שתף קטע נבחר

הדיל של אודי R8 בישראל - מיליון וחצי שקלים, 320 קמ"ש

מכונית הספורט של אודי נוחתת בישראל בגרסה מעודכנת ומבטיחה לאתגר את פורשה, אסטון מרטין ואפילו פרארי. לפחות עם תג המחיר והמהירות המרבית היא מצליחה לא רע

דור שני למכונית העל של אודי, ה-R8, נחת בישראל עם תג-מחיר שמתחיל במיליון ו-495 אלף שקלים, ויחליף את הדור הראשון שנמכר כאן במשך שש שנים ב-30 יחידות באופן סדיר ודרך ערוצי יבוא אישי. מהמכונית החדשה הוזמנו כבר ארבע יחידות, כך אומרים בצ'מפיון, יבואנית המותג.

 

נהגנו במכונית ה-R8 הקודמת. לא לבד:

 

ה-R8 חולקת רכיבים רבים עם למבורגיני הורקאן, והיא בעלת מרכב המשלב אלומיניום עם סיבי פחם ופלסטיק, כדי לנסות ולשמור על משקל עצמי נמוך ככל הניתן מבלי לאבד - ואף לשפר - את החוזק. ואכן, ה-R8 החדשה תהיה לפי אודי קשיחה בכ-40% מזו היוצאת, ובכל זאת גם קלה ממנה ב-50 ק"ג. עוד כדאי לציין כי אודי בחרה לשמור אמונים למנוע אטמוספרי, בצעד שהופך נדיר יותר ויותר בתעשייה.

 

ה-R8 ממשיכה לעשות שימוש ב-V10 ייחודי בנפח 5.2 ליטר הממוקם מאחורי המושבים הקדמיים, במה שמכונה תצורה "מרכזית". הוא גם יהיה היחיד בהיצע, שכן גרסת V8 ששווקה בעבר לא תיוצר עוד. לישראל תגיע בעיקר גרסת הספק-צנוע של המנוע עם 540 כ"ס בלבד (ב-8,250 סל"ד) ו-55.1 קג"מ (6,500 סל"ד), אלה 15 כ"ס ו-1.1 קג"מ יותר מה-V10 דור-ראשון. גרסת "פלוס" עם 610 כ"ס תציע גם קיט אווירודינמי ובלמים קרמיים - כל זאת בהזמנה מיוחדת ובמחיר של 1.7 מיליון שקל.

 

ה-R8 תשתמש בתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ותציע הנעה כפולה-קבועה מבוססת על מצמד רב-דיסקי במקום הדיפרנציאל הוויסקוזי בדגם הקודם, המסוגל להעביר עד 100% כוח לציר האוחז. ראוי לציין כי מערכת מיתלים אדפטיבית (Magnetic Ride) עם שלושה מצבי קשיחות לבולמי הזעזועים, נעדרת מהמפרט הסטנדרטי. ה-R8 תאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות, בדרך ל-320 קמ"ש מרביים בגרסה החלש מהשתיים, או 3.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 330 קמ"ש בפלוס.

 


פורסם לראשונה 01/06/2016 23:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים