שתף קטע נבחר

מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ג')

קטנוע המבחן צבר במהלך שהייתו אצלנו למעלה מ-2,000 ק"מ, עבר טיפול אחרי הרצה ושירת אותנו נאמנה - ועוד רשמים

חודש חלף מאז הדיווח האחרון אודות האקס-מושן 250 מתוצרת TGB, ובתקופה זו צבר הקטנוע למעלה מ-1,500 קילומטר, עם מספר רוכבים ובכבישים מגוונים. בנוסף הוא סיים כמובן את ההרצה, עבר טיפול מתאים והוכיח כי לפחות עד עתה - אין כל תקלות.

 

מבחן ארוך טווח:

פרק א'

פרק ב'

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

כן הרצה, לא הרצה: שאלה שמטרידה רבים, והתשובה עליה חד-משמעית: כן. הרצה ראויה חשובה לאיכות ואורך חיי הקטנוע ואף משליכה על האחריות. כאשר הסתיימה לאחר כ-500 ק"מ, הגענו בהתאם להוראות היצרן לטיפול ראשון במוסך מורשה משרד תחבורה ומורשה יבואן, במקרה זה מוסך "פודיום" בחולון. מבחינתנו לפחות, חשוב לבחור במוסך מורשה ומפוקח, שכן הרמה המקצועית ואמינות הטיפול בו יהיו בדרך כלל גבוהות בהשוואה למוסכים שאינם מורשים. אחריות היצרן והיבואן, חשוב לזכור, דורשת טיפולים במוסך מורשה.

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

טיפול אחרי הרצה: הטיפול כולל החלפת שמנים, ניקוי מסננים, חיזוק ברגים ובקרת איכות כללית של הכלי עם דגש על מכלולי הבטיחות, בלמים, צמיגים ותקינות תאורה. בנוסף ולפי בקשתנו חוזקו ברגי המראות שהתרופפו, אוזנו הגלגלים שיצרו רעד מיותר ונפתרה בעיית השהייה קלה בעת לחיצה על מתג ההתנעה.

 

עלות טיפול אחרי הרצה: 526 שקל כולל מע"מ והחלפת שמן, הראויה לדעתנו אחרי 500 ק"מ ולא 1,000 כפי שמורים יצרנים אחרים. יש אפילו מהדרין המחליפים כבר אחרי 150 ק"מ ראשונים. רולים ורצועה יוחלפו אחרי 12,000 ק"מ מכובדים, מאידך בדיקת כיוון שסתומים מתבקשת כל 6,000 ק"מ ויש גם טיפול קטן כל 3,000 ק"מ. לשמחתנו, מחירי הטיפולים (טבלה מצורפת) של האיקס מושן סבירים וזולים יחסית.

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

ביצועים אחרי הרצה: משוחררים ממגבלות ההרצה ניתן לפתוח מצערת עד הסוף בכבישים מחוץ לעיר. תאוצות הביניים טובות במגוון מהירויות ואפשר לפתוח מצערת לרווחה גם ב-40 קמ"ש, ולקבל דחף נטול גמגומים. המנוע מרגיש טוב במיוחד באזור ה-90 קמ"ש, אך מעבר לכך חשנו ברעידות קלות. המהירות המרבית (בכפוף לממדי הרוכב כמובן) עומדת על כ-120 קמ"ש, ובמהירות זו הקטנוע שומר עדיין על יציבות טובה ומציע הגנה ראויה מהרוח.

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

התנהגות הכביש הזריזה וחובבת ההשכבות עשתה רושם טוב עוד בעיר, וכעת גם במהירויות גבוהות יותר. ישיבה "על הקטנוע" ולא "בתוכו" מתבטאת ברגישות לפקודות ההיגוי, אם כי לא ניכרת עצבנות מיוחדת. יש היזון חוזר ראוי ואין תחושות "נדנוד" מהחלק הקדמי, בהן נתקלים לעיתים בקטנועים.

 

באשר לצריכת הדלק: הנתון האופטימי של 26 ק"מ לליטר ירד ברכיבה נמרצת ל-22 ק"מ לליטר בלבד. עוד גילינו כי מד הדלק נוטה לצנוח באחת - מחיווי של "חצי מלא" (שלושה קווים) לאפס.

 

עלות טיפולים (המחירים כוללים מע"מ):

• טיפול 500 (הרצה): 388 שקלים

• טיפול 3,000: 223 שקלים

• טיפול 6,000: 496 שקלים

• טיפול 9,000: 441 שקלים

• טיפול 12,000: 1784 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק רוזנבלום
TGB ארוך טווח
אריק רוזנבלום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים