שתף קטע נבחר

צילום: ירון ברנר

בעלי העסקים נאבקים: דורשים פיצוי על הקלה

לאחר שעתירתם נדחתה, הגיעו הכלים הכבדים לשטח והעבודות מתחילות. בעלי עסקים בת"א הקימו מטה מאבק, ומזהירים: "מאות משפחות עלולות להיכנס למעגל העוני". ראש העיר ר"ג זינגר: הממשלה שכחה שזה פרויקט לאומי

היום (א') מתחילות באופן רשמי העבודות על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. עשרות בעלי העסקים שנמצאים בתוואי של הרכבת בתל אביב הקימו מטה מאבק ומתארגנים לקראת הקרב שבסופו, כך הם מקווים, תוענק להם "רשת ביטחון כלכלית". בזמן הקרוב צפויים בעלי העסקים לכנס ישיבת חירום שבה יחליטו על דרכי פעולה מול הרשויות.

 

הרכבת הקלה - כתבות נוספות

לקראת פקקי הקלה: המדריך לחניות הסודיות

בעלי עסקים: לא נשרוד את עבודות הרכבת

עבודות הקלה יובילו לפקקים עד נתניה ואשדוד

מציאות אחרת: מפת קווי התחבורה החדשים

בלעדי: כך ייהרס גשר מעריב בתל אביב

עיר תחתית: כשהחפירות יחלו, החולדות יצוצו

 

אלי מישאלוב, הבעלים "אבי גל אופנועים" ברחוב מנחם בגין 25, אמר הבוקר: "במצב שנוצר אנשים לא יגיעו לפה כי יהיה קשה להוביל לכאן אופנועים מקולקלים ואופנועים חדשים. אנשים יחפשו אלטרנטיבות אחרות כמו שהיה בירושלים".


 


 

ומה כעת אפשר לעשות? "אנחנו חושבים שראוי שתוקם קרן פיצויים לכל העסקים בתוואי. אם היו מציעים לי להעתיק את העסק למקום אחר הייתי מוכן, אבל הבעיה היא לא רק אני, אלא כל תל אביב. תל אביב בחיים לא תחזור להיות מה שהייתה. אנחנו לא הולכים לוותר, נקיים הפגנות ואני מציע לבעלי העסקים להעמיד את כלי הרכב שלהם בתוואי כדי לעצור את העבודות".

 

ההחלטה על הקמת מטה המאבק התקבלה לאחר שבשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה של בעלי עסקים שביקשו למנוע את תחילת עבודות הרכבת הקלה. דוברת מטה המאבק, שיר שגיא, ציינה כי "מדובר במאות משפחות שצפויות להיכנס למעגל העוני אם לא נקבל מענה ראוי מהאחראים בהקדם. לא יכול להיות שהמדינה תרמוס את בעלי העסקים בדרך לרכבת הנוצצת".

 

 

הנה זה מתחיל. רחוב יהודה הלוי פינת אלנבי (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
הנה זה מתחיל. רחוב יהודה הלוי פינת אלנבי(צילום: ירון ברנר)

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

מעיריית תל אביב נמסר כי "מדובר בפרויקט ממשלתי רחב היקף שמתבצע בערים רבות באזור גוש דן, עיריית תל אביב-יפו עושה כל שביכולתה לסייע למימושו. כל העיריות באזור גוש דן (תל אביב-יפו, בת ים, בני ברק, פתח תקווה ורמת גן) סבורות שיש לחפש את הדרכים לעזור לעסקים שייפגעו באופן ישיר מעבודות הקמת הרכבת.

 

"העזרה צריכה להיבדק באופן מקיף על כל היבטיה: מתן הקלות במס הכנסה, מע"מ, חשמל, הוצאות שכר דירה ומתן פתרונות תחבורה אלטרנטיביים בחינם ללקוחות העסקים. כאשר יתקיים דיון ממשלתי ורציני בעניין, העיריות יהיו שותפות כתמיד למציאת הפתרונות העירוניים. על פי החוק, העירייה איננה מוסמכת לוותר על תשלומי ארנונה והנושא מצריך חקיקה מתאימה של המדינה".

 

ראש העיר רמת גן: "אני אחראי, אך אין לי סמכויות"

העבודות ברמת גן יחלו רק בסוף החודש. שתי תחנות צפויות לפעול בעיר, האחת ברחוב ז'בוטינסקי בקרבת רחוב ביאליק והשנייה ברחוב אבא הילל, סמוך לצומת עלית ומתחם הבורסה. ראש העיר ישראל זינגר שוחח עם ynet ומתח ביקורת על הממשלה.

ראש העיר רמת גן ישראל זינגר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ראש העיר רמת גן ישראל זינגר(צילום: מוטי קמחי)
 

"נראה שהממשלה שוכחת שזה פרויקט לאומי ומנסה להעביר לפתחם של ראשי הערים והרשויות את כל הצרות שצפויות", אמר זינגר. "אכן זו תהיה תקופה לא קלה לאותן ערים וכמובן גם לבעלי העסקים ולתושבים". לדבריו, "המדינה חייבת לדאוג להקלות. לצורך העניין היא יכולה להוריד את המע"מ, ואם רוצים להעניק הקלות בארנונה אז שהמדינה תדאג לשפות את הרשויות". זינגר הזכיר עוד כי העירייה תצטרך להיות הגורם המגשר מול נת"ע שמבצעת את הפרויקט.

 

"אנחנו", הוסיף זינגר, "ראשי הערים, צריכים לדאוג לדברים הדינמיים כמו שינויים בהסדרי התנועה". ראש העיר הוסיף והבטיח: "אלחם למען התושבים. זה פרויקט לאומי, אנחנו אחראים, אבל שהמדינה לא תתחמק מאחריות. אני אחראי אבל אין לי באמת סמכויות. זו אחריות בלי סמכות. אנחנו נושאים עיניים לתל אביב, שם יחלו העבודות כבר היום. מהמעקב הצמוד שלנו נוכל להפיק כמה לקחים כי עד עכשיו הדברים היו תיאורטיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
העבודות ברחוב קרליבך בתל אביב
צילום: עידו ארז
מומלצים