שתף קטע נבחר

מזנון בסורוקה: רוצה 2 כוסות ריקות? שלמי 6 ש'

בתום הארוחה ב"ארומה חלב ודבש", אמא ביקשה 2 כוסות אספרסו חד פעמיות ריקות עבור ילדתה המאושפזת ונאלצה לשלם. העובדים אישרו את המקרה. עובדת: "המנהל מרשה לתת רק כוסות שקופות". האם בכלל מותר למזנון למכור כוסות ריקות? סורוקה: "נדרוש החזר כספי ללקוחה"

6 שקלים לשתי כוסות חד פעמיות ריקות: זה מה ששילמה אם לילדה חולה, במזנון "ארומה חלב ודבש" בביה"ח סורוקה בבאר-שבע.

 

מכרו לכם במחיר מופקע בבתי-חולים? שילחו לנו תמונה או קבלה >>  

הייתם משלמים 6 שקלים לשתי כוסות אספרסו חד פעמיות קטנות? ()
הייתם משלמים 6 שקלים לשתי כוסות אספרסו חד פעמיות קטנות?
 

"המחירים במזנון 'ארומה חלב ודבש' בביה"ח סורוקה מוגזמים, אבל בלית ברירה, המאושפזים והמבקרים רוכשים שם", סיפרה האם ל-ynet.

 

"שלשום ממש הזדעזעתי. ביקשתי 2 כוסות חד פעמיות ריקות של אספרסו כדי לתת לילדה שלי שהיתה מאושפזת שם שבוע בטיפול נמרץ. העובדים אמרו לי שהם לא יכולים לתת לי כוסות. אז ביקשתי לקנות את הכוסות. שילמתי 6 (!) שקלים עבור הכוסות הריקות. וזאת למרות שקניתי מהם גם ארוחה וגם שתייה ועוד כל מיני פינוקים קטנים לילדה".

 

"מותר לנו לתת רק כוסות שקופות"

כדי להשיג את תגובת ארומה חלב ודבש, התקשרנו למקום למחרת האירוע. אחת העובדות אמרה לנו: "אני לא יודעת מה קרה, אני לא הייתי שם".

 

אם אבקש ממך כוס ריקה את תתני לי?

 

"המנהל אוסר עלינו לתת כוסות ריקות ללקוחות, אלא אם כן אלה הכוסות השקופות"

 

אחרי בירור שערכה עם העובדים, חזרה אלינו ואמרה: "כן, אמרו לי שבאמת מכרו לה 2 כוסות ב-6 שקלים. זה מה שהמנהל שלי החליט".

 

כוס ריקה לא עולה 3 שקלים.

 

"אני רק עובדת פה, אני לא יכולה להגיד יותר מזה, חוץ מזה שכן: אתמול מכרו ללקוחה הזאת 2 כוסות ב-6 שקלים".

 

לעובדים מותר לתת חינם רק כוסות שקופות חד פעמיות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לעובדים מותר לתת חינם רק כוסות שקופות חד פעמיות(צילום: shutterstock)

 

סגנית המנהל: "מכרנו ב-2 שקלים לכוס"

אחרי שהשארנו מספר טלפון, התקשרנו שוב ובכל זאת מנהל לא חזר אלינו עם תשובה. למחרת, כשהתקשרנו בפעם השלישית כדי לקבל את תגובת המזנון, ענתה לנו מישהי שהציגה עצמה כסגנית המנהל של המקום, שטענה בתוקף שמדובר בכלל ב-4 שקלים – 2 שקלים לכוס. זאת למרות שגם הלקוחה מתעקשת ששילמה 6 שקלים ("היה לי מטבע של 10 שקלים, יש לי עדיין את העודף מהקנייה זאת") וגם העובדים אישרו זאת.

 

הסגנית אף טענה שיש בידיה קבלה על "הרכישה", למרות שלא ברור כיצד מזנון יכול למכור כוסות ריקות ולהוציא קבלה ולא ברור אם יש לו בכלל ברקוד לכוסות הריקות. אחרי שצעקה וטענה שבקשת התגובה מטרידה אותה ושנפסיק להתקשר או שתתלונן במשטרה, הסתפקנו בתגובה הזאת מהמזנון.

 

האם למזנון שמוכר מזון ושתייה יש ברקוד לכוסות חד פעמיות? ()
האם למזנון שמוכר מזון ושתייה יש ברקוד לכוסות חד פעמיות?

 

האם המזנון צריך היה לתת לה כוסות בחינם?

מבחינה עסקית, ברור למה המזנון לא מעוניין לחלק כוסות בחינם לכל דורש. כל כוס כזאת עולה כסף. אמנם ודאי שלא 3 שקלים, אך גם כמה אגורות בודדות מצטברות בשלב מסוים לנזק כספי כלשהו, בעיקר אם לקוחות רבים במתחם מבקשים כוסות חד פעמיות מהמזנון. בנוסף, בידי הלקוחה נתונה זכות הסירוב לקנות את הכוסות במחירים האלה. המחיר גבוה? אל תקני. מצד שני, האמא היא לקוחה שבויה, כרוב המבקרים והמאושפזים בבתי-החולים.

 

יחד עם זאת, אין ספק שמבחינה שירותית, המזנון עשה טעות והיה צריך לתת ללקוחה את הכוסות בחינם, בעיקר אחרי שקנתה לא מעט פריטים במקום. עניין של שירות ואדיבות ו"הפסד" של כמה אגורות בודדות. מנסיון, רשתות קפה נוהגות לספק כוסות חד פעמיות ריקות ללא עלות למי שמבקש, כמחווה שירותית, מה גם שהרוב מוחלט של הלקוחות לא מבקש כוסות ריקות ומי שכבר מבקש עושה זאת מסיבה מיוחדת, מצורך חד פעמי שנוצר.

 

מהתמחור הזה של 3 שקלים לכוס ריקה, עולה לכארוה בעיה נוספת: האם בית עסק שמשמש כבית קפה,יכול למכור כוסות ריקות ולתמחר אותן כאוות נפשו? לבית קפה בדרך כלל אין ברקוד לכוסות. לכן, מכירה כזאת היא לכאורה בעייתית (גם אם היא קרוב לוודאי חוקית). כיוון שלא קיבלנו תגובה מהמזנון, אין לנו מושג אם יש לו ברקוד לכוסות, אך ארומה חלב ודבש זו לא חנות לפריטים חד פעמיים, או לציוד לבית. סביר להניח שיש לבית העסק רישיון למכור מזון ושתייה בסורוקה, לא כוסות.

 

בשיחה עמנו, סגנית המנהל טענה שהם בכלל מכרו את הכוסות ב-2 שקלים (כאמור בניגוד לטענת הלקוחה ובניגוד להודאה של העובדים במקום – 3 שקלים לכוס). בין אם היא צודקת ובין אם טעתה: גם תמחור של 2 שקלים עלול להיות בעייתי, בשל העובדה שזה לא עסק לממכר כוסות אלא לממכר מזון.

  

סורוקה: "מדובר בטעות"

מסורוקה נמסר בתגובה: "מדובר בקפיטריה שמופעלת על ידי חברה פרטית, מתוקף הסכם ישן. אנו ממשיכים ופועלים למנוע הפקעת מחירים. פנינו לבעל הקפיטריה לקבל הסבר לגבי המקרה המדובר ולדרוש החזר כספי ללקוחה.

לטענתו, מדובר בטעות והתנצל על כך".

 

לעניין המחירים הגבוהים במזנון מסרו בסורוקה: "בימים אלה מתכננים בסורוקה הקמת מתחם מזון מהיר. אנו מאמינים שתחרות זו תביא לירידת מחירים גם בקפיטריות האחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים