שתף קטע נבחר

עובדים עלינו - הבטחות לחיסכון בדלק מול המציאות

יצרניות הרכב מבטיחות לעיתים תצרוכות דלק פנטסטיות לדגמים החדשים שלהן, בטענה כי הן שומרות על איכות הסביבה וחוסכות לכם כסף. אלא שבשימוש יומיומי ממוצע, אין כל דרך להגיע לנתונים האופטימיים האלה. ynet בדק את הפערים וגילה כי הם נעים בין 5 ל-50 אחוזים

מדובר בסוד גלוי מאד. הפער בין ההבטחה לחסכנות מופלגת בדלק כפי שמתבטאת בקטלוג מבריק באולם תצוגה, לבין המציאות האפורה על הכביש, מעולם לא היה גדול יותר. העלייה החדה במחירי הדלק בתוספת מודעות גדלה והולכת לאיכות סביבה, דוחפות את היצרניות להבטיח נתונים מצויינים, אך כמעט-בלתי אפשריים בשימוש אמיתי. רוכש הרכב מגלה זאת חיש קל, ומתמודד בדרך כלל עם פער דו-ספרתי (באחוזים) בין המובטח למתקיים. אז נכון, בדיקת היצרנית אינה כוללת חיפושי חנייה אינסופיים, עליות תלולות ונסיעות בוקר קצרות עם מנוע קר, אבל עבור בעל הרכב זה לא משנה. הבטחות לחוד, מציאות לחוד.

 

 

בדקנו עבורכם את הפער בין ההתחייבות של היצרניות לתסכול מול משאבת הדלק, החל במכונית שנתון תצרוכת הדלק שהשגנו עמה במבחן דרכים קרוב להצהרות היצרנית (גבוהה ב-5%), ועד זו שמציעה בפועל תצרוכת דלק גבוהה משמעותית מהמובטח (כמעט 50%).

 

סובארו אימפרזה. פער תצרוכת דלק של 47% מול הנתון הרשמי (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
סובארו אימפרזה. פער תצרוכת דלק של 47% מול הנתון הרשמי(צילום: רועי צוקרמן)

 


פערי תצרוכת הדלק - נתון יצרנית מול מבחן ynet (מקומות 25-1)

פערי תצרוכת הדלק - נתון יצרנית מול מבחן ynet (מקומות 25-1)
המכונית נתון יצרנית נתון במבחן פער
1. יונדאי i10 15.3 14.6 5%
2. פיז'ו 301 18.9 16.9 10.5%
3. מאזדה 3 (2.0) 17.5 15.5 11%
4. סאנגיונג רודיוס 12.8 11.1 13%
5. פיז'ו 208 20.8 17.6 15%
-. סיטרואן C1 24.4 20.8 15%
7. טויוטה אוריס סטיישן 25.6 21.3 17%
8. ב.מ.וו 316i 17 13.9 18%
9. פיז'ו 2008 20.4 16.1 21%
10. פיז'ו 308 19.2 15 22%
11. טויוטה יאריס הייבריד 27.8 20.8 25%
12. מאזדה 3 (1.5) 18.2 13.3 26%
-. לקסוס IS300h 22.7 16.7 26%
14. סאנגיונג רקסטון 12.8 9.4 26.5%
15. אופל מריבה 13.9 10.2 27%
16. סיטרואן C4 פיקאסו 22.2 16.1 27.5%
17. ב.מ.וו X4 13.7 9.8 28%
-. שברולט טראקס 12.1 8.7 28%
19. ב.מ.וו X3 17.8 12.5 30%
-. טויוטה קורולה 17.9 12.6 30%
-. קיה ספורטאז' 12.8 9 30%
22. לקסוס CT200h 26.3 18.1 31%
23. סקודה אוקטביה 20 13.5 32.5%
24. טויוטה יאריס (1.3) 19.6 13.1 33%
25. ב.מ.וו 435i 13.9 9.2 34%

 

את התצרוכת הקרובה ביותר לנתון היצרן רשמו יונדאי i10 אוטומטית (1.2 ליטר) עם פער של 5% בלבד מנתון היצרנית, ופיז'ו 301 (1.2 ליטר ידנית) עם פער של 10.5% בלבד, מאזדה 3 סדאן 2.0 ליטר עם פער של 11% וגם סיטרואן C1 החדשה (1.0 ליטר ידני) עם פער של 15%.


פערי תצרוכת הדלק - נתון יצרנית מול מבחן ynet (מקומות 50-26)

פערי תצרוכת הדלק - נתון יצרנית מול מבחן ynet (מקומות 50-26)
המכונית נתון יצרנית נתון במבחן פער
26. קיה סול 13.6 8.9 34.5%
27. ב.מ.וו 118i 17.2 11.1 35%
-. סיטרואן DS5 14 9.1 35%
-. אופל קאסקאדה 13.9 9 35%
-. סיאט ליאון סטיישן 20 12.9 35%
31. סיאט ליאון 20.8 13.3 36%
32. ב.מ.וו M235i 12.3 7.8 36.5%
33. מרצדס GLA 20.4 12.8 37%
-. טויוטה לנד קרוזר 12.3 7.7 37%
-. מיצובישי ספייס סטאר 23.2 14.7 37%

36. מרצדס C-קלאס

17.2 10.7 38%
-. רנו קפצ'ור 18.5 11.5 38%
38. יגואר F-טייפ 11.4 7 38.5%
39. פיאט 500L 25 15.3 39%
40. מרצדס S-קלאס 11.6 7 40%
-. סקודה סופרב 14.3 8.5 40%
-. אופל אינסיגניה 15.1 8.9 40%
43. פולקסווגן חיפושית 16.9 10 41%
44. שברולט אורלנדו 14.2 8.3 41.5%
45. סקודה אוקטביה סטיישן 20 11.5 42.5%
46. מיצובישי אאוטלנדר 52.6 30* 43%
47. ניסאן ג'וק ניסמו 13.5 7.6 44%
48. אודי A3 סדאן 17.8 9.8 45%
49. אלפא רומיאו מיטו 23.8 13.1 46%
50. סובארו אימפרזה 17.2 9.2 47%
 

* לא כולל עלות טעינה בחשמל

 

רשימת המכוניות שהצליחו לרשום פער של פחות מ-20% מנתון היצרנית, כוללת גם את פיז'ו 208 עם מנוע 1.2 ליטר ותיבה רובוטית (15%), טויוטה אוריס סטיישן היברידית (17%) וב.מ.וו 316i עם פער של 18%.

 

ומהצד השני של המתרס, מכוניות שרשמו פערים גדולים במיוחד - יותר מ-40% לעומת נתון היצרנית: אלפא רומיאו מיטו עם מנוע הטווין-אייר שני צילינדרים (46%), ניסאן ג'וק ניסמו (44%), אודי A3 סדאן (45%) וסובארו אימפרזה - שבגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית רשמה פער חריג של 47%.


10 המכונית הכי חסכוניות במבחני ynet (מתוך 50 המבחנים האחרונים)

10 המכונית הכי חסכוניות במבחני ynet (מתוך 50 המבחנים האחרונים)

* כולל עלות טעינה בחשמל

 

חשוב לציין: תצרוכת הדלק מושפעת מתנאים משתנים עליהם אין לנו שליטה כמו מזג האוויר, מצב מכונית המבחן של היבואן, איכות הדלק ואפילו מצב התנועה. המבחנים אותם אנחנו עורכים כבר 15 שנים מדמים בכל מקרה "תנאי אמת" קרובים במיוחד למציאות. המבחן כולל כ-100 ק"מ של נהיגה עירונית ואיטית עד פקוקה וכ-200 ק"מ של נהיגה בינעירונית בתנאים משתנים, במסלול קבוע ובשימוש זהה ככל האפשר.

 

כדאי גם להזכיר כי במכוניות ספורטיביות אנחנו נוהגים באופן אגרסיבי יותר, בעוד שבמכוניות משפחתיות ומיניוואנים הנהיגה רגועה - בהתאם לשימוש הצפוי. עוד חשוב לציין כי מדובר ב-50 המבחנים האחרונים בלבד, ובאופן טבעי לא הוצגו נתוני כל המכוניות שנבחנו ב-ynet.

 

ונקודה אחת חשובה לסיום, בעיקר עבור המגיבים - והמגיבים-מטעם - שיזדרזו לטעון כי הם מצליחים להשיג נתונים טובים יותר במכונית מסוימת. גם ליבואני המכוניות היו לא פעם השגות על התוצאות שהשגנו במהלך המבחן. תמיד הצענו לבחון את טענותיהם לתצרוכת טובה יותר בנהיגה משותפת עם נציג מטעמם. באף אחד מהמקרים לא נענו היבואנים לאתגר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי i10. פער של 5% במבחן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים