שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

סקודה סופרב במבחן דרכים: הגיעה לצמרת

המשפחתית הגדולה של סקודה מציעה נוחות יוצאת דופן, מרווח מרשים וחבילת אבזור-מחיר מכובדת. האם זה הופך אותה לטובה בקטגוריה?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

הדור החדש של סקודה סופרב ביצע קפיצת מדרגה בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הנראה כעת לטעמנו מכובד ויוקרתי. שיפור נאה נרשם גם בתא הנוסעים. העיצוב אמנם שמרני יחסית, ואיכות החומרים לא תמיד מהטובות בקטגוריה, אבל איכות ההרכבה טובה מאוד והרושם הכללי מהודר ונעים. הנדסת האנוש טובה לרוב, עם מיקום מוצלח למרבית המתגים. מערכת המולטימדיה (המוכרת מדגמי קונצרן אחרים) אינה מרשימה במיוחד.

 

המרווח בתא הנוסעים מרשים לארבעה מבוגרים. מרווח הברכיים מאחור אינו פחות מעצום, ומרווח הכתפיים והראש טובים ועדיפים על הדגם היוצא. חבל רק שסקודה לא השכילה לטפל בבעיית תעלת הכוח העצומה במרכז הרצפה מאחור, שמונעת מהסופרב להציע מקום ראוי לנוסע חמישי מבוגר. תא המטען גדול מאוד, ונוחות ההעמסה שופרה ביחס לדור הקודם.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נקודה נוספת בה סקודה ביצעה שיפור גדול היא נוחות הנסיעה. למבחן התייצבה גרסת הבסיס עם מערכת מתלים "רגילה" (חלק מהגרסאות מוצעות עם מתלים מתכווננים), אך התוצאה בכל זאת מרשימה מאוד. ספיגת המהמורות מצוינת בעיר ומחוץ לעיר. כל זאת מבלי להתנדנד יתר על המידה או לסבול מנוקשות המאפיינת מכוניות מודרניות. לכך גם מסייעים חישוקי גלגלים במידה סבירה ("17). מושב הנהג מעט שטוח וחסר תמיכה, אך בסך הכל הנוחות - גם בנסיעות ארוכות מאוד - מצוינת.

 

בידוד הרעשים טוב, עם רמות נמוכות של רעשי רוח ומנוע ורמה בינונית של רעש כביש. כושר התמרון העירוני טוב למכונית בגודל זה, עם ראות טובה החוצה ורדיוס סיבוב לא גדול מדי. הראות לאחור עם זאת סבירה בלבד.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

בהתאם לאיכות המתלים, היכולת הדינמית של הסופרב טובה מאוד. זוויות גלגול מתונות ואחיזת כביש גבוהה, היגוי עם דיוק מספק (גם אם קל מעט מהרצוי) וכושר בלימה מצוין, מייצרים חווית נהיגה מרשימה בכל מהירות.

 

רכב המבחן צויד בשבע כריות אוויר ובקרת יציבות. אבזור הבטיחות המתקדם כולל מערכת לבלימת חירום אוטונומית והתראה מפני הירדמות נהג. זהו אבזור מכובד, אך חבל עם זאת שמערכות נוספות  - בהן עוד שתי כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטח מת גם בנסיעה לאחור - נמכרות רק בגרסאות חזקות ויקרות בהרבה (210 אלף שקלים וצפונה) . במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה הסופרב לציון חמישה כוכבים מרבי.

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע 1.4 ליטר עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. זה לא נשמע הרבה, והיא אכן מציעה ביצועים סבירים בלבד המתבטאים בעיקר במהירויות בינעירוניות ותמרוני עקיפה. אך המנוע הקטן מצטיין בסל"ד נמוך שם הוא גמיש ושקט, ומציע בדרך כלל כוח מספק. תיבת ההילוכים הרובוטית (מצמד כפול) תפקדה היטב עם העברות הילוכים חלקות ומהירות כמעט כל הזמן, אך עדיין סובלת מעט מרעידות ורעש בזחילה ותמרוני חנייה.

 

אכזבה נרשמה בתחנת הדלק, שם למרות המנוע צנוע הנפח והצהרת היצרנית האופטימית (19.6 ק"מ לליטר בממוצע), עמדה תצרוכת הדלק על 10.5 ק"מ לליטר בלבד - פער חריג מאד של 46%, על-פני מבחן באורך 300 ק"מ עם תנאי נסיעה משולבים ולא מאומצים. רכב המבחן צויד במערכת עצור-סע יעילה שמדוממת את המנוע כבר כאשר גולשים מתחת ל-7 קמ"ש.


נתוני פליטת מזהמים סקודה סופרב

נתוני פליטת מזהמים סקודה סופרב
ציון ירוק 174
דרגת זיהום 5

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
 

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה היה ברמת האבזור הבסיסית, אמבישן. בתמורה ל-165 אלף שקל תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי AUX ,USB ובלוטות' ותפעול מההגה, חיישני נסיעה לאחור, חיישני אורות וגשם, בלם חנייה אלקטרוני, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "17 קלים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור. זוהי חבילת אבזור מכובדת בלי חוסרים משמעותיים - ומהווה לטעמנו תמורה מצוינת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
 

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות יוצאת דופן, מרווח, איכות, יכולת דינמית

- תצרוכת דלק, ביצועים, תיבה בזחילה

 

ולבסוף: זה לקח כמעט 15 שנים, אבל סקודה סופרב הצליחה סוף-סוף, בדור השלישי, להפוך למצטיינת הקטגוריה. לכך אחראית נוחות חסרת תחרות, מרווח מרשים, עיצוב יוקרתי ויכולת דינמית מכובדת, כל זאת יחד עם אבזור מלא ותג-מחיר נמוך יחסית. אז נכון, הביצועים ותצרוכת הדלק שמפיק מנוע ה-1.4 משאירים מקום לשיפור, אך למעט זאת נראה שסקודה הצליחה ליצור את המשפחתית הגדולה הטובה בישראל.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סקודה סופרב | רמת אבזור: אמבישן
סקודה סופרב | רמת אבזור: אמבישן
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, 7 הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, ליפטבק / חמישה
אורך 486 ס"מ
רוחב 186 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 284 ס"מ
משקל 1,418 ק"ג
נפח תא מטען 584 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 215/55-17 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 8.8 שניות
מהירות מרבית 220 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 10.5 ק"מ לליטר / 46%-
פליטת פחמן דו-חמצני 117 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 5 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 165 אלף שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 4 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

* צ'מפיון מוטורס העלתה את מחיר הסופרב הבסיסית ב-5,000 שקל זמן קצר לאחר ביצוע מבחן הדרכים ל-165 אלף שקל

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים