שתף קטע נבחר

לקוחות מתלוננים: איפה האינטרנט הזול שהבטחתם?

צרכנים שמעוניינים לעבור לספק + תשתית בחשבונית אחת, פנו ל-ynet בתלונות בעקבות הכתבה על ההתחלה המקרטעת של רפורמת האינטרנט. "פניתי לפני שבוע, אקספון לא חזרו אלי", נטען. באקספון מציעים כפתרון: "הירשמו דרך האתר". לקוחות של 012 מתלוננים שלכאורה העבירו אותם לשירות, אך הם נותרו לקוחות בזק

מחכים למשיח: צרכנים טוענים שלא מעבירים אותם לחשבונית אחת ולא מספקים להם אינטרנט זול כפי שהובטח להם, כל זאת יחד עם הסברים לא מספקים, או ללא מתן הסברים כלל.

 

 

קרה לכם גם? יש לכם בעיה ואתם רוצים שנסייע? ספרו לנו

 

לפני יותר משבוע נכנסה לתוקף רפורמת השוק הסיטונאי. כל ספקי האינטרנט יכולים מעתה להציע ללקוחות שירות של ספק + תשתית. 012 סמייל (פרטנר) ו-018 אקספון היו הראשונות לצאת בשירות הזה, עם מחירים נמוכים מהנהוג בשוק ועם חשבונית אינטרנט אחת. יחד עם זאת, הן כרגע לא מספקות את הסחורה לכל הלקוחות המתדפקים על דלתם.

 

לטענת 012 ואקספון, האשמה לכך נעוצה בבזק וכן בגורמים אובייקטיביים: ההעברה של הלקוחות לשירות, נעשית באופן ידני, מה שמאט אותה. כמו, כן היו תקלות טכניות שנפתרו לכאורה רק שלשום. בכל זאת, צרכנים עדיין טוענים שלא חוברו וגם לא נאמר להם מתי יחוברו, או שטוענים שפנו לחברות במטרה לעבור חברה ונתנו להם תשובות עמומות.

 

012 העבירו אותי, בבזק אמרו: אתה עדיין לקוח שלנו

יואב סיפר ל-ynet: "לפני שבוע פניתי לפרטנר כדי לעבור למסלול המאוחד. הם ביקשו ממני להרשם באתר של 012. היום בבוקר דיברתי איתם והנציגה שענתה לי בשירות הטלפוני אמרה שהם עדיין לא חוזרים למתעניינים כי יש קשיי שירות בבזק, 'יש בעיות טכניות וכל אלה שפנו אלינו נמצאים בהמתנה', אמרו לי, 'יחזרו אלייך כשיהיה רלוונטי'. כרגע אני משלם 69 שקל ל-15 מגה בבזק ולאורנג' – 39 שקל, סך הכל 118 שקל. אני רוצה לעבור ל-012 כדי להוריד את המחיר".

 

גולש נוסף כתב ל-ynet שהתקשר ל-012 ושאל את הנציגה על תהליך החיבור לשירות המשולב. לטענתו, נאמר לו שהחיבור ל-012 מיידי אך לבזק לעומת זאת, לוקח שבוע ימים להעביר לקוחות לחברה אחרת וגם זה בספק. "אם בזק מבצעת את התהליך באופן ידני, אנשים חוששים שיהיו להם בעיות ואז הם יהיו באוויר ואני אחד מהם.גם החברים שלי מחכים על הגדר", כתב.

 

לביתו של אייל לעומת זאת, כבר הגיע לטענתו טכנאי של 012 עם ראוטר חדש. "החליף והלך", הוא מספר, "אך בפועל, המעבר עוד לא בוצע. אין לי עדיין אינטרנט 100 מגה ובזק עדיין לא עשו העברת תשתית".

 

גם רונן רכש ביום ברביעי בשבוע שעבר חבילת ספק ותשתית של 15 מגה מ-012 סמייל. "אמרו לי להחזיר את המודם לבזק סטור 14 יום אחרי העסקה - התחברתי ל-012 עם המודם שלהם - אולם בבזק סטור אמרו לי שאני עדיין לקוח בזק. אני מרגיש שבפועל עבדו עלי ואין שום שינוי. בזק ו-012 עושים מה שהם רוצים. יש הרבה בעיות שם וכרגע אני משלם סכום כפול".

  

אקספון לא חוזרים

שחר סיפר ל-ynet: "השארתי את הפרטים שלי באתר של אקספון לפני יותר משבוע, ביום הראשון שפרסמו המבצע באתר שלהם. לא חזרו אלי. התקשרתי לפני כמה ימים, השארתי את המספר, טרם חזרו אלי. לא התקשרתי להתעניין התקשרתי כדי לעבור אליהם, זה מחיר מצויין, אבל עם שירות כזה בטח שלא הרבה לקוחות עברו אליהם".

 

בזק בינלאומי מעורפלים: "נציע בקרוב"

מני שמשלם כ-110 שקל בחודש ל-15 מגה, על תשתית וספק בנפרד, סיפר ל-ynet: "כבר ביום בו הכריזו על רפורמת הסלולר מילאתי טופס באתר של אקספון בבקשה להצטרף לשירות המאוחד. אחרי כמה ימים, לאחר שלא פנו אליי, שוב נכנסתי לאתר שלהם וביקשתי שיפנו אליי בטלפון. קיבלתי למייל בקשה למלא טופס הצטרפות מקוון, כיוון שהם עמוסים בפניות. מילאתי את הטופס שלשום, אבל עדיין לא חזרו אליי.

 

"בינתיים התקשרתי לספק הנוכחי שלי (בזק בינלאומי) וביקשתי לשדרג מ-15 ל-100 מגה, נתנו לי הצעה לא כל כך טובה (לא זוכר מה בדיוק, אבל לדעתי זה היה 30 או 40 שקל לחודש) ולא אמרו מילה על הרפורמה החדשה. כששאלתי על הרפורמה באופן ספציפי, אמרו לי שהם עוד לא שם, אבל הבטיחו שזה עניין של ימים. הבהרתי להם שאם אקבל הצעה יותר טובה מהמתחרים אני אתנתק, והם רק הציעו לי שאתקשר אליהם עוד כמה ימים, כדי לשמוע אילו מחירים הם יציעו במסגרת הרפורמה. זאת אומרת, הם לא ממש נלחמו עליי".

 

גם דליה טוענת שקיבלה תשובות מעורפלות מתקבלות מספק האינטרנט שלה - בזק בינלאומי וספק התשתית - בזק, לגבי מועד הכניסה של בזק בינאומי לרפורמה. "בנוסף, יותר מפנייה אחת לבירור אפשרות ניוד והחזרת ציוד קצה - לא נענות. מפנים לנציג, ממתינים ועדיין אין מענה".

 

אקספון: הירשמו דרך האתר

מנכ"ל אקספון איציק בן-אליעזר, מסר בתגובה: "בשל אלפי פניות בבקשה להצטרפות למהפכת האינטרנט שמובילה 018 אקספון, קיים עומס רב במוקדי החברה.

 

"עד כה נרשמו לשירות כ 2,200 לקוחות ואנו מתנצלים על העובדה שלקוחות רבים שמבקשים להזמין את השירות נאלצים להמתין.

 

"אנו ממליצים ללקוחות להזמין את השירות באמצעות האתר שלנו. הליך ההזמנה פשוט, ברור ולא מצריך שיחה עם נציג.

 

"לצערנו, בשל מענה איטי מצד בזק, לאחר ההזמנה המהירה באתר, צפויה המתנה של מספר ימים עד לביצועה. עד כה חיברה החברה כ-850 לקוחות לשירות".

  

מפרטנר נמסר בתגובה: "רפורמת הפס הרחב יצאה לדרך ואנו החברה הגדולה הראשונה, המובילה את המהפכה, החיונית לכלל הציבור בישראל.

 

"אנו ערוכים ומוכנים מיום ההשקה לתת לציבור מענה שירותי שלם ובמחיר אטרקטיבי. בשל הקשיים והחסמים שספק התשתית מערים על התהליך, אנו מעבירים לטיפולו רק חלק קטן מהפניות שקיבלנו מאלפי הלקוחות, וזאת בכדי שלא ימנע מהם שירות איכותי.

 

"הנושא נמצא על שולחנו של משרד התקשורת, ובדיון שהתקיים היום, הוא הביע נחישות וכוונה לפעול בעניין במלוא הכלים העומדים לרשותו.

  

"חשוב לציין כי לקוחות אשר לא קיבלו חיווי על העברתם לשירות החדש, אינטרנט one, משלמים רק על שירותי האינטרנט של 012 כספק בלבד". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
לקוחות מתלוננים: ההבטחה לאינטרנט זול מתעכבת
צילום: shutterstock
מומלצים