שתף קטע נבחר

נופך מיוחד: כשמעצב מתכנן את ביתו בנופך

ביישוב ליד מודיעין, על שטח בו ממוקם בית הוריו, מעצב רהיטים שיפץ בעצמו את ביתו הפרטי, ללא אלמנט צורני קיצוני - אך בעיצוב מרשים. צפו בתמונות

איך נראה בית שעוצב על ידי מעצב? ביישוב נופך ליד מודיעין, על שטח בו ממוקם בית הורי, בחרתי לבנות את ביתי הפרטי המאכלס את רעייתי ו-3 בנותיי. זהו בית נוח ונעים, המשדר קנה מידה ידידותי, מקיים קשר עם החוץ ומתאים לתכנים האישיים שלנו".

 

טורים אורחים נוספים במדור ביקור בית :

 

את הבית המקורי והקטן באופן יחסי שיניתי במהלך השנים על ידי תוספות בנייה שונות שנבנו כטלאים, עד ליום בו החלטתי כי הגיע הזמן לעשות זאת "כמו שצריך" - ולשפצו מהיסוד. כיום כוללת הגרסא הנוכחית של המבנה המעוצב קיר בודד אחד המהווה שריד לבית הקודם. 

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)
 

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

הבית החדש ורחב הידיים, המתפרש על פני שתי קומות, אינו בעל אלמנטים צורניים קיצוניים או מפתיעים מבחינה אדריכלית, אך מדובר במבנה מרשים למדי. בחלל קיים מוקד התרחשות מרכזי אחד שמושך את העין ואת תשומת הלב. מדובר באלמנט אדום בוהק, הממוקם בסלון הבית וחובק גרם מדרגות ממתכת המשולב מעקה זכוכית שקוף, בעל מראה פיסולי.

 

אותה יחידה אדומה משמשת בנוסף לאלמנט ויזואלי מרשים, גם כזו שתפקידה לסמן ולתחום את שני אגפים הנמצאים על אותו המישור: קומת כניסה הכוללת את הסלון ופינת האוכל ובצד השני את פינת העבודה של רעייתי מיקי.

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)
 

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

הצבע האדום משמש כמוטיב חוזר גם בשתי כורסאות העור שעיצבתי בסטודיו, המופנות ליחידה הדומיננטית, ובתמונה הממוקמת בקיר פינת האוכל. הבחירה בצבע אינה מקרית, ומקורה הן בחיבתי לצבע האדום העז; והן כיוון שהוא מהווה אנטי-תזה לחומרים הקרים איתם אני עובד ביומיום, כגון מתכת וברזל. הצבע האדם משדר חום ואנרגיה ולכן מביא בעיני לסוג של איזון.

 

את הקשר עם החוץ שראיתי בחזון בעת תכנון הבית, הגשמתי בעזרת פתחים גדולים בחלל. אלה מכניסים את נוף הגן לפנים הבית, ומייצרים תחושה של פתיחות, אור ומרחבים. אלמנט נוסף היוצר גם הוא אשליה של הגדלת החלל הוא ריצוף החוץ, בדומה לפנים, בבטון אפור המקנה תחושה של המשכיות טבעית ביציאה מהסלון. חומר נוסף בו רוצף החוץ הוא דק עץ עליו ניצבת פינת האוכל חיצונית. עוד פתח לחוץ נמצא באגף השני, ומשמש כניסה נוחה מהמטבח לחצר השירות.

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

קורות פלדה חשופות ועיליות הותקנו בחלל הפתוח נטול המחיצות, בהן משולבת זכוכית לבנה ובה נורות חבויות שיוצרות גוף תאורה מיוחד המפיץ אור רך. הצבע הלבן של הזכוכית ממשיך גם לתקרה, בה הותקנו קורות ברזל ולוחות עץ לבנים. החומריות הבסיסית משתקפת גם בצבע הבטון האפרפר השולט בפלאטת הצבעים של הבית, ומשתלב עם האדום הבוהק - הן ברצפת הבטון ששורטטה כאריחים גדולים, והן בפתחי הדלתות מפרופיל בלגי.

 

למרות המצופה ממני כמעצב רהיטים, על אף שכלל פריטי הריהוט המעטרים את הבית עיצבתי, מספרם אינו רב ושילובם בחלל וההתמזגות בו מוקפדים. כך, מערכת הישיבה בסלון מורכבת מספה עשויה ברזל בעלת ריפוד בהיר; לידה מונח שולחן קפה מעץ ומתכת; ושתי כורסאות עור בעלות טקסטורה המזכירה עור תנין בצבע אדום. בפינת האוכל ניצב שולחן גאומטרי בעל משטח שקוף.

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)
  

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

באשר למטבח, גם הוא נמצא בחלל פתוח. הוא מורכב יחידות תחתונות בלבד ועשוי עץ אלון בגוון אגוז המשולב עם מתכת. עוד בחלל המטבח נמצא דלפק אכילה עשוי אדן רכבת מעץ אלון, המוקף ב-6 כיסאות מתכת גבוהים בעלי ריפוד אדום - כך שמוטיב הצבע נמשך גם לחלל זה. את התאורה מספקים שני גופים לבנים בעיצוב תעשייתי התלויים מהתקרה.

 

היה לי חשוב ליצור עבור משפחתי סביבת מחיה נקייה ולא עמוסה, ולכן כפי שנמנעתי מגודש בפרטי ריהוט, כך נכון הדבר גם בנוגע לפרטי נוי ואמנות שונים, אשר בניגוד למה שאולי מצופה מאמן - אינם שולטים בחלל. עם זאת, כן ניתן למצוא תמונות שמקורן באמנות דיגיטלית ממוחשבת. תמונות אלה דומיננטיות גם על קירות הסטודיו.

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)

הקומה העליונה של הבית מעוצבת בצורה שונה מעט מזו שתוארה עד כה, וכוללת את חדר ההורים, חדר הבנות וחדר הטלוויזיה. גם החומרים בהם השתמשתי שונים. כך, למשל, רוצפה הקומה בפרקט בגוון אדמדם, וחדר הרחצה של הבנות כוסה כולו אבני פסיפס בצבעי לבן-סגול ומשולב ספסל בנוי.

 

באשר לחדר השינה, היה לי חשוב יותר מכל השקט והרוגע מבחינה עיצובית. לכן דאגתי שהחדר המרווח יעוצב במנימליסטיות ההכרחית. המיטה הניצבת במרכז החדר היא בעלת גב קפיטונאז' גבוה, ולצידה שולחן צד קטן.

 

את הקיר מעטר וילון לבן ופריט נוסף הוא כורסת נדנדה המרופדת בבד עם הדפס פופ-ארטי, שאולי מהווה את הפריט הדומיננטי והרועש ביותר בחדר. ביומיום אני עובד עם המון סוגי חומרים ובדים שונים, מעצב ויוצר. בלילה בחדר השינה אני צריך קצת שקט כדי שאוכל לנקות את מחשבותיי - ולהתכונן ליום חדש של יצירה.

 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)
 (צילום: יפרח בן צבי) (צילום: יפרח בן צבי)
(צילום: יפרח בן צבי)
 

הכותב הוא מעצב רהיטים ובעל סטודיו. הבית עוצב בתכנון משותף של אדריכלית זהבה טימסית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יפרח בן צבי
הבית ביישוב נופך
צילום: יפרח בן צבי
מומלצים