שתף קטע נבחר
 

הסבת רכבת ישראל לחשמל אושרה בוועדת השרים

משרד התחבורה זכה לאישור ועדת השרים לענייני פנים, להמשיך בקידום תוכנית להחלפת קטרי הדיזל של רכבת ישראל בקטרים חשמליים

משרד התחבורה יוכל להמשיך בתוכנית לקידום רכבת חשמלית בישראל, כך אישרה ועדת השרים לענייני פנים. במסגרת התוכנית, יושקעו 12 מיליארד שקלים בהסבת רכבות דיזל מזהמות לרכבות הפועלות באמצעות רשת החשמל. רכבות אלו מסוגלות לנוע מהר יותר, עם יותר קרונות ובלי זיהום בזמן פעולתן (למעט זיהום מתחנות כוח מחוץ לערים).

 

 

רכבות הדיזל יוסבו לשימוש בחשמל (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רכבות הדיזל יוסבו לשימוש בחשמל(צילום: רועי צוקרמן)

 

במסגרת תוכנית החשמול של רכבת ישראל, שמכונה תת"ל 18, יוסבו 420 ק"מ של מסילות לשימוש על-ידי רכבות חשמליות. רכבת ישראל תצטייד לצורך כך ב-78-62 קטרים חשמליים שיירכשו במכרז. אישור ועדת השרים התקבל לאחר שהתוכניות בנושא פורסמו לעיון הציבור והוגשו השגות בנושא, ובכלל זה נושאים עליהם הוסכם כי יש לבצע שינויים. התוכנית זכתה בשנה שעברה גם לאישור הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ומקודמת כפרויקט בעל חשיבות לאומית.

 

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין בהודעה שפרסם משרדו כי פרויקט חשמול הרכבת צפוי להגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבות ותדירותן, ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש של הרכבות. לדבריו, "פרויקט חשמול הרכבת ישפר את השירות לנוסע ויגביר את רמת האמינות והדיוק של הרכבת".

 

 

על-פי משרד התחבורה, שימוש ברכבות חשמליות יאפשר להעלות את מהירות הנסיעה מעד 160 קמ"ש כיום לעד 220 קמ"ש, להוציא לדרך רכבות ארוכות עם יותר מקום לנוסעים ולהפחית זיהום אוויר ורעש.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, הוסיף כי למעבר לחשמל תהיה השפעה על מהירות ותדירות הרכבת, עובדה ש"תחזק מטרופולינים נוספים מלבד גוש-דן כמו חיפה, באר-שבע וירושלים, תסייע בצמצום פערים סוציו-אקונומיים, תרחיב את מגוון אפשרויות המגורים והתעסוקה במדינה ותביא רווחה גדולה יותר לנוסעים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
במקום דיזל, חשמל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים