שתף קטע נבחר

נילסן קונה את אקסלייט הישראלית בכ-200 מיליון דולר

החברה מפתחת כלים לניתוח נתוני והרגלי גולשים. בעקבות הרכישה, תקים מחדש נילסן את מרכז הפיתוח שלה בארץ, אותו סגרה ב-2009. המרוויחה הגדולה: קרן כרמל הישראלית, שהשקיעה פחות מ-10 מיליון דולר באקסלייט ומחזיקה בכרבע ממנה

אקסלייט מדיה (eXelate Media) הישראלית נרכשת בידי תאגיד המידע האמריקני נילסן בכ-150-200 מיליון דולר. בכך חוזרת נילסן לאחוז במרכז פיתוח ישראלי לאחר שסגרה ב-2009 את המרכז הקודם שלה בהרצליה. המרכז התבסס על הסטארט-אפים באזמטריקס וטרנדום ופעילות המו"פ בארץ הועברה להודו.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :

 

אקסלייט היא חברה ותיקה שהוקמה ב-2006 ומעסיקה כמאה עובדים. היא השכילה לגייס הון מצומצם יחסית לחברת סטארט-אפ בגילה, שלא עלה על 32 מיליון דולר. גם סבב הגיוס האחרון שלה נעשה לפני שלוש שנים - זמן רב במונחים של סטארט-אפים - ועמד אז על 12 מיליון דולר.

 

בין המשקיעים בה נמנות קרן כרמל הישראלית (המשקיעה הראשונה בחברה) וכן שורה של קרנות אמריקאיות כמנלו ונצ'רס, טרידנט קפיטל וניו ספרינג קפיטל. למרות הזמן הרב שעבר מאז הווסדה, עדיין מדובר באקזיט מרשים ביחס לסכום המקורי שהושקע בחברה. קרן כרמל מחזיקה על פי הערכה 25% מהמניות על אף שהשקיעה פחות מ-10 מיליון דולר. עבורה, למשל, מהווה העסקה החזר מדהים של יותר מפי 20 על הכסף.

 

מלבד הקרנות, ירוויחו מהעסקה גם המנכ"ל האמריקאי מארק זגורסקי, וכן המייסדים מאיר (אירי) זוהר, ואלעד אפרים. בגלל מיעוט סבבי הגיוס הצליחו המייסדים והמנכ"ל לשמור על חלק גדול ממניות החברה, שמקנה להם על פי מקור בתעשייה "עשרות אחוזים מהמניות".

 

מאיר זוהר ואלעד אפרים, יוצאי אורידיאן שהתמזגה עם רשת הפרסום ההודית-ישראלית Ybrant, ייסדו את החברה בסוף 2006. בשנת 2008 פרש זוהר מתפקיד המנכ"ל וחזר לישראל, אך נותר חבר דירקטוריון ויועץ בחברה והוחלף על ידי סמנכ"ל המכירות הניו-יורקי מארק זגורסקי. המייסד השני בחברה, אלעד אפרים, משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה מאז הווסדה.

 

מידע חיוני למפרסמים

אקסלייט היא אמנם חברה ישראלית במקורה, אך בהמשך התאגדה בארה"ב וכיום היא מנוהלת מניו יורק ומחזיקה בישראל מרכז פיתוח. היא פעילה בתחום הצומח של פילוח משתמשים עבור מפרסמים כדי שאלה יוכלו למקד את הפרסום שלהם במשתמשים הכדאיים ביותר.

 

החברה אוספת, מנתחת ומפיצה מידע המכיל נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין וכוונות קנייה של משתמשים שמתקבל מכ-200 ספקיות מידע כמו אתרי תוכן, מפרסמים וחברות של נתונים, שעוקבים אחר התנהגות הגולשים ברשת ומחוצה לה. בין ספקיות הנתונים שלה ניתן למצוא לא רק את נילסן אלא גם את מאגר הטלפונים והכתובות White Pages , אתר קניית הרכבים האמריקאי AutoByTel ואתר השכרת הדירות Homeaway.

 

נילסן נכנסה לישראל ב-2007 עם רכישות שביצעה בחברות טרנדום ובאזמטריקס, ופעלה תחת השם "נילסן אונליין" שהחזיק מרכז הפיתוח בהרצליה ומרכז שיווק בארה"ב. ב- 2009 סגרה את הפעילות, פיטרה 60 עובדים, ושכרה במקום זאת מהנדסים בהודו. ב-2012 זכתה במכרז של המדען הראשי להפעלת חממה טכנולוגית, אך לא החזיקה במרכז מו"פ עד רכישת אקסלייט היום. לפי ההערכה, המרכז צפוי לגייס עשרות עובדים בשנה הקרובה ולעסוק בטכנולוגיות לפרסום מפולח בזמן אמת ובכל המכשירים הניידים.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים