שתף קטע נבחר

בשבוע הבא: קניון זמני לנשים במידות גדולות

ב-27-25 בדצמבר, ייפתח בת"א "PLUS SIZE FASHION WEEKEND": שטח מכירה ואירועים של אלף מ"ר, בו יימכרו בגדי מעצבים לנשים, נערות וילדות במידות 58-40, גם נעליים רחבות ועד מידה 43, הלבשה תחתונה ותכשיטים מותאמים. רוב המחירים נעים בין 150 ל-450 שקל. "הלקוחות משמינות ואין מענה. אני כשמנה לא רצויה באירועי אופנה"

תצוגות אופנה ומכירת פריטים של מעצבים לבנות במידות גדולות בלבד בת"א: הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' (מידה 48, אם תהיתם) יזמה הקמת "קניון פופאפ" – מתחם מכירה ואירועים זמני, שיפעל, על פני שטח של 1,000 מ"ר, בימים 25, 26 ו-27 בדצמבר (חמישי-שבת), בקרליבך 2 בת"א.

 

 

23 מעצבות ויבואניות אופנה, יציגו מבחר פריטים בטווח מידות 40 עד 58, מידות ומגוון שקשה למצוא בקניונים ובחנויות רשתות האופנה בארץ: שמלות ערב לסילבסטר אופנת קז'ואל, נעליים במידות גדולות (עד 43) או רחבות, הלבשה תחתונה במידות מיוחדות, תכשיטים ואביזרים לנשים גדולות, הלבשה לילדות וצעירות מתבגרות וגם: 3 תצוגות אופנה, סדנאות, הרצאות ואירועי העצמה לנשים במידות הפלאס סייז. הכניסה חופשית.

 

המטרה: לשדך בין המעצבות ללקוחות ולהוכיח שיש כוח צרכני לנשים במידות גדולות. מיכל (מימין) בעליונית יעל אגם, טוניקה של Noemi Boutique, ג'ינס טליה ונעליים מיכל וידר. גאלה (משמאל): חולצה של MEEDOT.COM, ג'ינס ועליונית Noemi Boutique, נעליים: מיכל וידר (צילום: הדר יהב ) (צילום: הדר יהב )
המטרה: לשדך בין המעצבות ללקוחות ולהוכיח שיש כוח צרכני לנשים במידות גדולות. מיכל (מימין) בעליונית יעל אגם, טוניקה של Noemi Boutique, ג'ינס טליה ונעליים מיכל וידר. גאלה (משמאל): חולצה של MEEDOT.COM, ג'ינס ועליונית Noemi Boutique, נעליים: מיכל וידר(צילום: הדר יהב )

  

קרוב ל-59% מהנשים בישראל הן במידות גדולות

"הקונספט,PLUS SIZE FASHION WEEKEND (שבוע אופנה למידות גדולות) נולד בלונדון לפני שלוש שנים ומאז הגיע לניו-יורק, פאריס וקופנהגן בין היתר", אמרה רחמילביץ' ל-ynet.

 

"ביקרתי בשבוע האופנה הזה בלונדון בשנה שעברה וקיוויתי שמישהו ירים אירוע דומה בארץ. זה לא קרה, אז לקחתי את זה על עצמי. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קרוב כ-59% מהנשים בישראל הן מעל מידה 40 ולא ברור איך עד היום לא אורגן אירוע גדול שחוגג את הנשיות והאופנה גם במידות אלו, שהרי מדובר בפלח שוק לא קטן.

 

"באירופה וארה"ב, אישה יכולה למצוא בקלות פריטים במידות גדולות, בעוד שבמרבית הקניונים בארץ, אין מענה מספק וראוי. מתוך כ-200 עסקים בכל קניון, במקרה הטוב יש רק 2-3 חנויות שפונות לפלח שוק הזה".

 

המעצבים והיבואנים ישיקו באירוע את קולקציות החורף החדשות, לצד הנחות על פריטים מעונות קודמות. בין המציגים: המותג TALIA של המעצבת טלי שרף חזן, אתר MEEDOT.COM, של המעצבת ענבל מימרן, NUMA – MADE IN TEL AVIV בעיצובה של דנה מליק, בוטיק "נעמי" של נעמי יונה, HONEY B, "יעל אגם" בעיצובה של גלי שולמן, "צילה תפור עליך" של צילה מיכאלי, אתר האופנה SOFI, מעצבת הנעליים מיכל וידר, תיקים של מיטל לב, הלבשה תחתונה ולנז'רי של "דרגונפליי" ו"הפלא השמיני" ומעצבות התכשיטים: נטע ליבנה, מוריה אטדגי, רוני עוזיאל עדי שדה, קרן מור, איילה ויתקון ולינור נבטי. תוצע למכירה גם אופנה לילדות ולנערות מתבגרות, של SIX SECONDS.

מיכל בטייטס דמוי עור ופונצ'ו של MIDOT.COM ונעליים של מיכל וידר. גאלה בשמלה של יעל אגם, נעליים של מיכל וידר וטבעת של נטע ליבנה (צילום: הדר יהב ) (צילום: הדר יהב )
מיכל בטייטס דמוי עור ופונצ'ו של MIDOT.COM ונעליים של מיכל וידר. גאלה בשמלה של יעל אגם, נעליים של מיכל וידר וטבעת של נטע ליבנה(צילום: הדר יהב )

  

רוצים להוכיח: יש פה קהל צרכני

את גאלה תפסנו באמצע אודישנים לתצוגות האופנה. "הגיעו מספרים מטורפים של בנות שרוצות לדגמן. הן לקחו ימי חופש בשביל זה. אנשים פה באקסטזה. אנחנו צופים שלקניון יגיעו כ-5,000 נשים", סיפרה.

 

"בחו"ל זה יום אחד. אנחנו מתחנו אותו ל-3.5 ימים. הכניסה לקהל - חופשית, כי זו לא יוזמה שבאה ממקום כלכלי. המטרה היא להוכיח גם לתעשיית האופנה וגם לייבואנים וגם לכולם: יש פה קהל צרכני. המעצבים למידות גדולות זו קהילת אנדרגראונד, שאולי לא נתפסת כמגניבה אבל זו התעשייה שמייצרת פתרונות לנשים מלאות בארץ. צריך לחזק אותם ולקדם ולתת להם במה. גלאם הרי מגיע בכל המידות והצורות.

 

"לא יכול להיות שבכל אירוע אופנה בארץ, לא תהיה התייחסות לפלח השוק הזה. אולי בעתיד, בתצוגת אופנה של מעצבת ששמנות בנו אותה, היא תציג את הפריטים על נשים במידות אמיתיות ולא על דוגמניות".


מיכל בחצאית וחולצה של "צילה תפור עלייך", גאלה בחצאית MEEDOT.COM  סריג NOEMI BOUTIQUE. תכשיטים: נטע ליבנה (צילום: הדר יהב ) (צילום: הדר יהב )
מיכל בחצאית וחולצה של "צילה תפור עלייך", גאלה בחצאית MEEDOT.COM סריג NOEMI BOUTIQUE. תכשיטים: נטע ליבנה(צילום: הדר יהב )

  

"אני כשמנה לא רצויה באירועי אופנה"

גאלה כבר שנים מתוסכלת ממצב האופנה לנשים במידות הנפוצות בארץ. "הגענו בארץ למצב שהוא אבסורדי ומתסכל וחייבים לעשות שינוי. הלקוחות בארץ הולכות ומשמינות ואין מענה למידות 46-44. אנחנו לא מוצאות בגדים. יש תסכול מאוד גדול"

 

"הבנות לא יודעות איפה ההיצע קיים. המעצבות מצידן לא מצליחות להגיע ללקוחות. הן חושבות: אולי כדאי לי להפוך להיות כמו כולם, לייצר במידות 38-36 ולעשות כסף? זה מצב אבסורדי! יש דרישה, יש היצע, צריך לשדך ביניהם".

 

מה טווח המידות ברשתות הגדולות?

 

"עד 42. יש לעיתים פיסים במידה 44, לא בכל הקולקציה. H&M כבר לא מביאים מידות גדולות ולפוראבר 21 יש קולקציה מדהימה בחו"ל שלא מגיעה לארץ, כי זה 'לא כלכלי'. אחרי האירוע הזה נוכיח להם שהם עושים טעות.

 

"אני חווה תסכול מאוד גדול. לא חסרים אירועי אופנה וירידי אופנה, אבל אני כשמנה לא רצויה בשום מקום, אין לי גם מה ללכת לקנות תכשיטים. צמיד לא עולה לי על היד. גם לי מגיע ליהנות ולהתפנק. מעצבות התכשיטים שיציגו באירוע שלנו התאימו את הקולקציות שלהן לנשים שמנות. יהיו גם עמדות פינוק מסאז' ומניקור במחיר סמלי".

 

בגדי מעצבים. נשמע יקר. מה טווח המחירים באירוע?

 

"יוצעו בגדי מעצבים מעצבות ויבואנים. הפריט הכי יקר, מחירו 920 שקל וזו שמלת ערב. 97% מהסחורה באירוע נמכרת במחירים שנעים בין 150 ל-450 שקל. חשוב לי להקפיד גם על המחיר, כדי שיהיה כיף. שהבנות לא ירגישו שדופקים אותן במחיר. שיכירו את ספקיות האופנה, ושיתחברו למי שהן אוהבות את הסגנון שלה. השידוך הוא לנצח. הנה, עכשיו יש לך איפה לקנות בגדים, יש לך איפה לקנות כחול לבן, לתמוך בעסקים קטנים בישראל. אם נשלח את כולם לקנות באסוס זה ייגמר לא טוב".

 

מי מממן את האירוע?

 

"אני מממנת את הכל. פניתי לעשרות חברות שאינן חברות אופנה לקבל חסויות. תקציבים לא גבוהים. רק שמעו פלאס סייז, אמרו תודה לא בעניין. אפילו חברות שמנהלות קמפיינים עם 'נשים אמיתיות'. שלא יחשבו שזה חלילה מותג של שמנות".

 

אין בגדי גברים?

  

"אין. יש גבול למה שהבנק מוכן לממן.. אולי בעתיד. נראה כמה נגדל".


מיכל בחצאית HONEY B, סריג של טליה, ז'קט של MIDOT.COM ונעליים של מיכל וידר. גאלה בחצאית וחולצה HONEY B, קרדיגן MIDOT.COM ונעליים של מיכל וידר (צילום: הדר יהב ) (צילום: הדר יהב )
מיכל בחצאית HONEY B, סריג של טליה, ז'קט של MIDOT.COM ונעליים של מיכל וידר. גאלה בחצאית וחולצה HONEY B, קרדיגן MIDOT.COM ונעליים של מיכל וידר(צילום: הדר יהב )

  

  

קהל המטרה: נשות הפריפריה

בינתיים, היא מפרסמת את האירוע באמצעות שיווק ישיר, יח"צ, שלטי חוצות גדולים ומכוונת בעיקר לפריפריה. "שם הקהל. שם הוא הכי מתוסכל", היא טוענת. "בת"א יש עוד את תרבות היד שניה. בפריפריה, קשה ללכת לקניות שמתוך 250 חנויות, יש רק 2-1 שפונות אלייך.

 

"יש התרגשות עצומה לקראת האירוע. בכל העולם זה קרה לפני 4-3 שנים ופה - רק עכשיו. טוב לפחות אנחנו לא באיחור של 30 שנה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים