שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הקו הירוק של הרכבת הקלה - שלב נוסף בדרך לביצוע
    הוועדה הארצית לתכנון ובנייה אישרה להפקיד את תוכנית "הקו הירוק" והחשוב של הרכבת הקלה, הצפוי לחבר בין הרצליה בצפון לחולון וראשון-לציון בדרום דרך מרכז תל-אביב

    צעד נוסף בדרך ליישום קו רכבת קלה חדש. "הקו הירוק", שייחבר בין חולון להרצליה דרך תל-אביב וצפוי לסייע להפחתת עומסי התנועה בגוש-דן, זכה לאישור הוועדה הארצית לתכנון ובנייה, בתום דיון שהתקיים בנוכחות יו"ר הוועדה, אביגדור יצחקי.

     

    מחברת נת"ע שהופקדה על ביצוע הפרויקט, נמסר כי "בהתאם להנחיית שר התחבורה וכפי שהודגש, הקו האדום הוא קו אחד מתוך רשת קווים שתבנה במטרופולין תל אביב. אני ממשיכים לקדם את בניית הקו הירוק והקו הסגול ובקרוב נכריז על לוחות זמנים להקמתם".

     


    תוואי הקו הירוק (לחצו להגדלה). באדיבות חברת נת"ע

     

    התוכנית, שמכונה תת"ל 71 א', אושרה והופקדה לטובת הגשת הערות של הוועדות המחוזיות והתנגדויות הציבור למשך 60 יום. בתום תקופה זו במידה ולא יתגלעו חילוקי דעות ניתן יהיה להמשיך ביישום התוכנית, שמוסיפה על המקטע המרכזי של הקו (תת"ל 71 ב') שכבר אושר לפני מספר חודשים. הוועדה תדון במקטע הצפוני של הקו הירוק, תת"ל 71 ג', בעוד כחצי שנה.

     

    תוואי הקו הירוק מתחיל בהרצליה בצפון, ומגיע עד לחולון וראשון-לציון בדרום. בדרך - שאורכה 17 ק"מ - הקו יעבור בין היתר בתחנת לוינסקי ברחוב הר ציון בתל-אביב, משם ימשיך דרומה לחולון. שם, ברחוב סוקולוב, יתפצל לשני תתי-קווים: האחד ינוע מערבה לתוך חולון, השני דרומה דרך חולון ועד לשדרות משה דיין בראשון-לציון - שם יתחבר עם הקו האדום (עליו עובדת כיום חברת נת"ע) והקו החום העתידי.

     

    עבודות הרכבת הקלה - קו ראשון ב-2021

    הקו הראשון הצפוי לפעול בתל-אביב, יחבר את בת-ים, תל-אביב, בני-ברק, רמת-גן ופתח-תקווה. הקמתו כבר החלה תחת השם "הקו האדום", וחייבה שינויים נרחבים בהסדרי התנועה בתל-אביב וערים בסביבתה, ובכלל זה חסימת צמתים וצירי תנועה מרכזיים במספר מוקדים, ובמקרים מסוימים תוך היתר תנועה לאוטובוסים בלבד.

     

    כדי לאפשר ניהול חיים תקין ככל האפשר לתושבים ולמבקרים בעיר, בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שמופקדת על ביצוע הפרויקט ובמשרד התחבורה קראו לאחרונה לנהגים לצאת מוקדם יותר מביתם בדרך לעבודה, ואף לוותר על נסיעה בעיר לטובת תחבורה ציבורית. לצורך כך הוכשרו חניוני "חנה וסע", בהם ניתן להחנות את המכונית ליום שלם בתמורה ל-15 שקלים, ולנסוע באוטובוס חינמי לאזורים שונים בתל-אביב וחזרה. 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הקו הירוק של הרכבת הקלה - שלב נוסף בדרך לביצוע"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים