שתף קטע נבחר

התלוננה על עובד רכבת - ותשלם 40 אלף שקל

נוסעת טענה שמנהל תחנת קיסריה נהג בה באלימות מאחר שלא האמין ששילמה על כרטיס. בית המשפט החליט שמדובר בלשון הרע

נוסעת שהתלוננה על אלימות לכאורה של מנהל תחנת הרכבת בקיסריה, ואף יזמה כתבה לא מחמיאה עליו במקומון, חויבה לפצות אותו ב-40 אלף שקל בגין לשון הרע. בית משפט השלום בחיפה קיבל את התביעה שהגיש, והסתמך על צילומי האבטחה מהאירוע.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

האירוע התרחש באפריל 2012: הנוסעת, תושבת פרדס חנה, ירדה בתחנת קיסריה ועברה את המחסום כשנצמדה לגופה של חברתה. מנהל התחנה, שחשד שלא שילמה עבור הנסיעה, ניגש אליה וביקש ממנה להציג כרטיס. מכאן גרסאות הצדדים נחלקו: הנוסעת טענה שהמנהל נהג כלפיה באלימות וכפת את ידה על לא עוול בכפה, שכן אחזה בכרטיס נסיעה כדין. המנהל טען שפעל בהתאם לסמכותו ובסך הכול ביקש מהנוסעת להמתין עד להגעת המשטרה.

 

בסופו של דבר האישה שילמה על הנסיעה ושוחררה, אלא שבכך לא הסתיימו הדברים. עוד באותו לילה היא שלחה מכתב תלונה נגד מנהל התחנה למחלקת פניות הציבור ברכבת. במכתב היא סיפרה את האירוע בהתאם לגרסתה והתלוננה על ההתנהגות ה"הבריונית" של המנהל ה"גנגסטר". כשבועיים לאחר מכן התפרסמו הדברים במקומון באזור.

 

המנהל החליט לא לשתוק והגיש נגד הנוסעת תביעה לפיצוי של 200 אלף שקל בגין לשון הרע. בתגובה מיהרה האישה להגיש נגדו תלונה במשטרה, אלא שאז מצאה את עצמה בחקירה תחת אזהרה, משום שמנהל התחנה הציג את סרטון מצלמת האבטחה מהאירוע, ששלל לחלוטין את גרסתה והוכיח שמעולם לא נגע בה.

 

בכתב ההגנה שהגישה הנוסעת לתביעת לשון הרע היא עמדה על כך שנהגה בתום לב וסיפרה את האמת על האירוע, לפחות כפי שתפסה אותה.

 

השופטת מעין צור קבעה שגם מכתב התלונה וגם הפרסום במקומון מהווים לשון הרע, שכן הם מותירים את הרושם שמנהל התחנה הוא איש אלים. היא גם לא האמינה לגרסת הנתבעת, ששונתה מספר פעמים וסתרה את עצמה.

 

היא נמצאה אחראית לשני פרסומים ללא הגנה בחסות חוק איסור לשון הרע, והשופטת סיכמה שהנתבעת, ששיקרה ביודעין הן במכתב התלונה, הן בכתבה והן בתלונה למשטרה, תצטרך לפצות את התובע על נזקיו.

 

בהקשר זה טענה הנתבעת שלא גרמה לתובע כל נזק או פגיעה בשמו הטוב, כיוון שממילא לא היה לו שם טוב. אבל השופטת סברה שלתובע לא היה "שם רע", גם אם נהג לעיתים בקפדנות או בקשיחות, וקבעה כי בהחלט נגרמו לו עגמת נפש וסבל. לבסוף חויבה האישה לפצות את מנהל התחנה ב-40 אלף שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובע: עו"ד גדעון כהן
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד אורי טשקורי
  • עו"ד רונית ברנט עוסקת בדיני נזיקין ולשון הרע
  • הכותבת לא ייצגה בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים