שתף קטע נבחר

החשבון של סבא וסבתא בנטוויז'ן התנפח

אריק גילה שבמשך 4 שנים, סבו וסבתו שילמו על "אנטי וירוס" ו"הגדלת תיבת הדואר". לטענת נטוויז'ן, השירותים הוצעו להם בחינם לחצי שנה. התוצאה: 105 שקל בחודש על 2.5 מגה. נטוויז'ן: "הלקוח לא פנה בעניין החיובים לאורך כל התקופה, למרות שנכללו בחשבוניות"

"הנדון: החזר תשלומים אשר נגבו במהלך 4 השנים האחרונות", כך נפתח המכתב שכתב אריה לנציב פניות הציבור של 013 נטוויז'ן (סלקום), בשם סבתו וסבו, דינה ויעקב.

 

 

גם מכם גבו יותר מדי? כיתבו לנו >>

 

הסתבר לו שהסבים שלו, בן 94 ובת 84, שילמו 105 שקל בחודש לנטוויז'ן על מהירות של 2.5 מגה, כך לטענתו. בעוד שכיום, על כל המהירויות ספקיות האינטרנט גובות 30-20 שקל לחודש (לא כולל תשלום לתשתית: HOT או בזק). הסיבה לתשלום המנופח היתה שירותים טפילים לחשבון האינטרנט, שנטען כי ניתנו לסבם בתחילה בחינם ואז נגבה עליהם תשלום. זאת למרות שלטענת הנכד - הסבים לא נזדקקו להם. 

 

איך זה קרה? נציגי נטוויז'ן מציעים מחיר חודשי אטרקטיבי, או שירותים ב"מבצע" למשך חצי שנה, כך שעל הלקוח לגלות עירנות יתר. לפני תום המבצע, נמסרת לו הודעה על כך בחשבונית, אך הלקוח לא בהכרח שם לב להודעה, שכן הוא רגיל שהוא משלם סכום קבוע מדי חודש. התוצאה: הגבייה נמשכת לנצח נצחים. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים תלונה כזאת. גם אם מדובר בהתנהלות כחוק, האם כל הלקוחות מטומטמים?

 

הסכום תפח ל-2,000 שקל

"נציב פניות הציבור בחברת נטוויז'ן שלום", כתב אריק "לפני כשבועיים, עברתי במקרה על חשבון מחברת נטוויז'ן של סבי וסבתי, ונדהמתי לגלות, שמעבר לתשלום עבור ספק האינטרנט, קיימים חיובים נוספים שונים ומשונים.

 

"גם כאשר לפני מספר חודשים, כשהתקשרתי לשדרג את מהירות הגלישה שלהם וסיכמתי עם נציג המכירות על מחיר שדרוג האינטרנט ל-100 מגה, הנציג לא טרח לציין כי יש חיובים נוספים בחשבון מעבר לחיוב עבור האינטרנט.

 

"בבדיקתי מול שרות הלקוחות שלכם, אף התחוורה חומרת יתר של העניין. התשלומים החלו עוד משלהי 2010 (כ-4 שנים!), ובהם שרות 'אנטי-וירוס' (16 שקל לחודש) ושרות 'הגדלת תיבת הדואר' בעוד 35 שקל, סה"כ 51 שקל.

 

"כמו כן, כשניסיתי לבדוק מי ביקש או הזמין את השירותים הנ"ל, התברר לי, כי השרות הוצע על ידכם, ללא עלות וזאת למשך 6 חודשים, ומאחר ולא בוטל, המשיך להתגלגל ותפח לו לסכומים של מעל 2,000 שקל עד היום.

 

"מאחר ואני מכיר את מערך המכירות, ויודע כי אתם שוכרים את מיטב אנשי המכירות, אשר מוכרים לקשיש בן 94 שירותים אשר אין בו צורך ואינו יודע כיצד להפעילם, אבקשכם לזכות את חשבונו, מידית, בכל תקופת החיובים. אני רואה זאת בחומרה רבה, בייחוד לאור גילו של הלקוח, ובטוח שכל גוף הגנה צרכני, יראה זאת באותו האופן".

 

בעקבות פניית הנכד: הוזלה של 76% והצעה לפיצוי

ל-ynet סיפר: "גיליתי את החיובים, כי סבי וסבתי אמרו לי שהם משלמים יותר מדי. לטענתם, הם לא אישרו את השירותים בתשלום ואין להם מושג מה זה אנטי וירוס. בנ טוויז'ן טענו שהציעו להם שירות בחינם לחצי שנה. כיוון שהם לא התקשרו לבטל, החיוב המשיך עד עצם היום הזה.

 

"סך הכל הם שילמו 105 שקלים כל חודש. לפני חצי שנה שדרגתי להם את מהירות האינטרנט ל-100 מגה. נכון להיום, אחרי שעליתי על החיובים המיותרים, סבי משלם 25 שקל לנטוויז'ן ל-100 מגה. הדרישה שלי היא להחזרת הכסף".

 

האם נטוויז'ן הציעו לכם פיצוי?

 

"כפיצוי, נטוויז'ן רצו לתת לנו הוזלה של 10 שקלים על חשבון האינטרנט במשך שנה. כלומר 120 שקל הנחה".

 

נטוויז'ן: "התלונה לא מוצדקת"

מנטוויז'ן נמסר בתגובה: "התלונה נבדקה ונמצא כלא מוצדקת, הלקוח הצטרף לשירותים הנלווים, נהנה מהם במשך חצי שנה ללא עלות, קיבל מדי חודש חשבוניות ולאורך כל התקופה לא פנה בעניין החיובים, כמו כן קיבל הודעות מתריאות טרם סיום ההטבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים