שתף קטע נבחר

כנפיים שבורות: ירידה חדה ברווחי Angry Birds

היצרנית Rovio דיווחה על ירידה תלולה של 73 אחוזים ברווח התפעולי במהלך השנה החולפת. והסרט שאמור לצאת? רק ב-2016

לעיתים, חשיפת יתר למותג מסויים יכולה לעלות בסופו של דבר ביוקר. תשאלו את Rovio, החברה העומדת מאחורי הלהיט Angry Birds, שתפס כל פינה בחיינו במהלך השנים האחרונות. זה התחיל עם המשחק הראשון שהושק אי שם בשנת 2009, ונחשב עדיין כיישום בתשלום אותו הורידו הכי הרבה משתמשים אי פעם.

 

אנגרי בירדס ()
אנגרי בירדס

 

עוד ב-GSM Israel

 

משם הדרך להצלחה הייתה קלה, עם צעצועים, בגדים, קופסאות אוכל, משחקי לוח, בובות ועוד, שהציגו את אחת מדמויות הציפורים הכועסות (או החזירונים הירוקים). אבל לכל הצלחה יש מחיר, ונראה כי לציבור כבר נמאס לראות את היצורים האלה מול העיניים, והוא כמובן מצביע בכיסו. תוסיפו לכך משחקי המשך ללהיט הגדול שהצליחו באופן יחסי אבל גרמו למיחזור מסויים בערכו של המותג היוקרתי, ותקבלו את הנתונים הבאים:

 

Rovio דיווחה על ירידה תלולה של 73 אחוזים ברווח התפעולי במהלך השנה החולפת, זאת כמובן בשל ירידה חדה בהכנסות. הרווח התפעולי צנח ל-10.8 מיליון דולרים בכל שנת 2014, בהשוואה ל-39.3 מיליון דולרים בשנת 2013, ו-82.7 מיליון דולרים ב-2012, שהייתה שיא ההצלחה. החזון של Rovio היה להפוך לענקית בידור כדוגמת סוני, אבל סביר מאוד להניח שזה לא יקרה. במהלך 2013 הודיעה Rovio על שיתוף פעולה עם סוני, במסגרתו ייצא לאקרנים סרט באורך מלא המבוסס על גיבורי הסדרה, אבל הוא לא צפוי להגיע לבתי הקולנוע לפני יולי 2016.

 

בעוד ההכנסות הכוללות של החברה ראו ירידה של 9 אחוזים, ל-171 מיליון דולרים, ההכנסות מהמשחקים למכשירים הניידים זכו לפריחה עם עלייה של 16 אחוזים לרווח של 119.9 מיליון דולרים, בעיקר הודות לכותרים Jolly Jam ו-Angry Birds Stella Pop. במהלך שנת 2014 הורידו משתמשים את משחקי Rovio לא פחות מ-600 מיליון פעם. סיבה לאופטימיות?

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים