שתף קטע נבחר

טיפים מקופירייטר: הדרך להתפרנס מכתיבה

רוצים להרוויח 50 שקל על כמה שעות עבודה? נסו את חוות התוכן. רוצים לקפוץ משמחה כשיגיע תשלום השכירות או המשכנתא, כי זו תהיה תזכורת לכך שאתם עובדים פול-טיים מהבית ומצליחים להתפרנס בכבוד מכתיבה? המשיכו לקרוא. אלו שלושת הצעדים הראשונים והקריטיים שכדאי לאמץ, על מנת לבנות עסק מצליח בתחום

בעולם האינטרנט של 2015 קיימות גם פינות אפלות, בהן מצפים מאנשים לעבוד בפחות משכר מינימום בשביל הזכות להגיד שהם "מתפרנסים" מהאמנות שלהם - מכתיבה. זה המקום שכמעט כל קופירייטר מתחיל את מסעו הפרילנסרי - "חוות תוכן".

 

לטורים אורחים נוספים בערוץ קריירה :

 

רוצים להרוויח 50 ש"ח על כמה שעות עבודה? נסו את חוות התוכן. רוצים לקפוץ משמחה כשיגיע תשלום השכירות או המשכנתא, כי זו תהיה תזכורת לכך שאתם עובדים פול-טיים מהבית ומצליחים להתפרנס בכבוד מכתיבה? המשיכו לקרוא. אלו שלושת הצעדים הראשונים והקריטיים שכדאי לאמץ, על מנת לבנות עסק מצליח בתחום.

 

כתיבה שיווקית, לא מה שחשבתם

צעד ראשון: הבינו מה הלקוחות רוצים. רוב האנשים מגיעים לתחום כי הם אוהבים לכתוב, אבל בדרך כלל הם כותבים פרוזה, שירה או תסריטים עלילתיים. רוב האנשים לא מתפרנסים מזה, אלא מכתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית לא בהכרח אומרת פרסומות, אלא גם תוכן לאתרים, בלוגים וסיפורי הצלחה של לקוחות.

הציעו אפילו לרופאת השיניים שלכם טקסטים לאתר שלה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הציעו אפילו לרופאת השיניים שלכם טקסטים לאתר שלה(צילום: shutterstock)
 

כתיבה שיווקית היא משחק ארוך טווח שמייצר המון ערך ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. המטרה היא לעלות על הרדאר שלהם, ליצור איתם קשר רגשי ולבנות אמון. חשוב להבין מי קהל היעד ומהן מטרות החברה שמנסה להגיע אליו. הכרחי להבין את הכאבים והצרכים של קהל זה, כדי לפתח תכנים שיעודדו אותו לבחור דווקא בלקוחה שלכם כשיגיע הזמן.

 

צעד שני: בנו פורטפוליו באופן יעיל. כדי לבנות פורטפוליו ראשוני, פנו לאתרים גדולים (כמו ynet), לעסקים של חברים ומשפחה או עסקים קטנים שאתם מבקרים בהם באופן קבוע (כמו בית הקפה השכונתי או החנות למוצרי החיות) - והציעו את שירותיכם בחינם לטווח קצר. אם אתם רוצים לכתוב לעולם הרפואה, למשל, הציעו לרופאת השיניים שלכם טקסטים לאתר שלה. או פנו לעמותות ללא מטרות רווח.

 

התמקדו קודם כל בעמודי קופי (תוכן שיווקי) לאתרים, כי כך תוכלו לעבוד עם סוכנויות השיווק ובניית האתרים המספקות את השירות הזה לחברות. שנית, כתבו כמה פוסטים לבלוגים, כי זה מוצר פופולרי ולכן יחסית קל להשיג לקוחות בתחום. שלישית, כתבו סיפורי הצלחה של לקוחות וסרטוני וידאו.

 

קבעו מראש כמה תכנים תכתבו בחינם, והבהירו שתרצו המלצה על השירות שלכם אם הלקוחות החינמיים יהיו מרוצים. את ההמלצה מומלץ לקבל בכתב, ועדיף בפרופיל הלינקדאין או הפייסבוק שלכם (רק תזכרו לעשות צילום מסך ולהוסיף אותה לאתר שלכם).

 

צעד שלישי: בחרו לקוחות בקפידה. ברגע שיש לכם כמה דוגמאות כתיבה (לא צריך עשרות דוגמאות), אין לכם יותר צורך לכתוב לצרכי "חשיפה". בנוסף, עם כל האהבה לעסקים קטנים, לרוב העסקים שיכולים להרשות לעצמם את השירות שאתם מציעים יש מעל 10 עובדים - אולי אפילו מעל 20. חפשו את שם החברה בלינקדאין כדי לראות כמה עובדים יש לה.

 

קחו בחשבון שגם אם העסק שלכם רשום כעוסק פטור (ואז אתם פטורים מתשלומים למס הכנסה ולמע"מ), אתם עדיין אחראים לשלם ביטוח לאומי ולחסוך לפנסיה. אין מעסיק שעושה את זה בשבילכם (וכן, פרילנסרים חייבים לפתוח עסק כדי לא לעבור על החוק).

 

על רוב שעות העבודה שלכם אתם לא יכולים לגבות כסף (שיווק, בירוקרטיה וכד'), אז אתם צריכים לתמחר בהתאם כדי שיהיה הוגן גם עבור החברות איתן אתם עובדים - אבל גם עבורכם. תזכרו שלחברות עדיין זול יותר לעבוד אתכם כפרילנסרים מאשר להעסיק עובדים "רגילים" ולשלם להם נסיעות, מיסים והטבות.

 

מה דעתכם, תוכלו להתפרנס מכתיבה בכבוד?

  

הכותבת היא קופירייטרית מקצועית ועוזרת לחברות להגדיל רווחים. בספר החדש "Start Here: 40 Freelance Writers Share How they Find Clients, Stay Motivated and Earn Well Today" היא אחת הכותבות שמגלות את הסודות שלהן בשביל לעזור לקופירייטרים להתפרנס מכתיבה 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים