שתף קטע נבחר

תעריפים מוזלים בתחבורה - בכל הארץ

רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית מתחברת לכל היישובים בישראל. בין האזורים הנוספים שיכללו ברפורמה: אזור הגליל, עפולה, בית שאן, ואדי ערה, השומרון, גוש שילה, קרית גת וחבל איילות. מהם התעריפים החדשים?

שר האוצר, משה כחלון, ושר התחבורה ישראל כץ, סיכמו על הרחבת רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים לכל עיר וישוב בארץ. כניסתה לתוקף של הרפורמה המורחבת צפויה בתוך כמה שבועות.

 

 

הרפורמה יצאה לדרך ב-1 בינואר 2016, וכללה את ארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, והקיפה כ-70% מנוסעי התחבורה הציבורית בישראל.

 


 

בין האזורים הנוספים שיכללו ברפורמה: אזור הגליל, עפולה, בית שאן, ואדי ערה, השומרון, גוש שילה, קרית גת וחבל איילות. עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ-70 מיליון שקלים לשנה. 

 

מפת האזורים

האזורים החדשים שיכללו ברפורמה ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הקיימים, בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית. אזור הגליל ייכלל במטרופולין חיפה, לאחר שחולק לשלושה תתי אזורים - הגולן והגליל העליון, אזור צפת ומרחב טבריה והכנרת. אזור עפולה, בית שאן והישובים שסביבן יכללו גם כן במטרופולין חיפה.

 



 


 

אזור חריש וואדי ערה יקושרו באמצעות כרטיסי מנוי לשני מטרופולינים: חיפה ותל אביב. המנויים החדשים יאפשרו גם נסיעה ברכבת העמק עם תחילת הפעלתה בשנה הבאה. אזור עמק זבולון והישובים רכסים, אבטין וכפר חסידים ייכללו בטבעת 1 של מטרופולין חיפה.

 (צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות") (צילום: אוהד צויגנברג,
(צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות")

אזור השומרון ייכלל במסגרת הטבעת השניה והשלישית של מטרופולין תל אביב, ואילו גוש שילה יצורף לטבעת השלישית במטרופולין ירושלים.

 

תושבי קרית גת והסביבה, יוכלו לבחור בין מנוי למטרופולין תל אביב לבין מנוי למטרופולין באר שבע, בהתאם לצרכיהם. אזור קרית גת ואשקלון יקושרו ביניהם בכרטיסי מנוי תקופתיים. העיר אילת, שתהווה מטרופולין נוסף ברפורמה, תכלול את ישובי חבל איילות בערבה. הסדרי הנסיעה באזור זה יסוכמו בקרוב בין משרד התחבורה לבין נציגי המועצות האזוריות.

 



 


 

המחירים החדשים

תעריפי המנויים החדשים מציעים למשתמשי התחבורה הציבורית הקבועים הוזלות בגובה של עשרות אחוזים, באמצעות שימוש באמצעות מנוי חופשי חודשי או יומי. כך למשל נוסע שנסע דרך קבע מקרית שמונה לכרמיאל, שילם עבור נסיעה 23.1 שקלים לכל כיוון, ובחישוב חודשי (לפי 20 ימי עבודה), 924 שקלים. במסגרת הרפורמה ישלם הנוסע עבור מנוי חופשי חודשי במסלול זה 423 שקלים - הוזלה של כ-55%.

 

מנוי חופשי חודשי בין קרית שמונה לטבריה יעלה 213 שקלים, במקום 1,080 שקלים, הוזלה של כ-80%. מנוי חופשי חודשי בין קצרין לכרמיאל יעלה 423, שקלים לעומת 1,080 שקלים - הוזלה של כ-60%. מנוי חופשי חודשי בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקלים בלבד - הוזלה של 56%. מנוי חופשי חודשי בין צפת לקרית שמונה יעלה 213 שקלים בלבד - הוזלה של 67%.

 

מנוי חופשי חודשי בין עפולה לחיפה יעלה 423 שקלים - הוזלה של כ-34%. חופשי חודשי בין עפולה לכרמיאל יעלה 423 שקלים - הוזלה של כ-43%. מנוי חופשי חודשי בין אום אל פאחם לתל אביב יעלה 423 שקלים - הוזלה של כ-61%. מנוי חופשי חודשי בין אום אל פאחם לחדרה יעלה 213 שקלים - הוזלה של כ-67%.

 

מנוי חופשי חודשי בין קרית גת לתל אביב יעלה 423 שקלים בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין תל אביב. מנוי חופשי חודשי בין קרית גת לבאר שבע יעלה 354 שקלים ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין באר שבע.

 

"איזור הגליל קופח משמעותית"

שר האוצר כחלון אמר: "זהו צעד נוסף במסגרת המאבק שלנו ביוקר המחייה וצמצום הפערים החברתיים בישראל. הרחבת הרפורמה לכל רחבי הארץ מצטרפת להפחתה בתעריפי התחבורה הציבורית להפחתת תעריפי ביטוחי החובה וביטוחי הבריאות. המהלכים הללו יטיבו בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ויסייעו לצמיחת המשק ולצמצום הפערים החברתיים".

 

הרפורמה הוצגה בצהריים במהלך ביקורו של שר התחבורה בצפת. באירוע השקת הרפורמה אמר השר כץ כי מדובר היה בתיקון עוול. "איזור הגליל הוא איזור שפשוט קופח משמעותית. מובילי מדיניות צריכים להיות אחראיים, ולכן פניתי לידידי שר האוצר משה כחלון ואמרתי לו שאנחנו צריכים לתקן את העוול הזה. אני שמח שאתמול בערב סיכמנו סופית שהגליל ואזורים נוספים יכללו ברפורמה בתעריפים".

 

כץ הוסיף: "הרחבת רפורמת המנויים לכל ישוב בארץ, תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית".

 

השינוי מתבצע על רקע קמפיין שניהלה בחודשים האחרונים תנועת "שינוי כיוון", להרחבת רפורמת התעריפים המוזלים גם על אזורי הפריפריה המרוחקים.

 

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) מסרה: "הופתעתי לגלות שהגליל לא מופיע כחלק מהרפורמה וחמור מכך, לא מופיע בכלל על המפה. פניתי מיידית לשר האוצר ולשר התחבורה ישראל כ"ץ. מאז עסקנו בגיבוש תוכנית להוזלת התעריפים הגבוהים. כבת קריית שמונה, וכמי שהבטיחה לשים את הגליל במרכז העשייה ומכירה את החשיבות שבניידות באמצעות תחבורה ציבורית, במיוחד עבור הצעירים, אני שמחה שהפריפריה נכנסה גם היא לרפורמה של משרד התחבורה"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"
צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"
מומלצים