שתף קטע נבחר

כך תסעו בבטיחות: 8 טעויות בחגירת הילדים

בעקבות המחקר שגילה כי 95% מההורים אינם חוגרים נכון את התינוקות במכונית, ובכך מסכנים אותם בעת הנסיעה, לפניכם טעויות הנפוצות בקרב הורים בישראל - והדרך לתקן אותן

95% מההורים לא מתקינים בצורה נכונה את הסלקל ברכב, ובכך מסכנים את חיי ילדיהם. כך עולה ממחקר שפורסם אתמול (ג'). הורים צריכים להבין את משמעות החשיבות של מושב הבטיחות למען בטיחות הילד בזמן הנסיעה. לא מספיק לרכוש את מושב הבטיחות הטוב ביותר, במידה והם לא עוגנים את המושב בצורה נכונה לרכב ואת הילד חוגרים נכון למושב הבטיחות, אפקט הבטיחות יורד ובעת תאונת דרכים הילד עלול להיפגע.

 

קראו עוד בנושא:

מחקר: 95% מההורים לא חוגרים נכון את התינוק באוטו

עד איזה גיל צריך בוסטר? כללי בטיחות ברכב

בין חיים למוות: איך לחגור נכון ילדים ברכב?

 

 

מומלץ להושיב את התינוק כנגד הנסיעה עד גיל שנתיים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מומלץ להושיב את התינוק כנגד הנסיעה עד גיל שנתיים(צילום: shutterstock)

 

לפניכם טעויות נפוצות בקרב הורים בשראל - והדרך לפעול נכון ובבטחון:

 

1. לא עוברים הדרכה מקצועית

רכישת מושב בטיחות היא אינה עוד רכישה רגילה, בעת רכישת מושב הבטיחות חשוב לקבל הדרכה מקצועית מהחנות אשר מוכרת את הכיסא, חשוב לתרגל בחנות את התקנת המושב לרכב, לקרוא את מדריך ההתקנה של המושב להתקין לפי הנחיות היצרן.

 

צפו בהדרכה מקצועית של יועץ להתקנת מושבי בטיחות בארגון בטרם:

 

2. מתחילים להסיע את הילד עם הפנים לכיוון הנסיעה לפני הזמן

החוק בישראל מאפשר להסיע ילד במושב בטיחות עם כיוון הנסיעה כאשר הוא בן שנה ומעל 9 ק"ג (שני התנאים צריכים להתקיים). כדי לדאוג לבטיחות התינוק בזמן נסיעה, על פי המלצת ארגון בטרם ומומחים בבטיחות, מומלץ להושיב את התינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים לפחות, בלי קשר לגובה או משקל.

 

3. עוברים שלב - מוקדם משצריך

חלק גדול מההורים מעבירים את ילדיהם מישיבה נגד הכיוון לישיבה עם הכיוון, או מישיבה בכסא לישיבה בבוסטר עם גב, או מישיבה בבוסטר עם גב לבוסטר ישיבה, או לישיבה ללא בוסטר בכלל, הרבה לפני הגיל המומלץ וההתאמה הפיזית של התינוק או פעוט. חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לפני ההחלטה להעביר את הפעוט לשלב הבא.

 

4. חוסר הבנה בחשיבות האיזופיקס

מערכת האיזופיקס קיימת כמעט בכל רכב החל משנת יצור 2014, בשנתונים מוקדמים יותר יש לבדוק האם האיזופיקס קיים (ממוקם במושב האחורי) . הורים אינם מודעים לחשיבות הבטיחותית של מערכת האיזופיקס ומייחסים את תפקידה להתקנה קלה יותר של כסאות הבטיחות ברכב. מה שרוב האנשים לא יודעים הוא, שמערכת האיזופיקס מונעת טעויות של חיבור כיסא הבטיחות לרכב.

 

5. התקנה לא נכונה של מושב הבטיחות

התינוק שלכם יכול להיות בסיכון אם הכיסא מותקן בצורה לא נכונה או אם חגורת הבטיחות לא אוחזת במושב כמו שצריך והדוקה מספיק. באופן כללי, ככל שהחגורה הדוקה יותר על הסלקל, כך ההגנה שהכיסא יכול להעניק לתינוק גבוהה יותר. פיתרון מומלץ למניעת טעויות התקנה הוא להשתמש במערכת האיזופיקס אשר נותנת פידבק חיובי להתקנה נכונה.

 

לא צריך למהר להעביר את הפעוט לבוסטר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא צריך למהר להעביר את הפעוט לבוסטר(צילום: shutterstock)

 

6. חיבור לא נכון של התינוק לכיסא הבטיחות

הורים אינם מהדקים מספיק את חגורות כסא הבטיחות לתינוק וכתוצאה מכך הילד עלול להוציא את ידיו מתוך הרצועות וכך פלג הגוף העליון שלו אינו מוגן בזמן הנסיעה. חשוב להדק את חגורות הבטיחות באופן שלא יאפשר לילד להוציא את ידיו, אך לא הדוק מדי, כך שהילד ישב בנוחות ובנינוחות בזמן הנסיעה.

 

7. הושבת תינוקות מול כרית האוויר פעילה

מומלץ להושיב את התינוק במושב האחורי ולא במושב הקדמי, אך במידה ומחליטים להושיב את התינוק במושב הקדמי, חובה לנטרל את כריות האוויר.

 

8. שימוש בבוסטר לא מתאים

בגילאי 8-3, הורים מעבירים את ילדם מישיבה בבוסטר עם גב לבוסטר ישיבה ללא משענת גב, או לישיבה ללא בוסטר בכלל, הרבה לפני הגיל המומלץ וההתאמה הפיזית של הילד. חשוב לקבל הדרכה מקצועית לפני ההחלטה להעביר את הילד לשלב הבא. לפי החוק, ילדים מחויבים לשבת בבוסטר עד גיל 8 לפחות. במידה והילד נמוך כך שחגורת הבטיחות של הרכב עוברת מעל הצוואר, מומלץ להישאר עם הבוסטר עד הגובה המתאים. לפי המלצת ארגון בטרם, מומלץ להישאר בבוסטר עם משענת גב כמה שיותר להגנה מרבית.

 

הכותבת היא מנהלת תחום תינוקות בשילב





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
לעולם לא להושיב תינוק מול כרית אוויר פעילה
צילום: shutterstock
מומלצים