שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

ניסאן קאשקאי במבחן דרכים: הצלחה לא רציפה

הדור הראשון של ניסאן קאשקאי נהנה מהצלחה מרשימה בישראל בתחילת דרכו, עד שמתחרים צעירים גנבו לו את הבכורה. האם הדור השני יכול לחזור למקום הראשון?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

בדומה לרכבי פנאי אחרים בקטגוריה, הקאשקאי מציע מרווח מכובד לנוסעים בכל המדדים, כולל ראש וכתפיים - וגם ליושבים מאחור. תא המטען אף הוא בעל נפח מכובד של 400 ליטר, והוא נוח לשימוש.

 

הקונסולה ודיפוני התא פחות מרשימים, עם חלקי פלסטיק באיכות בינונית ורמת הרכבה לא גבוהה. זאת, בהתחשב בתג-מחיר עסיסי של 169 אלף שקלים. מתגים ופקדים שונים פשוטים מדי למגע ולתפעול, נוחות השימוש אף היא אינה משכנעת, ובסך הכל נעשה כנראה ניסיון בולט לעין לחסכון. באותו עניין, מערכת המולטימדיה המקורית אינה מהמצטיינות מבחינת ממשק משתמש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הקאשקאי אינו נוקשה במיוחד, אך בעיר הוא מתקשה בספיגת מהמורות. בין היתר בגלל חישוקים גדולים ("18) וצמיגים נמוכי חתך (215/55). הנוחות משתפרת ככל שהמהירות עולה, אך גם בנסיעות בינעירוניות הרכב נוטה (מעט) לקופצנות מעייפת. המושב מעט רך ושטוח מהרצוי, ורמת הנוחות אינה יותר מבינונית. ההיגוי כבד מעט בתמרוני חנייה, אינו מתמרכז כראוי בתנועה והופך תמרונים איטיים ללא נעימים. הראות החוצה בתמרוני חנייה מצוינת תודות למצלמות היקפיות, אך סבירה בלבד בנסיעה עירונית עקב הקורה הקדמית בעיקר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

הקאשקאי במבחן צויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר של רנו, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והשילוב אינו מוצלח. ביציאה מהמקום סובלת יחידת הכוח משיהוי בולט, הן בזמן התגובה של התיבה הרציפה והן בתגובת המנוע. שניהם אינם אחידים באופי הפעולה ובנוסף - המנוע קטן הנפח אינו מייצר מספיק כוח בסל"ד נמוך, ודורש לשם כך עלייה ניכרת בסל"ד. ואז הוא גם רועש וגס.

 

הביצועים פושרים ביחס לגרסאות ה-2.0 ליטר (בעלות תג המחיר הדומה) של המותגים המתחרים, ואפילו מתחרה עם מנוע 1.6 ליטר מציע ביצועים עדיפים. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 9.5 ק"מ לליטר - נתון רחוק מאוד (47%) מהבטחות היצרנית - 17.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. לרכב מערכת עצור-סע שמכבה ומניעה את המנוע במהירות ויעילות, אך פוגעת בעוצמת המיזוג. 


נתוני פליטת מזהמים ניסאן קאשקאי

נתוני פליטת מזהמים ניסאן קאשקאי
ציון ירוק 198
דרגת זיהום 10

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הקאשקאי מספקת, עם אחיזת כביש טובה ורגישות נמוכה לבלימה בסיבוב. מנגד, ההיגוי חסר דיוק, אינו מתמרכז כנדרש ביציאה מעיקול ולא מקנה תחושת בטחון. כושר הבלימה היה מצוין, הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושה ודיוק דוושת הבלם. הקאשקאי משווק בישראל עם שש כריות אוויר ואבזור בטיחות עשיר, הכולל זיהוי שלטים, בקרת סטייה מנתיב ועוד. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכה לציון הבטיחות המרבי. 


מערכות בטיחות ניסאן קאשקאי

מערכות בטיחות ניסאן קאשקאי
דירוג בטיחות לפי משרד התחבורה - 6
בקרת סטייה
ניטור מרחק מלפנים
שליטה אוטומטית באורות גבוהים
זיהוי תמרורי תנועה
מערכות עזר לבלם
מצלמת נסיעה לאחור
חיישני לחץ אוויר בצמיגים
חיישני חגורות
תאורה אוטומטית בנסיעה קדימה
זיהוי מצב התקרבות מסוכנת

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן היה ברמת האבזור האמצעית, "אסנטה SV". זו כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך "7 וחיבורי AUX ,USB ובלוטות', מצלמות היקפיות עם חיישני חנייה היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, גג זכוכית (לא נפתח), וחישוקי "18 קלים. מדובר באבזור עשיר, ובתג-מחיר תחרותי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור, מרווח, בטיחות

- יחידת כוח, היגוי, איכות

 

ולבסוף: ניסאן קאשקאי הוא רכב פנאי ראוי, וממשיך מוצלח לקודמו - עם שיפור בכמעט כל תחום. אלא שיחידת הכוח - מנוע-תיבת הילוכים - פוגעת בחווית הנהיגה ובסיכוייו של הקאשקאי לשחזר את ההצלחה האדירה של קודמו. הבעיה הגדולה ביותר של הקאשקאי היא רמת המתחרים שהולכים ומשתפרים מדגם לדגם. בניגוד לדור הראשון של הדגם, כיום מציעה תעשיית הרכב אלטרנטיבות רבות ומגוונות ההופכות אותו לפחות אטרקטיבי מבעבר, הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת איכות ומחיר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
ניסאן קאשקאי
ניסאן קאשקאי
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 115 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מרבי 16.8 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 438 ס"מ
רוחב 181ס"מ
גובה 159 ס"מ
בסיס גלגלים 265 ס"מ
משקל 1,360 ק"ג
נפח תא מטען 401 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 215/55-18 עם חישוקים קלים (תוספת)
100-0 קמ"ש 12.9 שניות
מהירות מרבית 173 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 9.5 ק"מ לליטר / 47%- מנתון יצרנית
פליטת פחמן דו-חמצני 129 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 169,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים