שתף קטע נבחר

איך יוצרים מוצר מזון לילדים?

הגילוי שילדים מתלהבים ממוצרים בצורת מקלונים הוביל לפיתוחו של קריספי סטיקס, סדרת חטיפי ירקות. איך נבחרו הטעמים מה משמעות השם ומי הנשים שעומדות מאחוריו? בואו לגלות איך מוצר חדש נולד

המוצר: קריספי סטיקס של זוגלובק.

 

מה זה בדיוק: סדרת חטיפי ירקות לילדים ונוער, הכוללת שני טעמים - תירס, וגזר ובטטה.

 

הנשים שמאחוריו: שרון לייבוביץ, מנהלת פיתוח מוצרים בזוגלובק, וגלית מילר, מנהלת הקטגוריה בשיווק.

 

איך נולד הרעיון: זוגלובק מחפשת דרך קבע צרכים לא ממומשים אצל הצרכנים שלה, באמצעות מפגשים אישיים בבתי משפחות. "גילינו שיש התלהבות של ילדים ממוצרים בצורה של מקלונים", מספרת מילר, "ילדים הרי אוהבים לטבול כמעט כל דבר בקטשופ, והיה להם כיף אם היה מאכל שהיו יכולים להחזיק בידיים ולטבול. כך נולד הרעיון לתת למוצר צורה ייחודית ובלעדית, שבעצם לא הייתה קיימת בשוק".

 

בחירת הטעמים: בזוגלובק ידעו, מהניסיון שיש להם עם שניצל התירס, שילדים מתים על הירק הצהוב הזה. עם זאת, הם רצו להוסיף לפחות טעם אחד נוסף. "חזרנו לאמהות ולילדים והתחלנו לבחון איתם ירקות שונים" מספרת מילר, "ניסינו את הירוקים - אפונה, תרד, קישואים - אבל הטעמים המנצחים היו דווקא הכתומים, הגזר והבטטה, כנראה בזכות העובדה שהם יותר מתוקים".

 

 

האתגרים בדרך: אחרי שנבחרו הטעמים, הגיע שלב המעבדה. "בשלב הזה מתחיל פינג פונג", מחייכת לייבוביץ, "צריך להחליט על הטעם, על המתיקות והמליחות, למצוא נוסחה שתתאים גם לילדים וגם לאמהות, ושעדיין ייתן את המענה הסופי של הירק. יש גם מורכבות בייצור המרקם: מצד אחד לא רצינו שהמוצר יהיה טחון מדי, ומצד שני שלא יהיה גס מדי - כי ילד לא ירצה להיתקל בחתיכות של גזר או בטטה". אפילו אורך המקלונים עורר דיונים סוערים, עד לקבלת החלטה. "זה צריך להיות לא קצר מדי ולא ארוך מדי, שלילד יהיה נוח להחזיק את זה", מסבירה מילר, "בסוף, החלטנו ששני מקלונים של 66 גרם הם מבחינתנו מנת הגשה".

 

בחירת השם: האסטרטגיה של זוגלובק היא שכל המוצרים שהיא משיקה יענו על ההגדרה של מוצרים כיפיים ומזינים. לכן, כל מוצר חדש חייב לייצג את שני הערכים האלה. "חיפשנו שם שיעביר את המסר של המוצר - מקלונים - וגם את הכיפיות שלו", מספרת מילר, "ומכאן נולד השם קריספי סטיקס: הלועזית נותנת למוצר סאונד חטיפי, המילה 'קריספי' הופכת את המוצר לכיפי, 'סטיקס' זה מקלות, והערכים המזינים הם במוצרים עצמם, כמו בטטה וגזר".

 

ההשקה: המוצר יצא למדפים בתחילת החודש, וכבר הביא למילר וללייבוביץ תוצאות מספקות - הוא עבר ב-40% את היעד שהציבו לו בחברה.

 

איך נולדים מוצרים חדשים? כתבות נוספות :

אחרי שנתיים במעבדה: כך נולד קופי שוט

 

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלית מילר, מנהלת קטגוריה בשיווק
שרון לייבוביץ', מנהלת פיתוח מוצרים
מומלצים