שתף קטע נבחר

השכר הממוצע בנמלים: כ-440 אלף ש' בשנה

החברות הממשלתיות עברו ב-2014 לרווח נקי של 432 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 592 מיליון שקל ב-2013. המרוויחה הגדולה ביותר - רכבת ישראל, לאור הגידול בסובסידיה הממשלתית. עלות השכר השנתית הממוצעת לעובד בחברה ממשלתית - 310 אלף שקל

עובדי החברות הממשלתיות ממשיכים להרוויח הרבה יותר משאר הציבור: עלות השכר השנתית הממוצעת לעובד בחברה ממשלתית עמדה בשנת 2014 על סכום של 310 אלף שקל. כך עולה מדו"ח החברות הממשלתיות שפורסם היום (ג'). 

 

כתבות נוספות בנושא רשות החברות:

 

החברה שבה נרשם השכר הממוצע הגבוה ביותר הייתה חברת נמל אשדוד - 442.2 אלף שקל בשנה. בחברת נמל חיפה עמדה עלות השכר על סכום שנתי של 438.4 אלף שקל, ברפא"ל על סכום של 397.8 אלף שקל, בחברת נמלי ישראל על סכום של 376.5 אלף שקל ובחברת החשמל על סכום של 346 אלף שקל. יצוין כי בחברת נמלי ישראל ירדה עלות השכר בשיעור של 9.5% לעומת שנת 2013 ובחברת החשמל היא ירדה בשיעור של 7.8% בהמשך לירידה בשיעור של 7.7% לעומת שנת 2012.

 

רכבת ישראל, המרוויחה הגדולה של השנה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רכבת ישראל, המרוויחה הגדולה של השנה(צילום: רועי צוקרמן)

 

החברות הממשלתיות רשמו בשנת 2014 רווח תפעולי של כ-5.75 מיליארד שקל ורווח נקי של כ-432 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-2.5 מיליארד שקל והפסד נקי של כ-592 מיליון שקל ב-2013. את הרווח הגדול ביותר, 1.5 מיליארד שקל, רשמה חברת רכבת ישראל שסיימה את שנת 2013 עם הפסד של 177 מיליון שקל. אלא שחשוב להזכיר כי רווח זה נרשם במלואו כתוצאה מהגדלת הסובסידיה הממשלתית המועברת לה, מ-1.4 מיליארד שקל ב-2013 לכ-3 מיליארד שקל ב-2014. 

הערכה: ב-2015 הרווח יגדל ללמעלה ממיליארד שקל. יוגב (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
הערכה: ב-2015 הרווח יגדל ללמעלה ממיליארד שקל. יוגב(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
 

הגידול הניכר ברווח של רכבת ישראל נובע מגידול בסובסידיה הממשלתית שמועברת לה, בהיקף של כ-900 מיליון שקל ומביטול של חלק מההפרשה לירידת ערך, בהיקף של כ-484 מיליון שקל. הגידול בסובסידיה נובע מהכרה בהוצאות משנים קודמות כהוצאות שעל המדינה לסבסד. מדובר בעיקר בהוצאות בגין הפעלת קווים שאינם רווחיים. הרווח של רכבת ישראל היווה כ-51.5% מהרווחים של כלל החברות.

 

במהלך שנת 2014 העבירו החברות הממשלתיות לקופת המדינה כ-374 מיליון שקל בדיבידנדים, לעומת כ-486.5 מיליון ב-2013 וכ-704.6 מיליון ב-2012. את עיקר הדיבידנדים העבירו נמל אשדוד (213.1 מיליון שקל) ורפאל (108.8 מיליון שקל). כמו כן הרוויחה המדינה כ-150 מיליון שקל מתשלומים בגין הפרטת בזק השקיעו החברות סכום של כ-14 מיליארד שקל בפיתוח תשתיות חיוניות.

 

מנהל רשות החברות, אורי יוגב, טען היום כי ברשות מצפים שהרווח של החברות יגדל בשנת 2015 ללמעלה ממיליארד שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סבסטיאן שיינר
אורי יוגב, ראש רשות החברות הממשלתיות
צילום: סבסטיאן שיינר
מומלצים