שתף קטע נבחר

19 רשתות יחויבו לפרסם מחירים באינטרנט

שרי האוצר והכלכלה חתמו על תקנות המחייבות רשתות גדולות לפרסם את מחירי מוצריהן בכל רגע נתון. חובת שקיפות המחירים באינטרנט, חלק מחוק המזון, תיכנס לתוקף רק עוד חצי שנה. בין היתר, הרשתות יחויבו לאפשר לצרכנים להוריד קבצי מחירים

שקיפות מחירים באינטרנט - רק עוד יותר מחצי שנה: שרי הכלכלה והאוצר חתמו על תקנות לקידום התחרות, בענף המזון (שקיפות מחירים) המחייבות 19 קמעונאים גדולים לפרסם באינטרנט את מחירי כל מוצריהם, בכל רגע נתון. מטרת חובת השקיפות, שהיא חלק מחוק המזון, היא לאפשר לצרכנים להשוות מחירים. התקנות יפורסמו ברשומות עוד 3 שבועות וייכנסו לתוקף רק עוד חצי שנה.

 

נתקלתם בעבודה בעיניים בסופר? כיתבו לנו

 

 

בין היתר יחויבו בשקיפות מחירים: שופרסל, מגה ותת הרשתות שלהן, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם. לתקנות שקיפות המחירים ליחצו כאן >>

  

איך תיושם השקיפות?

לפי התקנות, הקמעונאי יפרסם קובץ של חנויות הרשת שלו וכן יפרסם בנפרד, לגבי כל אחת מחנויותיו, את המחיר הכולל העדכני של כל מצרך שהוא מוכר בחנויותיו. עקב כך, יפורסמו שלושה קבצים עיקריים: קובץ חנויות, קובץ מצרכים ומחירים וקובץ מבצעים לכל אחת מחנויותיו בנפרד.

 

הקבצים יכללו בין היתר שם המוצר, ברקוד המוצר מחירו הכולל, מחיר ליחידת מידה ומחיר מבצע. תדירות עדכון המחירים יתבצע לא יאוחר משעה מרגע העדכון בחנות. אתר האינטרנט יהיה זמין לציבור ברמה של 99.5%.

 

שמות הקבצים יכללו קידומת קבועה המורכבת מקוד רשת, קוד תת רשת ומספר חנות. כמו כן, כל שם קובץ יכלול חתימת זמן (TIME STAMP) הכולל את מועד ושעת משלוח הקובץ.

 

קובץ חנויות הרשת יהיה במבנה אחיד ויכלול את כל השדות ואותם בלבד. קובץ המצרכים והמחירים יהיה במבנה אחיד ויכלול את כל השדות ואותם בלבד.

 

קובץ המצרכים יכלול את קוד הרשת, תת רשת, מספר החנות, שעדת עדכון מחיר המצרך, מספר הברקוד של המצרך, ברקוד פנימי, שם המצרך, שם היצרן או קוד היצרן, ארץ הייצור, תיאור המצרך, כמות המצרך, יחידת המצרך, מספר הפריטים במכירה במארז, המחיר הכולל של המצרך, מחיר ליחידת מידה של המצרך, האם המצרך משתתף במבצע ועדכון לגבי שינוי במחירו.

 

קובץ המבצעים יהיה במבנה אחיד ויכלול שדות למצרך במבצע, מצרך המשתתף ביותר ממבצע אחד: תישלח רשומת פריט לגבי כל מבצע בנפרד. יהיה פירוט לגבי כפל מבצעים, שעת תחילת המבצע ושעת סיומו, תאריך תתחילתו וסיומו, האוכלוסיה אליה הוא מכוון, כמות מינימום להשתתפות במבצע, הגבלת כמות לרכישה במסגרת המבצע, סכום מינימום של קנייה לשם השתתפות במבצע, המחיר לפני ואחרי, המחיר ליחידת מידה של המצרך לאחר המבצע, מינימום פריטים המוצעיפם במבצע בחנות, כל הגבלות נוספות הקשורות למבצע.

 

בנוסף יפורט אופי המבצע: מהי מידת ההנחה באחוזים, מהוא סכום ההנחה ברכישת מצרך במבצע, הנחת מועדון, התניית קבלת מחיר מבצע בקניית מצרכים נוספים. מצרך שני זהה בהנחה, מצרך שני לא זהה בהנחה ואוסף מצרכים בהנחה.

 

הצרכנים יוכלו להוריד קבצי מחירים במבנה XML, אקסל, Gzip ו-Deflate וכן תתאפשר הדפסתם. בעצם כל גולש יוכל לשלוף כל קובץ באופן שוטף. לצורך כך, תסופק קיבולת מספקת של משאבי המחשב לצורך רישום, אחסון ושליפת הקבצים.

 

הקמעונאי יחויב לשמור את הקבצים, לרבות עדכונים, לתקופה של 3 חודשים ממועד פרסומם.

 

כיוון שהרשתות יצטרכו לעדכן מחירים פר סניף, כלומר, יצטרכו להשקיע לא מעט בתמחור, יתכן שברשתות מסוימות יאחידו מחירים ברוב הסניפים, כך שלכאורה לא יהיו סניפים זולים יותר באזורי תחרות וסניפים יקרים באזורים בהם אין תחרות. שופרסל כבר הודיעה שתאחיד מחירים במידה רבה, בסניפי תת הרשתות שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shuterstock
19 רשתות גדולות יחויבו לפרסם מחירים באינטרנט
צילום: shuterstock
מומלצים