שתף קטע נבחר

סניף You: מחירים שונים על המדף ובקופה

מאור קנה בחנות You של מגה בעתידים, יממה לפני החג. כשהגיע הביתה בדק את החשבונית וגילה לתדהמתו שלא מעט מצרכים נמכרו לו במחיר גבוה מזה שצויין במדבקות המחיר. הפערים במחירים מגיעים עד לכדי 51%. מגה: "סימון המחירים הידני משתנה בשל מבצעים, מה שיכול לגרום לעתים רחוקות לטעויות"

ב-2 באפריל, רגע לפני פסח, ערך מאור קניות בסניף YOU בקריית עתידים בת"א, שבתוכו תת סניף של עדן טבע מרקט. "כשהגעתי הביתה ובדקתי את החשבונית, נדהמתי לגלות שחלק ניכר מהמוצרים הופיע בחשבון בעלות גבוהה לעיתים בעשרות אחוזים מהמחיר המוטבע במדבקת המחיר.

 

 

בגלל טעות: 34 איש יטוסו למלטה ב-29 דולר

 

 

מאור צירף תמונות להמחשה.

 

"על גבי אריזת גבינת לאבנה עיזים של מחלבות גד, הופיעה מדבקת המחיר: 13.50 שקל וחויבתי בקופה ב-20.50 שקל - הבדל של 51%", כתב ל-ynet.

 

המחיר על גבי המוצר: 13.50 שקל. בקופה: 20.50 שקל ()
המחיר על גבי המוצר: 13.50 שקל. בקופה: 20.50 שקל

 

"על גבי המוצר בונזו JOY עצם לחוצה מעושנת בציפוי פירורי עור ועוף לכלב, הודבקה מדבקת מחיר: 21.70 שקל ובקופה חויבתי ב-23.90 - הבדל של 10%.


על גבי המוצר: 21.70 שקל. בקופה: 23.90 שקל ()
על גבי המוצר: 21.70 שקל. בקופה: 23.90 שקל

 

"על גבי סייטן אמרנט בסגנון תאילנדי בעדן טבע מרקט, הוצמדה מדבקת מחיר שעליה צויין: 17.90 שקל, אך בקופה חויבתי ב-19.90 שקל - הבדל של 11%.

המחיר על גבי המוצר: 17.90 שקל. המחיר בקופה: 19.90 שקל ()
המחיר על גבי המוצר: 17.90 שקל. המחיר בקופה: 19.90 שקל

 

"אציין שנתקלתי בהבדלים שונים קטנים יותר במוצרים נוספים, שלא הופיעו בתמונות, כמו סלט חציל פיקנטי אחלה. על גבי המדבקה צויין המחיר: 14.90 שקל אך בקופה חויבתי ב-15.10".


 

ההבדלים במחירים עשויים לנבוע מחוסר עדכון מחירים של מדביקים המדבקות בסניף, מה שחושף עליית מחירים שנעשתה לאחרונה, לכאורה.

   

כמה עולה לאבנה עיזים ברשתות אחרות? הרבה פחות

במגה טוענים שיתכן כי מדובר במחירי מבצע שלא שונו בזמן. הרשו לנו לפקפק בכך. ראשית, ביום חמישי, רגע לפני פסח, המבצעים בדרך כלל לא אמורים להשתנות והמחירים לא אמורים לקפוץ כלפי מעלה. אם קפצו: זו תעודת עניות לסניף או לרשת. בנוסף, רוב עליות המחיר פה לא נראות כמו שינוי בעקבות מבצ שכן מחירי המבצעים בדר כלל "עגולים" יותר.

 

לגבי הפער הגדול ביותר, אותו מצא מאור בלאבנה מחלב עיזים 5% של גד - פער של 51% בין המחיר שעל גבי המדבקה לבין המחיר בקופה (13.50 שקל לעומת 20.50 שקל ל-250גרם), חשבנו בתחילה שמדובר בבלבול של המדביקים. יתכן שהתבלבלו והדביקו על גבי לאבנה חלב עיזים את המחיר של לאבנה חלב בקר - מוצר שאמור להיות זול יותר. מסתבר שחשבנו טובות מדי, שכן מבדיקה שערכנו, נראה שלא יתכן שכך היה.

 

נכון לאתמול, בסניף You בעתידים, לפי מדבקות המחיר, המחיר של לאבנה מחלב בקר של מחלבות גד, עמד על 14.30 שקל. המחיר של לאבנה מחלב עיזים של מחלבות גד שונה בסניף ל-20.50 שקל, (כשמתחת למדבקות המחיר: 20.50 שקל מסתתרות מדבקות מחיר: 14.30 שקל). בקיצור, יש בלגן במגה, לכן בדקנו את ההבדל בין מחיר לאבנה מחלב בקר של מחלבות גד למחיר לאבנה מחלב עיזים של אותה חברה, ברשתות אחרות והנה התוצאות.

 

ברמי לוי סניף ר"ג-בני ברק, המחיר של לאבנה מחלב עיזים של מחלבות גד עומד על 15.70 שקל ומחיר לאבנה חלב בקר של גד עומד על 10.80 שקל.

 

בשופרסל יגאל אלון בת"א, מצאנו שהמחיר של המוצר עלה לאחרונה. לאבנה חלב עיזים של מחלבות גד עלתה 15.10 שקל וכיום היא עולה 15.90 שקל. מחיר לאבנה מחלב בקר: 11 שקל.

 

מכאן נראה שהמחיר של לאבנה מחלב עיזים ב-You בעתידים: 20.50 שקל כאמור, גבוה מאוד מאוד לעומת רשתות אחרות.

 

המחיר הנוכחי ב-You עתידים. 20.50 שקל ללאבנה מחלב עיזים. מתחת: מדבקת מחיר: 14.30 שקלים ()
המחיר הנוכחי ב-You עתידים. 20.50 שקל ללאבנה מחלב עיזים. מתחת: מדבקת מחיר: 14.30 שקלים

המחיר (הקבוע) בשופרסל דיל: 15.90 שקל (התייקר מ-15.10 שקל). מכאן שב-You העלו מאוד את המחיר של המוצר ()
המחיר (הקבוע) בשופרסל דיל: 15.90 שקל (התייקר מ-15.10 שקל). מכאן שב-You העלו מאוד את המחיר של המוצר

 

לפי החוק: המחיר על גבי המוצר/המדף/בפרסום הוא הקובע

מה עושים כשמגלים הבדל בין המחיר במדף לבין המחיר בקופה? אם מאור היה מגלה את הדבר בסניף, הוא יכל מיד לגשת לקופאית ולדרוש ממנה שתמכור לו את המוצרים במחיר הנקוב על גבי המוצרים.

 

מנסיון: ברשתות רבות יודעים את החוק ולא מתווכחים עמו. בדרך כלל א הלקוח מצביע על כך שהמחיר על גבי המוצר נמוך יותר - מוכרים לצרכן במחיר הנמוך.

 

מה קורה אם המחיר על גבי המוצר/המדף גבוה יותר מהמחיר בקופה? כאן הטעות של הרשת היא לטובת הצרכן. כיוון שהרשת שולטת בתחמור, במקרה הזה אין כל סיבה שהצרכן יבקש לקנות במחיר שעל גבי המדף. זאת משום שהוא "הוטעה לטובה", בעוד שבמקרה ההפוך, הוא הוטעה נקודה - יתכן שהמחיר הנמוך הוא זה שגרם לו לקנות את המוצר.

 

מה קורה כשיש פער גדול מאוד בי המחיר על גבי המוצר/מדף/פרסום מבצע לבין המחיר בקופה? במקרים של פער לא הגיוני, לרשת יש זכות שלא למכור במחיר השגוי שפורסם, על אף החוק. לדוגמא: אם חברה פרסמה מחשב נייד מדגם חדיש ב-250 שקל, כשלמעשה מדובר ב-2,500 שקל, אזי הפער גדול מאוד וגם הצרכן אמור לנהוג בתום לב ולדעת שלא יתכן שמחשב נייד יימכר במחיר כזה.

 

ממגה נמסר בתגובה: "סימון מחירי המוצרים נעשה באופן ידני ומשתנה לעיתים קרובות בשל שינוי המבצעים, מה שיכול לגרום לעיתים רחוקות לטעויות בסימון. הרשת עושה כל מאמץ להקפיד על סימון מדוייק ונכון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים