שתף קטע נבחר

סקודה חשפה את הקודיאק - התקווה הגדולה

אחרי שנים ארוכות שבהן לא השתתפה בחגיגת מכירות רכבי פנאי גדולים, מצטרפת סקודה לטרנד הלוהט. לישראל הוא צפוי להגיע באמצע 2017 ובמחיר של כ-175 אלף שקלים

סקודה חשפה את הקודיאק, רכב פנאי גדול שיכנס לקטגוריה הלוהטת ביותר של עולם הרכב, אותו לא השכילה החברה למלא במשך שנים ארוכות מדי. אולי לכן נחשפנו בחצי השנה האחרונה לאין ספור קדימונים מרמזים, חשיפות חלקיות, "תצלומי ריגול" שדלפו לכאורה במה שהפך לאחת ההשקות הארוכות בהיסטוריה של תעשיית הרכב. וכעת באירוע השקה שערכה סקודה בברלין הושלמה החשיפה, אם כי מספר הפרטים הלא ידועים שנשמרו לאירוע הגדול, היה מועט להפליא.

 

 

סקודה קודיאק - כך נראה תא הנוסעים החדש

סקודה קודיאק - יגיע ב-2017, תג מחיר אינו ברור

רכב הפנאי של סקודה נחשף בתמונות ראשונות

סקודה תציע קרוסאובר עם 7 מושבים

 

סקודה קודיאק - על שם הדוב הגדול ביותר שחי באזור אלסקה - הוא רכב פנאי, המבוסס על פלטפורמת MQB המשרתת גם את פולקסוואגן טיגואן וסיאט אטקה - צמד רכבי פנאי בגודל בינוני שהוצגו לאחרונה על-ידי המותגים האחים לקונצרן פולקסווגן. כנהוג בכמעט כל דגמי סקודה, גם הקודיאק יהנה ממדים גדולים משמעותית, ובשונה מצמד האחים לקונצרן, הוא יציע שבעה מקומות ישיבה. נפח תא מטען ינוע בין 270 ליטר בתפוסה מלאה של 7 נוסעים, 720 ליטר עם 5 נוסעים על הסיפון ועד 2,065 ליטר בתצורת מטען. נקודה זו הודגשה פעם אחר פעם באירוע ההשקה רב משתתפים שערכה היצרנית, וללא ספק תהיה מקדמת המכירות החשובה ביותר של הדגם החדש.

 

אורכו של הקודיאק 469.7 ס"מ, רוחבו 188.2 ס"מ, גובהו 167.6 ס"מ מידות גדולות יחסית, אך יש לציין שהוא ארוך רק ב-4 ס"מ מהאוקטביה המשפחתית. תודות לבסיס גלגלים של 279 ס"מ ( ארוך ב-11 ס"מ מהטיגואן) המרווח לנוסעים נדיב וכולל בין היתר אפשרות להסטה וקיפול מודולארי של מושבים לצורך הגדלת החלל. החל בקיפול מושב נוסע לפנים כדי להסיע מטענים ארוכים במיוחד (עד 2.8 מטרים), וכלה בהסטה של 18 ס"מ לפנים-אחור של שורת המושבים האמצעית כדי להציע יותר מקום עבור צמד נוסעי השורה האחורית.


 

במציאות נראה הקודיאק גדול עוד יותר. החרטום מזוהה לגמרי עם מראה המותג העכשווי, עם סבכה קדמית מודגשת אפילו יותר מאחיותיה למשפחה, ויחידות תאורה זוויתיות - מטיב שחוזר על עצמו בכל אחת מפינות המרכב. צללית הקודיאק, פריט המידע הראשון שחשפה סקודה לפני מספר חודשים, מציג חלק קדמי שרירי ואחוריים משתפלים קלות, ברוח העידן הנוכחי. מאחור מודגשות עוד יותר הזוויות השונות, עם יחידות תאורה צרות שמייצרות משטח גדול ומאד מזוהה. בסך הכל הצליחה סקודה לייצר מראה מקורי, מזוהה, ומרשים למדי.

 

התחושה הזו מתעצמת בתא הנוסעים. במכוניות שהוצגו באירוע ניכרה הקפדה מרשימה על פרטים ואיכות גבוהה, שאינה נופלת מזו של הטיגואן למשל. הקונסולה הקדמית שומרת על גישה הנו-נונסנס של המותג ולפחות בחלק מהגרסאות יש מספר גימיקים חביבים כמו אפשרות להטענת הסלולרי, מגרעת בדלת הנוסע לאחסון מטריה ופיסת פלסטיק ייעודית להסרת קרח שהצטבר בלילה - מאופסנת בפתח התדלוק. יש כמובן גם מסך מגע בגודל "6.5 בגרסאות הבסיס ו-"8 בגרסאות הבכירות עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto.

 

היצע המנועים יכלול שתי גרסאות הספק למנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין (125 ו-150 כ"ס), כאשר החזקה מהשתיים כוללת מערכת לניתוק אספקת דלק לשני מזרקים כשאין בהם צורך, כדי לצמצם את הצריכה. מנוע טורבו-בנזין נוסף הוא ה-2.0 ליטר עם 180 כ"ס. יהיו גם שתי גרסאות הספק למנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל, עם 150 או 190 כ"ס.

 

תיבת שישה הילוכים ידנית כנראה לא תגיע ארצה, אך תיבות כפולות-מצמד עם שישה או שבעה הילוכים בהתאם לגרסה ולסוג ההנעה (קדמית או כפולה) כן יגיעו. אגב, תיבת ה-7 יחסים כפולת מצמד היא חדשה ותוצע בגרסאות החזקות בלבד ועם הנעה כפולה. זו תיבה שמסוגלת לפי סקודה לטפל בעומסים גבוהים במיוחד (עד 61.2 קג"מ) ולכן יש להניח שצפויות גרסאות חזקות יותר בעתיד.

 

 

גרסת הדיזל הבכירה תוצע רק עם הנעה כפולה-קבועה הכוללת גם מצב "שטח" המשנה את כיול המצערת, תיבת ההילוכים, בקרת היציבות והמשיכה וה-ABS, על מנת להתאים לתנאי דרך עם מקדם אחיזה נמוך (גשם, שלג וכו') וגם מפעילה את בקרת הירידה במורד. דגמי ההנעה הקדמית יציעו ארבעה מצבי נהיגה לפי "חסכוני", "רגיל", "ספורט" ו"שלג". 


הקודיאק יציע מערכות בטיחות מתקדמות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה בפקקים עד מהירות 60 קמ"ש, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התרעה על עירנות נהג ועצירה אוטומטית במקרה והאוחז בהגה אינו מגיב, אזהרה מפני רכב חוצה מאחור ועצמים בשטחים מתים, זיהוי תמרורים ומערכת מצלמות היקפיות.

 

מערכת חדשה שתוצע לראשונה בקודיאק היא בקרת סיוע לגרירה, המסוגלת לתקן באופן אקטיבי את ההיגוי כדי לשמור על יציבות עם נגרר. בהקשר זה יש לציין שכושר הגרירה של גרסת הדיזל החזקה עומד על 2.5 טון.

 

בסקודה מסרבים בשלב זה להתייחס למחיר העתידי, שכן המשא ומתן עם היצרנית לא הסתיים, כך ביבואנית. עוד אומרים שם כי השאיפה היא לייבא ארצה את כל הגרסאות שתייצר סקודה.

 

הכותב היה אורח חברת סקודה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים