שתף קטע נבחר

קו אורנג' התעורר אחרי 6 שנים. שוב ושוב

עומר עבד עד 2009 כסוכן של HOT וקיבל ממנה קו באורנג'. ביולי 2014 קיבל חיוב מאורנג' על הקו שלא היה ברשותו מאז שעזב. באורנג' אמרו לו שהקו שייך לו, אבל כדי לנתקו, עליו לפנות ל-HOT. ב-HOT אמרו: עזבנו מזמן את אורנג' וסייעו לו לקבל החזר מאורנג' (מינוס כמה שקלים), אבל אז הגיע עוד חיוב ואז עוד אחד, "על דיבורית". אורנג': "הנושא נמצא בבדיקה מקיפה. נזכה

למי שייך קו חברה שהתעורר לחיים אחרי קרוב ל-6 שנים, היה רשום בעבר על שם העובד (שעזב את מקום העבודה), אך כל פעולה בו ניתן לבצע באישור מקום העבודה בלבד? הסיפור המורכב הזה קרה לעומר, עובד לשעבר של HOT שפתע פתאום החל לקבל חיובים על קו שהיה לו מטעם העבודה ההיא, באורנג'.

 

 

"ב-2008 עבדתי ב-HOT כסוכן שטח ובמסגרת העבודה שלי קיבלתי טלפון חברה – קו של אורנג' - עם תקציב של 200 שקל. ועל כל מה שמעבר ל-200 שקל, הייתי משלם מכרטיס האשראי שלי ישירות לאורנג' שבזמנו סיפקה את השרותי הסלולר לחברת HOT. בשנת 2009, עזבתי את עבודתי בחברת HOT והחזרתי את המכשיר לחברה. מאז, HOT הפסיקה בכלל לעבוד עם אורנג' ועברה ל-HOT מובייל, אבל זה כבר במילא לא קשור אלי כי עזבתי עוד לפני כן.

 

"פתאום, אחרי קרוב ל-6 שנים, ביולי 2014, חברת פרטנר התחילה לחייב אותי באשראי. פתאום, תחיית המתים, התעורר הקו לחיים. מילא התעורר, אבל התעורר על שמי, ואני לא מאמין שאחרי שעזבתי, לא היה אף אחד ב-HOT שעבד עם הקו הזה. למעשה אני יודע בוודאות שהיה מי שעבד עם הקו הזה. למרות זאת, משום מה, בפרטנר התלבשו על כרטיס האשראי שלי וגבו ממני ביולי 80 שקל. זאת כאמור למרות שאני כבר שנים לא לקוח של אורנג' בשום דבר".

 

 

ביולי: 80 שקל. באוגוסט: 115 שקל. וגם בספטמבר הגיע חיוב. על קו שלא שייך לעומר מתחילת 2009 (צילום: יוגב עמרני) (צילום: יוגב עמרני)
ביולי: 80 שקל. באוגוסט: 115 שקל. וגם בספטמבר הגיע חיוב. על קו שלא שייך לעומר מתחילת 2009(צילום: יוגב עמרני)

 

העובד משלם, הקו של החברה, אבל החברה ניתקה את הקו מזמן

עומר יצר קשר עם אורנג' וביקש הסבר ויותר מכך: החזר. "בשירות הלקוחות אמרו לי: 'יש קו שרשום על שמך, ואתה מחויב עליו בדמי מנוי'. אני אומר לנציגה, 'תקשיבי זה קו מ-2008 והוא תמיד היה של חברת HOT'. היא השיבה: 'לא, הקו רשום על שמך, אנחנו צריכים לחייב אותך על דמי מנוי'. עניתי לה: 'אני כבר מזמן לא עובד בחברת HOT'. והיא: 'לא זה שלך'. אמרתי: 'הקו שלי? אוקיי, אז נתקי אותו'. ואז היא אמרה: 'אי אפשר, כל פעולה בקו נעשית דרך מקום העבודה, דבר עם אשת הקשר שלך במקום העבודה'. אני: 'אבל אני לא עובד כבר 6 שנים ב-HOT! לאן אתקשר? אין עם מי לדבר'".

 

עומר שקל את המשך דרכו. "חשבתי לבטל את כרטיס האשראי אבל אם אעשה זאת הם לא יוכלו להחזיר לי את הכסף וזה גם ייצור בלגן עם חברות אחרות", אמר. "החלטתי לנסות לפנות ל-HOT. לפנות ל-HOT זה קשה. אין לי מספר של אחראי סוכנים שם. מה אעשה, אפנה לשירות הלקוחות שלהם?

 

"התקשרתי למספרים שמצאתי של סוכנים של החברה בסוף דרכם הגעתי למשרדי HOT ובסוף הגעתי לבחורה בשם אושרת שמטפלת בסלולרי של עובדי החברה. היא נדהמה מהסיפור ואמרה לי: 'ניתקנו את כל הקווים של אורנג''. היא היתה חמודה מאוד, אמרה שתסייע לי והתחילה להתנהל מול אורנג'. בינתיים, באוגוסט קיבלתי חיוב של 115 שקל".

 

גם אחרי שזיכו הגיע חיוב "על שירות תיקונים לדיבורית" 

אושרת דיברה עם אשת הקשר של החברה באורנג'."'אשת הקשר אמרה לאושרת שמדובר בטעות. 'בודקים וננתק את הקו. נזכה את הלקוח'", מספר עומר. "לא משנה שהזיכוי לקח לו יזע ודמעות עד שהגיע, אלא שבמקביל לזה שבדקו, אני ממשיך לקבל חיובים! בספטמבר חויבתי ב-10 שקלים וכן ב-34.70 שקל. ביקשתי: תפסיקו לחייב את הקו שלי. אמרו לי שיחזירו את ה-34.70 שקל אבל 10 שקלים, 'אלה לא דמי מנוי, אלא דמי שירות על אחזקה ותיקונים'. אמרתי: 'אבל אין לי מכשיר שלכם'. הנציגה ענתה: 'יש לך שירות תיקונים לדיבורית'.

 

"עכשיו אני מחכה להחזר האחרון ומקווה של יחייבו אותי שוב. ואגב כל החזר שהחזירו לי, גרדו ממנו כמה שקלים/אגורות. כך למשל: החזירו 212 שקלים על יולי ואוגוסט, במקום 215 שקלים ו-34 שקל במקום 34.70 שקל".

 

פרטנר: "הנושא בבדיקה מקיפה"

מפרטנר נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה מקיפה, עם זאת בכדי להעניק ללקוח פתרון לשביעות רצונו, נזכה אותו באופן מיידי, עוד טרם קבלת ממצאי הבדיקה".

 

מ-HOT נמסר בתגובה: כל הקווים שלנו נותקו בהדרגה בשנת 2012 עם הקמת HOT mobile, ומובן שלא בקשנו הפעלה של קווים לאחר סיום ההתקשרות. סייענו לעומר החל מפנייתו הראשונה אלינו על מנת לברר את מהות המקרה ולקבל זיכוי כנדרש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים