שתף קטע נבחר

סיטרואן חוסכת דלק: C4 קקטוס עם 50 ק"מ לליטר

סיטרואן תחשוף בתערוכת פריז את ה-C4 קקטוס איירפלואו 2L, גרסה חסכונית במיוחד של רכב הפנאי - שמסוגלת לנוע בעזרת אוויר

יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן תציג בתערוכת פריז דגם המסוגל לנוע 50 ק"מ לכל ליטר בנזין. מדובר במכונית תצוגה המבוססת על ה-C4 קקטוס, רכב הפנאי החדש, והיא מציעה מערכת הנעת כלאיים שמשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע המבוסס על מדחס אוויר - מה שאומר כי ניתן לנסוע למעשה ללא זיהום בעזרת אוויר דחוס.

 

 

מכונית התצוגה נקראת C4 קקטוס איירפלואו 2 ליטר (Cactus Airflow 2L), ואת החסכון בהשוואה לדגם הסדרתי היא משיגה בעזרת שורה של שינויים: שיפור של 20% ביעילות האווירודינמית של המרכב, הפחתת משקל ומערכת ההנעה ההיברידית.

 

מערכת כלאיים משלבת מדחס אוויר עם שני מיכלים (מאחור) ומנוע בנזין ()
מערכת כלאיים משלבת מדחס אוויר עם שני מיכלים (מאחור) ומנוע בנזין

 

את השיפור האווירודינמי השיגו הצרפתים בעזרת פתחי יניקת אוויר אקטיביים מלפנים, שנסגרים כאשר אין צורך בקירור המנוע. פתחים אקטיביים דומים ניתן למצוא גם בחישוקים, כמו גם מסיטי רוח אקטיביים בצידי המרכב ומצלמות במקום מראות צד. צמיגים נמוכי חיכוך עם פרופיל צר וגבוה (155/70-19) מסייעים אף הם.

 

 

משקל המכונית נמוך ב-100 ק"ג בהשוואה לדגם סדרתי, באמצעות שימוש בחומרים קלים - בהם סיבי פחם, פוליקרבונט ואלומיניום. ולסיום, המכונית משתמשת במערכת הכלאיים הייחודית של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן), שכבר הוצגה במספר דגמי תצוגה. זו משלבת מנוע 1.2 ליטר בנזין עם 82 כ"ס (יחידה סדרתית שמוצעת בישראל בין היתר בפיז'ו 208 ו-2008), עם מערכת הנעת אוויר.

 

 

מדובר במדחס עם שני מיכלי לחץ גבוה, שהאוויר הנדחס בהם משוחרר בתנאים מסוימים כדי להניע את המכונית. בדרך זו ניתן לנוע בעזרת אוויר ללא זיהום או תצרוכת דלק.

 

 

לפי שעה סיטרואן לא צפויה להציע גרסה סדרתית של האיירפלואו. בעבר הצרפתים הבהירו כי כדי להפוך את מערכת הכלאיים החדשנית לכדאית לייצור, הם זקוקים לשותפים נוספים בפיתוח וייצור. נכון לעכשיו, לא ידוע על יצרנית נוספת שהביעה עניין ברכישת המערכת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C4 קקטוס איירפלואו 2L
סיטרואן C4 קקטוס איירפלואו 2L
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים