שתף קטע נבחר

פלאפון נקנסה בכ-640 אלף ש' בשל חיובי יתר

החברה תשלם קנס בגובה של 642,590 אלף שקל, בעקבות חיובי יתר של לקוחות ואי עמידה בזמנים במתן הבהרות לפניותיהם

משרד התקשורת הטיל עיצום כספי על פלאפון בסך של 642,590 שקלים בגין חיובי יתר של לקוחות ואי עמידה בזמנים במתן מענה לפניות שביקשו הבהרות לגבי החשבוניות. פלאפון מסרה בתגובה, כי מדובר בדו"ח משנת 2014 שהמלצותיו כבר נלמדו.

 

כתבות נוספות בערוץ הצרכנות

 

המשרד קנס את החברה מכיוון שפעלה בניגוד להוראות הרישיון לפיו חובה להשיב בכתב למנוי המבקש לדעת ולהבין את פשר חיוב החשבון. ממדגם שערכו במשרד וכלל 69 תלונות - 61 נמצאו נמצדקות.

 

על פי הוראות הרישיון, החברה מחוייבת לפרט ללקוח בצורה מנומקת תוך פירוט אופן חישוב ההחזר תוך 21 יום מיום קבלת בקשת הלקוח. עם זאת נמצא, כי בחלק מהמקרים החברה לא השיבה בכתב ללקוח, או שהשיבה לאחר יותר מ-21 יום, או שלא הציגה נימוקים להשגות המנויים.

 

המשרד ביקש לאפשר לצרכן דרך פשוטה לברר האם הוא חויב בהתאם להוראות ההסכם עליו חתם. לשם כך, נקבעו הוראות רישיון מפורטות וברורות בעניין זה הדורשות מהחברה תיעוד במערכות המידע על כל שאלת לקוח בדבר חיוב יתר המופיע בחשבון הטלפון והחובה להשיב ללקוח תוך 21 יום.

 

החברה הפרה הוראות אלה והדבר ניכר מפניות ציבור רבות שהתקבלו במשרד בנושא זה. חוסר מענ מצד פלאפון לא אפשר למנוי לעמוד על זכויותיו, לברר האם אכן חויב כנדרש, להוכיח טעויות ולקבל זיכוי כספי במקרים כאלה. המשרד רואה חשיבות בעידוד הצרכן לעמוד על זכויותיו ולקבל החלטה מושכלת באשר לצריכת שירותי תקשורת על ידו.  

 

תגובת חברת פלאפון: "מדובר בדו"ח פיקוח מ-2014 שהמלצותיו נלמדו וטופלו זה מכבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים