שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן ג'יפונים פופולריים: יונדאי טוסון - ניסאן קאשקאי - קיה ספורטאז'
    רכבי פנאי קומפקטיים היו הלהיט של השנה החולפת, ויהיו פופולריים לא פחות גם השנה. לקחנו שלושה דגמים בולטים בקטגוריה הלוהטת למבחן מפרך. אחד מהם ניצח בקלות

    קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים בוערת. בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז השקתו אשתקד של קיה ספורטאז' הקודם עם תג-מחיר של מכונית משפחתית, הפכה קטגוריה זו ללהיט מכירות יוצא דופן. עוד לפני הספורטאז', ובמרחק של כעשור, הפך יונדאי טוסון המקורי - שוב, תודות למחיר נוח יחסית - מרכב נישה שולי לחלום הרטוב של הבורגנות הישראלית. הטוסון פגע קשות במכירות המשפחתיות הגדולות דאז, הספורטאז' - עם מחיר נמוך משמעותית - עשה זאת אשתקד לקטגוריה הגדולה מכולן, משפחתיות קומפקטיות. 

     

    מעדיפים לצפות בתקציר וסיכום בווידאו? בבקשה:

    צילום: עפר מאיר וירון ברנר, עריכה: אסף קוזין

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    למבחן הבודד שערכנו לשלושה: יונדאי טוסון | ניסאן קאשקאי | קיה ספורטאז'

     

    אלא שבשנה שעברה עברה הקטגוריה הזו שינוי נוסף. יבואנית קיה לישראל, חברת טלקאר, החליטה "לשבור את השוק". במקום גרסאות בסיס של כ-160 אלף שקלים, השיקה גרסת כניסה (1.6 אוטומטית-מאובזרת) במחיר של 135 אלף שקלים - תג-מחיר קרוב ואף נמוך מחלק מהמשפחתיות הקומפקטיות.

     

    באופן טבעי ודומה לקטגוריות אחרות בשוק הרכב הישראלי (למשל מיני), ההצלחה האדירה הובילה לניסיונות חיקוי ראשונים. כך למשל החליטה כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, להשיק את הטוסון החדש (תאומו של הספורטאז') בגרסה דומה ובמחיר של 143 אלף שקלים. חברת קרסו, יבואנית ניסאן, הגיבה בהוזלה מסוימת של הקאשקאי - במקרה זה עם אותו מנוע צנוע-נפח והספק.

     

    מימין לשמאל: ניסאן קאשקאי, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון (ירון ברנר)
    מימין לשמאל: ניסאן קאשקאי, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון(ירון ברנר)

     

    כמעט מיותר לציין ששני האחרונים יישרו קו עם הספורטאז' בכל הנוגע לאבזור, אך טלקאר שלפה קלף נוסף מהשרוול, כאשר השיקה את הדור החדש במחיר כמעט זהה לישן, תוך שהיא מוסיפה אבזור מותרות וחשוב עוד יותר - מערכות בטיחות מתקדמות שכלל אינן מוצעות בקטגוריה זו, ללא קשר לתג-המחיר של המתחרים.  

     

    מה מביא יונדאי טוסון

    • מחיר - 150.9 אלף שקל (4,400 שקל למולטימדיה, 3,500 שקל למובילאיי)
    • הכי זול - 143 אלף שקל
    • מידות (בס"מ) - אורך: 447.5; רוחב: 185; גובה: 165; בסיס גלגלים: 267
    • יחידת כוח - 1.6 ליטר, 132 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית
    • ביצועים - 12.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 170 קמ"ש מרביים
    • מערכות בטיחות - רק כנדרש בחוק. מערכות עזר מקומיות בתוספת תשלום
    • תצרוכת דלק ממוצעת - רשמי: 13.5 קמ"ל; מבחן: 9.8 קמ"ל

     

     (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    מה מביא קיה ספורטאז'

    • מחיר - 138 אלף שקל
    • הכי זול - 138 אלף שקל
    • מידות (בס"מ) - אורך: 448; רוחב: 185.5; גובה: 164.5; בסיס גלגלים - 267
    • יחידת כוח - 1.6 ליטר, 132 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית
    • ביצועים - 12.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 170 קמ"ש מרביים
    • מערכות בטיחות - כנדרש בחוק, בתוספת מערכות מתקדמות מאד מהיצרן
    • תצרוכת דלק ממוצעת - רשמי: 13.7 קמ"ל; מבחן: 9.9 קמ"ל

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    מה מביא ניסאן קאשקאי

    • מחיר - 150 אלף שקל (5,000 שקל למולטימידה, עד מרץ בחינם)
    • הכי זול - 145 אלף שקל
    • מידות (בס"מ) - אורך: 438; רוחב: 181; גובה: 159; בסיס גלגלים - 265
    • יחידת כוח - 1.2 ליטר, 115 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה
    • ביצועים - 12.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 173 קמ"ש מרביים
    • מערכות בטיחות - כנדרש בחוק. מערכת עזר מקומיות בתוספת תשלום
    • תצרוכת דלק ממוצעת - רשמי: 17.8 קמ"ל; מבחן: 10.2 קמ"ל

     

     (צילום: ירון ברנר)
    (צילום: ירון ברנר)
     

     

    תא נוסעים ותפעול

    יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' התאומים, חולקים סביבת נהג ותא נוסעים דומים למדי. אלה חדשות טובות שכן בשני המקרים מדובר בתכנון מוקפד, מודרני ואיכותי, כאשר הספורטאז' עושה רושם מעט איכותי יותר בפרטים הקטנים. הקאשקאי נותר כאן מאחור עם סביבת נהג מיושנת יותר, ופחות איכותית מהצמד הקוריאני. בכל הנוגע למרווח מאחור, הספורטאז' מציע מרווח ברכיים עדיף משמעותית, אך כל השלושה בהחלט מתאימים לשימוש משפחתי. תאי המטען של השלושה מכובדים בגודלם ונוחים לשימוש אם כי הטוסון מציע נפח אחסון גדול במעט מהספורטאז', וגדול משמעותית מהקאשקאי.

     

    קיה ספורטאז' - עם מערכת המולטימדיה התקנית (צילום: רונן טופלברג)
    קיה ספורטאז' - עם מערכת המולטימדיה התקנית(צילום: רונן טופלברג)

     

    מערכת המולטימדיה של קיה מקיפה, נוחה לשימוש ומשדרגת משמעותית את מראה סביבת הנהג. הטוסון התייצב אף הוא עם מערכת מולטימדיה - בתוספת תשלום - נוחה לשימוש. צג המגע הגדול במיוחד ("10) של ניסאן מרשים אמנם למראה, אך הוא הפחות נוח לתפעול מהשלושה.

     

    ניסאן קאשקאי ללא מערכת המולטימדיה בתוספת תשלום (חינם עד מרץ) (צילום: ניר בן זקן)
    ניסאן קאשקאי ללא מערכת המולטימדיה בתוספת תשלום (חינם עד מרץ)(צילום: ניר בן זקן)

    יונדאי טוסון ללא מערכת המולטימדיה (תוספת תשלום של 4,400 שקלים) (ירון ברנר)
    יונדאי טוסון ללא מערכת המולטימדיה (תוספת תשלום של 4,400 שקלים)(ירון ברנר)

     

    דירוג: 1. קיה ספורטאז' 2. יונדאי טוסון 3. ניסאן קאשקאי

     

    נוחות נסיעה ויכולת דינמית

    שלושת רכבי הפנאי הקומפקטיים אינם יכולים להתהדר בנוחות נסיעה משובחת. בוודאי לא בהשוואה לטובות שבמשפחתיות הקומפקטיות (והזולות מהם בדרך כלל). יש לכך לפחות שתי סיבות - משקל עצמי ומרכז כובד גבוהים יותר. ובכל זאת הם אינם זהים. הקאשקאי גם כאן נאלץ להכנע  עם איכות מתלים נמוכה יותר, נסיעה קופצנית יחסית ומושב נהג פחות נוח. גם הנוסעים מאחור ירגישו יותר את השיבושים בכביש. בין צמד הקוריאנים ההבדל באופן טבעי קטן יותר. עם זאת, הספורטאז' הרגיש מעט טוב יותר מאחיו התאום, עם מה שהרגיש כמו יכולת התמודדות טובה יותר עם שיבושים.

     

    היגוי הניסאן איטי ופחות מדויק ממתחריו, וגם כאן ההבדלים בין הטוסון לספורטאז' קטנים, עם עדיפות קלה - שוב - לקיה, בעיקר במשקל ההגה. הראות החוצה בספורטאז' שופרה משמעותית לעומת הדגם היוצא, והיא דומה לזו של הטוסון. ניסאן מפגרת כאן שוב מאחורי השניים, עם ראות מוגבלת לאחור.

     

    בכל הנוגע ליכולת הדינמית, הקאשקאי נאלץ שוב לסיים מאחור עם אחיזת כביש נמוכה יותר וזוויות גלגול גדולות יותר. שני הקוריאנים דומים ביכולתם, עם עדיפות מסוימת בהיגוי לספורטאז', עם יותר דיוק ומשקל נכון יותר. כושר הבלימה של השלושה אינו מרשים במיוחד (משקל, מרכז כובד) אך הוא בהחלט מספק לתנאי יומיום.

     

    דירוג: 1. קיה ספורטאז' 2. יונדאי טוסון 3. ניסאן קאשקאי

     

     (ירון ברנר)
    (ירון ברנר)

     

    מנוע ותיבת הילוכים

    בניגוד למקובל בקטגוריה, ומתוך רצון להציג תצרוכת דלק רשמית נמוכה יותר (ולזכות כך בהטבות מס), מציידת ניסאן את הקאשקאי במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר של רנו, עם תיבת הילוכים רציפה. עם הספק מרבי של 115 כ"ס בלבד ותיבה בעלת שיהוי מטריד לעיתים, יחידת הכוח הצרפתית-יפנית אינה מספקת. הביצועים פושרים בעיקר ביציאה מהמקום אך גם בהאצות ביניים. בניגוד לנתונים הרשמיים, מנוע הטורבו הקטן מתקשה להתמודד עם משקל הרכב. באופן מפתיע, גם תצרוכת הדלק אינה מרשימה במיוחד (ורחוקה באופן ניכר מהנתון הרשמי), והיא עדיפה רק במעט על צמד הקוריאניות עם 10.2 ק"מ לליטר בממוצע.

     

    הטוסון והספורטאז' מציעים באופן טבעי ביצועים מאד דומים, ואופי פעולת מנוע-תיבת הילוכים עם הבדלים זניחים בלבד. בשני במקרים מציעים רכבי פנאי אלה אספקת כוח מרשימה, שקטה ואחידה יותר. כל אלה באים לידי ביטוי בנסיעה נינוחה יחסית לקאשקאי. תצרוכת הדלק בשניהם עמדה על כ-10 ק"מ לליטר, למרות שהשניים אינם מצויידים במערכת עצור-סע בדומה ליריב היפני.

     

    דירוג: 1. קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון 2. ניסאן קאשקאי

     

    אבזור ומחיר

    כל השלושה מציעים רמת אבזור בסיסית נאותה. כל האבזור החשמלי המקובל (מראות וחלונות) בתוספת אבזור בטיחות מקובל של שש כריות אוויר, ובקרת יציבות. גבוה מעל כולם בסעיף זה נמצא הספורטאז', שמציע לא רק מערכת מולטימדיה מקיפה ומרשימה עם מסך מגע "8, מצלמת נסיעה לאחור ויישום וויז, אלא גם חבילת בטיחות יוצאת דופן בכל מחיר: בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התראת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה ואורות גבוהים נגד סינוור.

     

    בטוסון ובקאשקאי תקבלו במקום אלה - בגרסת הבסיס - בקרת שיוט. בשניהם הותקנה ברכב המבחן מערכת מולטימדיה שמוצעת בתוספת תשלום (טוסון) או בחינם לזמן מוגבל (קאשקאי). כדאי לציין כי גרסת הבסיס של הטוסון מוצעת באופן יוצא דופן ללא דיבורית בלוטות'.

     

    דירוג: 1. קיה ספורטאז' 2. יונדאי טוסון וניסאן קאשקאי

     

     (ירון ברנר)
    (ירון ברנר)

     

    סיכום המבחן

    למרות הפופולריות הגדולה של שלושת המתחרים במבחן ההשוואתי הגדול, בחירת המנצח הייתה מלאכה קלה יחסית. וגם זהותו של המפסיד. ניסאן קאשקאי היפני, רכב פנאי סופר-פופולרי באירופה (שם הוא מיוצר) ואחד הדגמים הנחשקים של המותג בישראל, אינו יכול לאיים על ההגמוניה הקוריאנית למרות תדמית האיכות של ניסאן. הוא מרגיש פחות מודרני מהם, מציע פחות עידון ומרחב מחייה ומעל הכל, יקר הם. בחירה בו כרכב משפחתי לא תהיה שגויה אמנם, אבל בפירוש לא המושכלת.

     

    יונדאי טוסון למשל, טוב ממנו משמעותית בכל מובן, ולטעמנו לפחות הוא גם הרכב הנאה מהשלושה. בנוסף, הוא מציע תא נוסעים מודרני מאד, איכות נסיעה משובחת יחסית לקטגוריה ויחידת מנוע-גיר מוצלחת. אבל הוא אינו מסוגל להתמודד עם האיכויות של מנצח המבחן, ונאלץ להסתפק במקום השני.

     

    קיה ספורטאז' מציע חבילה דומה לזו של הטוסון, רק משופרת במגוון מבחינות כולל חבילת אבזור עדיפה משמעותית, ומעל הכל זולה יותר. הספורטאז' הוא אחיו התאום של הטוסון, כמוהו בן למשפחה מוצלחת, מבוססת ומאד פופולרית. רק שבאופן חד-משמעי הוא הבן המוצלח יותר. ובהתאם, המנצח הברור של המבחן, ובפער גדול.

     

    מקום ראשון: קיה ספורטאז'

    מקום שני: יונדאי טוסון

    מקום שלישי: ניסאן קאשקאי

     

     


    פרסום ראשון: 11.02.16, 23:08
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן ג'יפונים פופולריים: יונדאי טוסון - ניסאן קאשקאי - קיה ספורטאז'"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים