שתף קטע נבחר

יצוא מוצרי הצריכה הישראלים ב-2016, לאן?

יצוא מוצרי הצריכה - כמו כל היצוא הישראלי סבל בשנה החולפת מירידה חדה של 7%. זאת בזמן שבעולם הייתה דווקא מגמה הפוכה. איך מתמודדים היצואנים, עם אלו כלים המדינה מסייעת ומה הצפי לשנת 2016? צפו

עכשיו כששנת 2015 מאחורינו, ניתן לסכם את מה שהיה ידוע עוד במהלך השנה החולפת. היצוא הישראלי סבל מירידה חדה של 7%, והדבר מתרחש כאשר ענף היצוא העולמי דווקא עלה בכשני אחוזים.

 

מסכמים את היצוא ב-2015

מדוע צנח היצוא החקלאי מישראל לעולם?

2015: ירידה של 7% ביצוא סחורות ושירותים

 

"7% זה לא מעט. היצואנים סבלו בשנה האחרונה", אומרת באולפן ynet דפנה שטרנפלד, סמנכ"לית ומנהלת חטיבת מוצרי הצריכה במכון היצוא. "כבר כמה שנים שהיצואנים סובלים מבעיות בשערי המטבע, בעיות תקינה ורגולציה במדינות שונות, במזון וקוסמטיקה צריך לעבור הרבה כדי להיכנס לשווקים חדשים במזרח בגלל בעיות שונות והחברות מתמודדות עם זה - לא פשוט. מקווה שבשנה הבאה נהיה עדים לצמיחה של לפחות 2% ביצוא ואנחנו עושים מה שאפשר כדי לעזור ליצואנים בעניין".

 

איך המדינה מסייעת ליצואנים הישראליים?

"המדינה נותנת מגוון רחב של כלים", מציינת שטרנפלד. "גם ברמה פרטנית, מכון היצוא מסייע בהדרכה, ליווי, סיוע בשיווק, יציאה לתערוכות בינלאומיות ועוד. גם ברמה ענפית. אנחנו מביאים הרבה קניינים ארצה מרשתות וגופים קמעונאיים מרחבי העולם וזאת כדי לחשוף בפניהם את התעשייה הישראלית על כל גווניה".

 

צפו בראיון המלא עם דפנה שטרנפלד

לדבריה, במכון היצוא נעשתה בדיקה במהלך השנה האחרונה, האם הזמנת קניינים מחו"ל אכן מסייעת ליצואנים לסגור עסקאות או שיש לנסות כיוונים חדשים, והתוצאות היו חיוביות. "שמחנו לראות ש-40% מהחברות מדווחות שהן נמצאות בקשר עם הקניינים שהבאנו ארצה ומתוכם 20% כבר סגרו עסקאות שזהו נתון יפה", מבהירה.

 

מה הצפי ל-2016?

"אנחנו מקווים ששנה הבאה תהיה שנה יותר טובה. אנחנו עושים הרבה מאוד מאמץ עם מגוון רחב של פעולות ואני מקווה שהדבר יוכיח את עצמו".

 

הכירו כמה מהפיתוחים הישראליים החדשניים בתחום מוצרי הצריכה

חברת 'מלח הארץ' פיתחה לאחרונה מלח דל נתרן בשלל צבעים המבוססים על צבעים טבעיים מפירות וירקות, ללא צבעי מאכל, טבעי לחלוטין. ב'מיזם סטייק צרצר' הלכו על כיוון ביזארי יותר - גידול חגבים למאכל - כמקור עשיר לחלבונים.

 

מי הצרכנים אתם שואלים? על פי היזמים, כ-2.5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם אוכלים חרקים כחלק מהתזונה הרגילה שלהם. מה עוד? חברת ישראפודס הצליחה לייצר אבקת לימון טבעי לחלוטין וחברת רושדי הלכה על טחינה בבקבוק לחיץ.

 

אבל לא רק בענף המזון. תחום שישראל נחשבת לאחת מהמובילות בעולם הוא מכשור אסתטי לתעשיית הקוסמטיקה ויש מספר רב של חברות בתחום זה שכבר כובשות חלקים נרחבים בארה"ב, אירופה ואפילו באסיה.  

 

גם בתחום הפנאי והבית נולדו כמה פיתוחים מעניינים. אחד מהם שייך לחברת 'זיפ איט' שעובדת על ריצ'רץ ארוך שכשרוכסים אותו הוא נהפך לקלמר עם פנים. אפליקציה מיוחדת שפותחה בהתאמה הופכת את הקלמר למשחק. כשמצלמים את הקלמר בווידיאו הוא מתעורר לחיים וכך הופך גם משחק לילד.  

 

פיתוח חדש שייך לחברת 'טיפה קורפ' שהחלה לייצר אריזות שמתכלות יחד עם זבל אורגני ומעשירות את הקומפוסט. 'גרדן אנד הום' הלכה על אדניות מודולריות להרכבה לאורך ולרוחב הקיר ו'טיבה דיזיין' ייצרה שטיחי ויניל מעוצבים, מדבקות המדמות אריחים. האם הם יצליחו לכבוש את השווקים הבינלאומיים ולהגדיל את היצוא הישראלי? זאת נדע כנראה רק בסוף 2016.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יח"צ
ביתן לאומי ישראלי בתערוכת מזון בינלאומית
יח"צ
דפנה שטרנפלד, סמנכ"לית ומנהלת חטיבת מוצרי הצמיחה במכון היצוא
מומלצים