שתף קטע נבחר

שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי. זול?

הרשת הכריזה על הוספת מוצרים כחומוס, תה ומים בטעמים למותג הפרטי שלה. בכך, שופרסל בעצם הופכת לקמעונאי שהוא גם ספק גדול, במטרה להתחרות בספקים הגדולים. לרוב, המותג הפרטי שלה זול יותר באחוזים בודדים עד עשרות אחוזים מ"מותגים", אך מצאנו גם ביצי חופש אורגניות של שופרסל שנמכרות במחיר דומה ואפילו גבוה לעומת המתחרים

שופרסל הודיעה על הרחבת המגוון במותג הפרטי שלה, שנמכר במחירים הנמוכים ביותר מ-20% ממחירי מותגים רגילים". בכך, שופרסל שוב יוצאת במהלך שיווקי שמדגיש מחירים נמוכים. השנה הוזילה אלפי מוצרים ויצאה לשם כך בקמפיין פרסומי (למרות שהיתה הורדת מחירים, אפשר למצוא מוצרים במחירים דומים או נמוכים יותר גם ברשתות אחרות). כעת הקמפיין יושק תחת הכותרת: "את ההבדל תרגישו רק במחיר". ככל הנראה כדי לומר לצרכנים שאיכות המותג הפרטי לא נופלת מאיכות של "מותגים".

 

 

חומוס שופרסל. 9.9 שקלים ל-1 ק"ג (צילום: דני לרנר) (צילום: דני לרנר)
חומוס שופרסל. 9.9 שקלים ל-1 ק"ג(צילום: דני לרנר)

 

שופרסל נענית בכך לדרישת הצרכנים למחירים טובים יותר ברשת הזאת ובכלל. אחרי מחאת 2011 השיקה סדרה שכונתה "הקו הלבן", שכללה מותג פרטי זול במיוחד. מהסדרה הזאת לא נשאר הרבה על גבי המדפים.

 

שופרסל היא בעצם גם קמעונאי וגם ספק גדול

במקביל ישנה מאז אותה מחאה, קריאה לפירוק חברות המזון הגדולות. לכאורה המותג הפרטי מאגד יצרנים קטנים ולכן הוא טוב לצרכן גם ברמה זו ולא רק ברמת המחירים, אך יש לקחת בחשבון שלמרות שישנם יצרנים רבים שמייצרים עבור שופרסל, בעצם העובדה ששופרסל היא המושכת בחוטי המותג הפרטי שלה, היא הופכת לשחקן גדול בשוק המזון ש"מחזיק" בחברות רבות, גם אם לא בבעלות ישירה.

 

כך למשל, יש להיזהר ממצב כמו זה שנראה בתמונה. במדף המזון לחתולים יש רק שחקן אחד בגזרת הפחיות ה"גדולות" שאינן פרימיום, בגודל 400 גרם, שופרסל כמובן.

 

 

מוצר יחיד על המדף: המותג הפרטי של שופרסל השתלט. מזון לח לחתולים בפחיות של 400 גרם ()
מוצר יחיד על המדף: המותג הפרטי של שופרסל השתלט. מזון לח לחתולים בפחיות של 400 גרם

 

גם למתחרותיה של שופרסל יש מותג פרטי: מגה ו"המותג" שנמכר ברשתות כמו רמי לוי, שמתכוון להשיק השנה מותג פרטי תחת שמו. בחלק מהמקרים, המותגים הפרטיים ברשתות אלה זולים יותר מהמותג הפרטי של שופרסל.

 

איך יהיו המחירים?

בשופרסל מסרו בהודעה לעיתונות, כי בין היתר, תושק סדרה של 8 סלטים מצוננים תחת המותג הפרטי, מתוצרת סלטי שמיר; שתי פיצות קפואות מתוצרת איטליה, סדרה של 9 מוצרים תה, כולל תה ירוק, מים בטעמים, סדרת 3 טעמי מים בטעמים, סדרת מוצרים ללא סוכר כוללת עוגות, ממתיק סוכרלוז, וופלים וטבלאות שוקולד ביצים אורגניות, לחמים אורגנים, אורז אורגני וקטניות אורגניות. שופרסל תמכור גם חטיפי דגנים לילדים וכן 6 סוגי נקניקים ופסטרמה במעדנייה מתוצרת עוף טוב (נקניקים ארוזים היא מוכרת מתוצרת יחיעם). רוב המוצרים יגיעו לסניפים בשבועיים הקרובים.

 

איך המחירים? על פניו, נראה שנמוכים. תה ירוק שופרסל יימכר, כך לפי שופרסל, ב-14.90 שקל ל-25 שקיקים בסניפי שופרסל דיל ואונליין לעומת 24.90 שקל של תה ירוק ויסוצקי, או 19.80 שקל ברמי לוי. אם אכן יתומחר כך, מדובר בפער מחירים גבוה מ-20%. יחד עם זאת,  בבריטניה התה הירוק זול יותר.

תה שופרסל. זול (צילום: דני לרנר) (צילום: דני לרנר)
תה שופרסל. זול(צילום: דני לרנר)

 

 

על הפיצות מסרו שיימכרו ב-14.90 שקל, אך נראה שמשקלן יהיה 350 גרם בעוד שהמשקל של הפיצות הקפואות של מעדנות (תנובה), פילסברי ושלושת האופים (נטו) עומד על כ-500 גרם ומחירן עומד על כ-23 שקלים – פער מחירים: כ-7% ולגבי חטיפי הדגנים לילדים נמסר שיתומחרו ב-10 שקלים.



פיצה שופרסל 350 גרם לעומת 550-400 גרם של המתחרים (צילום: דני לרנר) (צילום: דני לרנר)
פיצה שופרסל 350 גרם לעומת 550-400 גרם של המתחרים(צילום: דני לרנר)

פיצה מעדנות: 500 גרם (פיצה שופרסל: 350 גרם) ()
פיצה מעדנות: 500 גרם (פיצה שופרסל: 350 גרם)

 

לטענת שופרסל, קטגוריות החומוס והסלטים מוערכת ב-770 מיליון שקלים בשנה. "עולם זה נשלט על ידי שני ספקים גדולים מאוד בעלי נתח שוק מצרפי של מעל 75%", אמר סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אורי קילשטיין. הכוונה לשטראוס (סלטי אחלה) וצבר (אסם). מולם מתחרים שחקנים כמו משני וסלטי מיקי ובעבר גם סלטי שמיר, שכעת מייצרת עבור שופרסל. לפי שופרסל המחיר ל-1 ק"ג חומוס יעמוד על 9.9 שקלים לעומת 13.9 שקל במותגים המובילים - פער מחירים שמתקרב ל-30%.

 

שימו לב שאלה מחירים לשופרסל דיל ושופרסל אונליין - פורמטים זולים של שופרסל. בשופרסל שלי ושופרסל אקספרס המחירים יהיו גבוהים יותר.

 

ביצים אורגניות של שופרסל: לא יותר זולות

עד שכל המוצרים האלה יגיעו למדפים, בדקנו: האם המותג הפרטי של שופרסל זול כעת מהמותגים המתחרים על המדף בשופרסל ב-20%? לא תמיד.

 

כך לדוגמא, מצאנו את מותג הביצים האורגניות של שופרסל, אחד מהמוצרים החדשים לפי הודעת החברה, בסניף שופרסל דיל. לפי התמחור על גבי המוצר, נראה שהוא לא זול מהמתחרים. תריסר ביצים אורגניות של גליקסמן בגודל M נמכרות ב-21.90 שקל וביצי חופש אורגניות של שופרסל גודל M נמכרות באותו מחיר בדיוק: 21.90 שקל. ביצי חופש של גליקסמן גודל M נמכרות ב-17.90 שקל – זולות יותר מביצי שופרסל (שהן גם אורגניות וגם חופש) ב-22%.

 

תריסר ביצי חופש אורגניות של שופרסל לעומת המתחרים: לא יותר זולות ()
תריסר ביצי חופש אורגניות של שופרסל לעומת המתחרים: לא יותר זולות

  

 

מוצרי המותג פרטי זולים לעומת "מותגים", אך לא תמיד ביותר מ-20%

למרות המקרה של הביצים האורגניות שדווקא במותג הפרטי של שופרסל יקרות יותר או שמחירן זהה למחיר המתחרה, ברוב המקרים, המותג הפרטי של שופרסל זול יותר מהמותגים שניצבים לצידו על המדפים, אך לא תמיד הפער מגיע ל-20% ומעלה.

 

כך לדוגמא, שישיית מים מינרליים של שופרסל (מתוצרת איטליה) נמכרת ב-9.50 שקלים לעומת 9.90 שקלים לשישיית מים מינרליים של נביעות – פער של 4% בלבד בין המותג הוותיק למותג הפרטי.

 

רוטב עגבניות לשקשוקה של שופרסל (מתוצרת זנלכל יכין) נמכר ב-3.90 שקלים ל-260 גרם בעוד שאותו רוטב ממותג של יכין (זנלכל) נמכר ב-4.40 שקלים. כלומר, פער המחירים עומד על 11% והמותג יקר יותר מהמותג הפרטי של שופרסל ב-13%, אבל עדיין לא ב-20% כמובטח.

 

אותו יצרן, המותג הפרטי זול יותר ()
אותו יצרן, המותג הפרטי זול יותר

 

דוגמא נוספת: דגני הבוקר "עינוגי פקאן" של שופרסל 400 גרם נמכרים ב-17.90 שקל כעת במבצע – 15.90 שקל. "דלי פקאן" של תלמה (יוניליוור) נמכרים ב-19.90 שקל. גם פה הפער בין המחירים נמוך מ-20%: תחסכו 10% מהמחיר של דלי פקאן אם תקנו עינוגי פקאן של שופרסל, אך לנוכח מחיר המבצע של שופרסל – תחסכו 20%.

 

דוגמאות למקרים בהם המותג הפרטי של שופרסל זול בהרבה

יש מקרים בהם הפער בין המותג הפרטי של שופרסל למותגים, גדול ובהחלט משתלם לצרכן לקנות מותג פרטי בשופרסל (אם כי יתכן שברשתות אחרות המותג הפרטי זול יותר מהמותג הפרטי של שופרסל.

 

לדוגמא: תחבושות היגייניות של שופרסל (תוצרת גרמניה): נמכרות ב-10.90 שקל, ל-24 יחידות – 45 אג' ליחידה. אולווייז אולטרה סגול נמכרת לונג, 24 יחידות, נמכרת ב-25.20 שקל: 1.05 שקלים ליחידה, כך שתחסכו 56% מהמחיר של אולווייז אם תקנו את המותג הפרטי של שופרסל ובהתאמה, המותג הפרטי של שופרסל זול ב-131% ממותג אולווייז.

 

אפילו לנוכח המבצע שיש בשופרסל כעת על תחבושות אולווייז, במסגרתו אריזה נמכרת ב-19 שקל, כלומר – 79 אג' ליחידה, עדיין תחסכו 42% מהמחיר של אולווייז אם תקנו מותג פרטי במקום אולווייז. עוד השוואה: אריזת אולוויז אולטרה נורמל עם 32 יחידות נמכרת ב-25.20 שקל – פער מחיר של 33% לעומת המותג הפרטי, או ב-19 שקל במבצע – אז הפער בין מחיר אולווייז לשופרסל מצטמצם ל-14%. יחד עם זאת, יש ברשתות מותגים זולים של תחבושות היגייניות כך שפער המחיר ביניהן לבין שופרסל מצומצם יותר.

 

עוד דוגמא לטובת שופרסל: כדורי דגנים בטעם שוקולד של שופרסל (תוצרת ליטא) מתומחרים ב-9.90 שקלים ל-500 גרם, עכשיו במבצע: 8 שקלים. לעומת זאת דגני בוקר תפוחים בטעם שוקולד נסקוויק, 500 גרם, של נסטלה (אסם) נמכרים ב-24.90 שקל. כדורי דגנים בטעם שוקולד קוקומן של תלמה (יוניליוור), 500 גרם, נמכרים ב-21.90 שקל. כלומר, תחסכו 55%-68% ממחיר נסקוויק ותלמה אם תקנו את המותג הפרטי של שופרסל. לעומת המחיר של המותג הפרטי, אם תקנו את המתחרים של המותג הפרטי של שופרסל תשלמו 121% עד 211% יותר.


כדורי דגנים בטעם שוקולד של שופרסל: 8 שקלים ()
כדורי דגנים בטעם שוקולד של שופרסל: 8 שקלים

המתחרים: יוניליוור. 21.90 שקל ()
המתחרים: יוניליוור. 21.90 שקל

המתחרה היקר בקטגוריה בשופרסל: נסקוויק של נסטלה אסם - 24.90 שקל ()
המתחרה היקר בקטגוריה בשופרסל: נסקוויק של נסטלה אסם - 24.90 שקל

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דני לרנר
חומוס שופרסל
צילום: דני לרנר
מומלצים