שתף קטע נבחר

צריך קומדיה לשם שינוי

"הרעיון ל-Comedy for a Change הגיע מקמפיין אתגר מי הקרח שסחף את העולם בקיץ האחרון. רעיון משעשע קטן גרם לכל העולם לדבר על מחלה שמעולם לא עשתה כותרות. בעולם שכל כך רועש ממסרים – הבדיחה האווילית הזאת צלחה את מחסום הרעש. קומדיה מוכיחה את עצמה ככלי אפקטיבי במיוחד להעברת מסרים לגופים שאין להם יכולות לקנות מדיה משמעותית". עמרי מרכוס יוצר כנס מיוחד העוסק בצחוק כאמצעי לשינוי חברתי ומסביר למה כדאי להצטרף. כנסו, יהיה מצחיק

אני לא זוכר את הועידה שהייתי בה, לא זוכר למה הגעתי ואפילו לא היכן התקיימה.

 

אני זוכר רק את הדבר הבא - השעה היתה בערך שתיים וסדרניות דחקו באנשים לחזור לאולם. הקהל חזר באיטיות מארוחת הצהריים הכבדה מדי, שמגישים באירועים האלה. גבר לא צעיר ולא מיוחד בשום צורה נכנס לחדר. נושא ההרצאה שלו היה "ילדים בסיכון – אתגרים והזדמנויות". על הפרצוף של כל הקהל היתה מרוחה הבעה שמעידה על התכנון הקולקטיבי לנמנם ברגע שהוא יפתח את הפה.

 

ואז הוא התחיל... האיש הלא מיוחד נתן שואו של פעם בחיים. התשוקה שלו לנושא הדביקה את הקהל, והיינו מהופנטים – הוא היה מרגש וסוחף ומעל לכל – מצחיק. לא מצחיק של לספר בדיחה על גרוזינים – מצחיק שלוקח תכנים לא-פשוטים ועוטף אותם בהומור. כמו שמרי פופינס אמרה – כפית של סוכר בהחלט עוזרת לבלוע גלולה מרה.

 

ארבעים דקות אחרי, כשהוא סיים את ההרצאה – הקהל היה על הרגליים, רק רוצה ללכת ולהתנדב, לעזור לילדים בסיכון. האדם היחיד שהיה עצוב בקהל היה רואה החשבון, שעלה להרצות אחריו והבין די מהר, שהקהל לא באנרגיות לשמוע על... אלוהים זוכר על מה הוא דיבר.

 


כפית של סוכר בהחלט עוזרת לבלוע גלולה מרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו צוחק

 

הרעיון ל-Comedy for a Change הגיע מקמפיין אתגר מי הקרח שסחף את העולם בקיץ האחרון. רעיון משעשע קטן גרם לכל העולם לדבר על מחלה שמעולם לא עשתה כותרות. בעולם שכל כך רועש ממסרים – הבדיחה האווילית הזאת צלחה את מחסום הרעש. קומדיה מוכיחה את עצמה ככלי אפקטיבי במיוחד להעברת מסרים לגופים שאין להם יכולות לקנות מדיה משמעותית.

 

האתגר הוא איך רותמים עוד אנשים לעניין

בתחילת שבוע הבא נקיים כנס "קומדיה לשם שינוי" אליו אנחנו מביאים לירושלים, מכל העולם, את מיטב המוחות בתחום הקומדיה, לספר על קומדיה אפקטיבית, על איך לדגדג לקהל גדול את בלוטות הצחוק. הרי לא משנה כמה חשוב המסר וכמה משמעותית המטרה בסופו של יום – האתגר הוא איך רותמים עוד אנשים לעניין.

 

סטיב בודו, המפיק של התוכנית THE DAILY SHOW WITH JON STEWART הצליח לעשות את הבלתי יאומן ב-2008 ולקח נושאים כמו כלכלה ורגולציה והנגיש אותם לקהל צעיר שלא צופה בכלל בחדשות. הוא יספר בכנס, בפאנל שעוסק בקשר שבין קומדיה לחדשות, על הדרכים להפוך נושאים מורכבים לקומדיה. לדוגמה:

 

 

דני כהן, מנכ"ל הBBC ישוחח עם יונית לוי על איך הטלוויזיה יכולה לעזור לשפר את העולם ועל המסורת הבריטית של קומיק ריליף –הגרסה הבריטית קומית ל"שירותרום"

 

 

 

דן פטרסון, היוצר של "של מי השורה הזאת?" (והמפיק של הגרסה הבריטית והאמריקאית), ידבר על איך לחולל רגעים קומיים. נניח כזה:

 

 

 

חוץ מהם יהיו גם הרצאות של ישראלים כמו מיקה אלמוג ויובל פרידמן על הסרט פרידה מהנשיאות של שמעון פרס, יוצרי "היהודים באים" על איך הם הביאו את המורשת היהודית-ישראלית לפריים-טיים ועוד.

 

Comedy for a Change נוצר מתוך המחשבה שבסוף היומיים האלה יצא מסר אופטימי לעולם. דווקא מירושלים. דווקא בימים האלה. דווקא כשנדמה שהכל מתפרק – דווקא עכשיו, זה הזמן לקומדיה לשם שינוי.

 

  • עמרי מרכוס הוא יוזם הכנס Comedy for a Change, בשיתוף חברת בני מורן. הכנס יתקיים בתאריכים 21-22 בדצמבר, בסינמטק ירושלים.
  • לפרטים נוספים לחצו כאן. כרטיסים בהנחה דרך אתר הכנס עם קוד ההנחה kamtzan2014.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ללמוד איך לדגדג לקהל גדול את בלוטות הצחוק
צילום: shutterstock
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים