפחות לתקופה אני כאן ובקרוב, בעזרת השם, גם 'נוהו' יהיה פה", הוא אומר.

 

ומה יש לו לומר על סצנת האוכל והמועדונים? "האמת שלא הרבה. מאוד השתנה כאן ב-15 שנה שהייתי פה ולא לטובה. פעם היינו מתגעגעים באמריקה לאוכל של הארץ, לפירות והירקות של ישראל. היום לא רק שהפער צומצם, אלא שישראל נשארה מאחור בהשוואה לארצות הברית. כדי למקסם פה רווחים, אנשים משווקים לקהל כאן חומרי גלם במצב מביך. בכנות - כמעט ואין לי מה לאכול כאן".

 

"את 'נוהו' פיתחנו כחלק מהמחשבה והתפיסה הזו של קליפורניה, שגיליתי לדאבוני שאין לה בכלל אחיזה בארץ: שימוש במים מינרליים, פירות אורגניים ומחשבה שאנשים רוצים להימנע מהמזיק ולשלם יותר על בריא אם יש להם את האופציה. משקאות אנרגיה הם לא הדבר הכי בריא בעולם, אבל ההרגשה שלי שכאן לאנשים אכפת קודם כל המחיר ומהשאר - פחות. אני מקווה שאני טועה, כן? אבל למראית עין - זה המצב".

 

"המחיר של 'נוהו' הוא 10 שקלים בערך בפיצוציה. אין מבצעים והוא בחיים לא יגיע לסכום של 24 פחיות ב-50 שקלים מהסיבה הפשוטה שחומרי הגלם יקרים, ואין את מתח הרווחים של משקאות דומים מז'אנר האנרגיה. אנחנו לא יכולים ולא רוצים להתחרות בהם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
המרכיב הכי פופולרי לקוקטיילים אחרי סאוור בלאס וגאס. נוהו
צילום: ירון ברנר
מומלצים