שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    shutterstock
    יוליה רזתה 14 ק"ג והצליחה לסיים חצי מרתון
    לפני כשנתיים החליטה יוליה ענו לשנות את חייה מהקצה אל הקצה, היא הפכה להיות עצמאית, אחרי שנים שהייתה שכירה, אבל השינוי האמיתי היה אחר. היא הצטרפה לחדר כושר, שינתה את התזונה ואתמול השלימה את חצי המרתון הראשון בחייה

    אתמול (ו') רצה יוליה ענו במרתון תל אביב במסגרת מקצה חצי מרתון לראשונה בחייה. היא הגיעה להישג הזה אחרי שנתיים שבהן שינתה את חייה מהקצה אל הקצה. הפכה להיות עצמאית אחרי שהייתה שכירה במשך שנים רבות, שינתה את דרך התזונה שלה ובעיקר החלה להתאמן בחדר כושר.

     

    מבחינתה, המירוץ הזה הוא הישג עצום. נושא הריצה עלה במקרה, בנובמבר לפני שנתיים. "ראיתי פרסומים על המרתון בפברואר ושאלתי את המאמן שלי בחדר הכושר אם הוא רוצה לרוץ איתי 5 ק"מ. מי היה מאמין שאני אצליח להגיע לחצי מרתון", היא אומרת בגאווה.

     

    קיראו עוד סיפורי דיאטה   מעוררי השראה

     

    יוליה בת ה-42 מאזור המרכז, אם לילד בן 8 החליטה לפני כשנתיים שהיא צריכה שינוי. "הפכתי להיות עצמאית אחרי שהייתי שכירה 20 שנה. זה היה שינוי גדול מבחינתי כי למרות שהמשכתי לעבוד הרבה שעות, יכולתי לארגן את הלו"ז שלי כמו שאני רוצה. החלטתי שאני צריכה תוספת בריאה ומעניינת לחיים, וככה הגעתי למכון גו-אקטיב במרום נווה רמת גן.

     

    "זה קרוב אליי הביתה ומבחינתי זה היה חשוב מאוד. היה לי ברור שאוכל להגיע מהר לאימונים בלי לבזבז זמן יקר בפקקים. ובלו"ז הצפוף שלי זה חשוב מאוד". 

     

     

    יוליה ענו. "הייתי חייבת לשנות את החיים שלי" ( )
    יוליה ענו. "הייתי חייבת לשנות את החיים שלי"

     

    "לא ידעתי למה אני מצפה מעצמי"

    היא מספרת כי בפגישה הראשונה שלה במכון הכושר, נשאלה למה היא הגיעה לשם. "שאלו אותי למה באתי, למה אני מצפה, לאיזה תוצאות אני רוצה להגיע. האמת – לא ידעתי. תמיד הרגשתי טוב עם עצמי. לא חשבתי שאני לא בכושר או שוקלת קצת יותר ממה שאמורה לשקול.

     

    "אמרתי שנראה לי שאצטרך מאמן אישי כי אחרת זה לא ילך. התחלתי אימונים עם רן, לא ברור לי מה הוא עשה, מה הדברים המיוחדים שהוא אמר לי אבל הוא הצליח להפוך את האימונים לחלק מהחיים שלי, מהיום יום שלי. מהר מאוד הבנתי שאני יודעת מה אני רוצה – להתאמן, להצליח להגיע להישגים ביכולות שלי", היא מספרת.

     

    במקביל, היא נפגשה גם עם תזונאית שהרכיבה לה תפריט אכילה נכון. אבל לא רק. "בכמה פגישות הוא לימד אותי לאכול נכון תוך התחשבות במה שאני אוהבת לאכול ובלי מאמץ ושינוי דרסטי בתפריט הרגיל שלי, סידר לי את הרגלי האכילה. שזה הכי חשוב".

     

    נושא הריצה הגיע רק אחר כך. אחרי שהמאמן שלי חשב שאני יכולה לעשות את זה התחלתי להתאמן בהתחלה במקצה של 5 ק"מ. המירוץ בחצי המרתון הוא הישג עצום. אני גאה בעצמי. אני לא מכוונת לאיזשהי תוצאה", היא מספרת, "לסיים את המסלול מבחינתי זה ההישג האמיתי".

     

    "ספורט זה חלק מהחיים שלי"

    היא מספרת כי כיום היא מתאמנת על בסיס קבוע. "הורדתי כבר 14 ק"ג ואני לא יכולה לעבור שבוע בלי אימוני כושר או ריצה (ועדיף גם וגם). אני מרגישה מעולה. לכולם סביבי ברור שספורט הפך להיות חלק מהחיים שלי", היא אומרת.

     

    היא נהנית מהתמיכה והפרגון של הצוות בחדר הכושר וגם של בני המשפחה והחברים. "כל זה נותן לי המון רצון וכוח להמשיך ולהתמיד עוד ועוד. אני לא רואה את החיים שלי בלי ספורט וכושר".

     

    עצות הדיאטה של יוליה

    הקשיבו לגוף שלכם. אין ספק שכולנו רוצים שינוי מהר מאוד וכאן ועכשיו, אבל צריך להקשיב לגוף ולמגבלות שלו. הוא יודע את הגבול האמיתי שלכם. הקשיבו לו ולכו איתו. ככה יהיו התוצאות הטובות ביותר.

     

    בנוסף, אימון אישי הוא חשוב מאוד. כי מאמן שעובד איתכם כבר מכיר אתכם, את החוזקות שלכם ואת המגבלות שלכם. לא כולנו אותו דבר וכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר צריכה להיות תוכנית אינדיבידואלית.

     

    תמיכה מהסובבים. תמיכה נותנת דלק להמשיך ולעשות, גם ברגעים הקשים, ויש כאלה בכל תהליך. חפשו לכם את קבוצת התמיכה שתוביל אתכם להצלחה.

     

    תזונה נכונה. אין באמת דרך לשנות את אורח החיים שלכם ללא הקפדה על תזונה נכונה. זה הבסיס לשינוי. אני כל כך התרגלתי לשינוי הזונתי שקיבלתי מהדיאטנית שהיום זה כבר חלק מהטבע שלי. אני לא יכולה אחרת.





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "יוליה רזתה 14 ק"ג והצליחה לסיים חצי מרתון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים