שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    מחסן היבואן תפתח חנות של 800 מ"ר באילת
    החנות בבני ברק שמוכרת מותגים בייבוא מקביל בלמעלה ב-20 מיליון שקל בשנה, תפתח חנות שנייה באביב 2015 שתכלול גם מחלקת נשים, ספורט והלבשה תחתונה. הבעלים: "נמכור סאמפלים של מעצבים ב-49 שקל ומותגים מקוריים כטומי הילפיגר, ראלף לורן, נאוטיקה, הוגו בוס ולקוסט, במחיר הכי קרוב לג'רזי גרדנס והכי נמוך במזה"ת"
    מחסן היבואן מתרחב: אלעד סוויסה, הבעלים של החנות בבני ברק, שמגלגלת לטענתו 20 מיליון שקל בשנה, יפתח חנות נוספת באילת שתשתרע על פני 800 מ"ר (לעומת 450 מ"ר בלבד בחנות הקיימת). גובה ההשקעה: 2.5 מיליון שקל.

     


    מחירים מחסן היבואן (בשקלים)

    מחירים מחסן היבואן (בשקלים)
    מותג מחיר
    פולו נאוטיקה 99-159
    חולצת טי טומי הילפיגר 59
    ג'ינס ליוויס 199 (100 מבצע)
    פולו לקוסט 249
    חולצה מכופתרת ראלף לורן 219
     


     

    החנות האילתית תיפתח רק באביב 2015. "יש כמה מיקומים שאנחנו בוחנים, כולל במרכז חדש שנבנה, אבל הפתיחה ודאית. נמצא מיקום. זו תהיה חנות דיסקאונט אמיתית, כמו שיש בארה"ב", אמר ל-ynet סוויסה, שפתח את החנות בבני ברק ב-2008. "נמכור בה בגדים, נעליים ואביזרים מקוריים של טומי הילפיגר, ראלף לורן, נאוטיקה, הוגו בוס, לקוסט, אברקרומבי אנד פיץ' ואחרים, מיובאים מארה"ב ואירופה וללא מע"מ.

     

    "כתוצאה מכך, זו לא רק תהיה חנות זולה יותר מבני ברק, אלא גם נקודת המכירה הזולה ביותר אחרי ארה"ב וחלופה משמעותית לאלה שנוהגים להזמין או לקנות בחו"ל. המחרים יהיה מעט יותר גבוהים מג'רזי גארדנס (קניון האאולטים בניו ג'רזי) והזולים במזרח התיכון".

     

    איך אתה יודע בוודאות שאתה הכי זול במזרח התיכון?

     

    "כי בכל המזרח התיכון קונים מאותם ספקים. גם הקמעונאים בדובאי מקבלים את הסחורה באותו מחיר של הקמעונאים בישראל. אירופה סגורה לייבוא מקביל. בישראל הכל יקר אבל לפחות ייבוא מקביל מותר".

     

    יש לכם תחרות. חנויות נוספות של ייבוא מקביל. המשביר.

     

    "זה לא פוגע בנו. הפעילות שלנו ייחודית. הייבואנים הרשמיים תמיד אוהבים להדביק מדבקות מכוערות לייבוא מקביל: 'זה לא מקורי', או 'זו קולקציה ישנה'. אנחנו מקבלים סחורות ישירות מהחנויות בארה"ב. אלה דגמים עדכניים".


     

    מתחם דיסקאונט גדול עם מחלקות אופנה

    את החנות בבני ברק הוא מגדיר כ"נס קמעונאי". אפילו במלחמה, "המכירות עלו", כך הוא טוען. "זה היה לא יאומן. אנשים כנראה ביטלו טיסות לחו"ל אז החליטו לקנות אצלנו.

     

    "במקור, רצינו לפתוח חנות חדשה של 2,000 מ"ר, דיסקאונטית, אוף פרייסית - לרחיב את החנות בבני ברק. כמו ברלינגטון וטי ג'יי מקס. לא הצלחנו להגשים את החלום הזה בבני ברק, אז חשבנו לעבור כמה ק"מ לפ"ת - שם יש שטחים עד הירח, אבל בינתיים החלטנו להישאר בבני ברק ולהתרחב לאילת.

     

    "החנות באילת תגשים חלק גדול מהחזון שלנו לגבי מחסני היבואן. נקים שם מחלקות אופנה של נשים, הלבשת ספורט. הלבשה תחתונה ואקססוריז. זה יהיה מתחם דיסקאונט מאוד גדול, עם תחלופה מאוד גבוהה על המדף. חברנו לרשת דיסקאונט מאוד מוכרת בארה"ב ונפתחו בפנינו השערים ובכמויות גדולות מאוד. מדי שבוע יש מוצר שנכנס תחת הקטגוריה 'בלאק פריידי' ונשחט".

     

    באיזו רשת מדובר?

     

    "אני מעדיף שלא לפרסם את שמה".

     

    למה דווקא באילת?

     

    "בגלל הפופולריות בקרב הציבור הישראלי, התיירות והאווירה המשוחררת בעיר. היינו רוצים להרחיב את החנות בבני ברק אבל יש מצוקה של נכסים באזור שלנו. ההחלטה על פתיחת החנות הגיעה בעקבות הדיון האחרון שהיה ביוני בביהמ"ש העליון בעניין התביעה נגדנו. (תביעה שהגישו סקאל וטומי הילפיגר נגד שימוש בסימן מסחרי מ.ק).

      

    למעט המכירה ללא מע"מ - מה יהיה ההבדל בין החנויות?

     

    "כרגע יש 25-20 אלף פריטים בחנות בכל נקודת זמן ו-3-2 משלוחים מארה"ב בשבוע. בחנות באילת יהיה מספר כפול של פריטים. ככל ששטח המכירה יאפשר לנו, נכניס מותגים נוספים. יהיה גם אזור של שדרת מעצבים שישתרע על פני כ-80 מ"ר עד 100 מ"ר. נמכור בו הרבה פריטים ייחודיים שאנחנו מקבלים. סאמפלים - מידה אחת מכל דוגמא. וכל זה ברמות מחיר מצחיקות של 49 שקל לפריט".

     

    למה המיקום עוד לא נסגר?

     

    "כי אנחנו לא מעוניינים שהעלות של השכירות תשנה את התמחור. כדי להגיע ל-800 מ"ר בתנאים שלנו, נדרשת סבלנות מסוימת. נפתח בפורמט של שותפות: חברנו ליזם אמיד ומוכר המזוהה עם העיר אילת.

     

    "השיטה פשוטה: רווחיות גולמית נמוכה"

    בפרסומים, סויסה טוען שהוא מוכר לפחות ב-30% יותר בזול מאשר היבואן הרשמי, אבל יש הבדל, למשל, בין הדגמים של טומי הילפיגר שנמכרים אצלכם ובחנויות המותג בארץ. אתם מייבאים את הדגמים האמריקניים והם את האירופים.

     

    "כדי להצליח למכור חולצה של הילפיגר באאוטלט וגם במייסיס, היצרנים נדרשים לייצר בידול חזותי", מסביר סויסה. "מדובר בהבדלים מינוריים בפריטים. השוק האמריקאי במילא מתומחר ב-30% פחות בהכל לעומת אירופה".

     

    אם אתם מרוויחים, אז הרשתות מוכרות ביוקר?

     

    "יש להן הוצאות אחרות. הקמת חנות יפה בשכר דירה גבוה, אז תמכור בזול? מחסן היבואן רווחית מהיום שהקמנו אותה. המטרה שלנו היא לתת לצרכן ערך גבוה ולהרוויח רווח נמוך. בעולם יש מאות רשתות ומחסנים כאלה. השיטה פשוטה: רווחיות גולמית נמוכה. לשם כך הולכים על שכירות זולה ושדרת ניהול צרה. עובדים מאוד יעיל".

     

    כמה עובדים יועסקו בחנות החדשה?

     

    "בחנות בבני ברק מועסקים 40 עובדים. באילת יהיו לפחות 45. בשורה לתושבי אילת".

     

    תלוי מה השכר.

     

    "אני משלם טוב. אצלנו אף אחד לא מרוויח מינימום".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מחסן היבואן תפתח חנות של 800 מ"ר באילת"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים