שתף קטע נבחר

מועמדים לעבודה רוצים תשובה, אפילו שלילית

מסקר בו השתתפו מאות מחפשי עבודה עולה כי הקושי העיקרי בתהליך החיפוש הוא חוסר הוודאות שנובע מאי מתן תשובה למועמדים למשרה מצד המעסיקים. רבע מהנשאלים לא קיבלו תשובה מאף מעסיק

חוסר הוודאות שבקבלה לעבודה מתסכל רבים מהמחפשים: סקר של אתר AllJobs מגלה ש-84% ממחפשי העבודה היו רוצים שהמעסיק יחזור אליהם עם תשובה, גם אם היא שלילית. הסקר נערך בקרב למעלה מ- 700 איש.

 

לדעת רוב הנשאלים (70%) החזרה של המעסיק אל המועמד/ת הפוטנציאלי/ת משפרת את תדמית החברה, ומציגה אותה באור חיובי. יתרה מכך, 89% מהם היו שמחים להבין את הסיבות בגינן לא התקבלו כדי להשתפר בעתיד. 

 

לכתבות נוספות בערוץ הקריירה

 בדרך למשרה: כך תתנהלו מול כל מגייס

  5 דברים שחובה לעשות לפני ששולחים קו"ח

 4 סיבות לכך ש"אין לך מזל" עם חיפוש עבודה

 

     ()

   ()

 

הנשאלים נשאלו גם לגבי הקשיים העיקריים שבתהליך חיפוש העבודה - הקושי העיקרי שעלה מהתשובות (44%) היה חוסר ודאות, כלומר אי ידיעה לגבי קריאת קורות החיים ואי מתן תשובה לגבי קבלה למשרה או לא. קשיים נוספים הם מציאת עבודה עם תנאים ראויים (28%), היצע חסר של משרות (18%) והתמודדות עם ראיונות עבודה (9%).

 

לדברי מנהלת התוכן והמחקר של AllJobs, עינב בוימפלד: "הבדיקה מראה כי האפשרות לקבל משוב תוך כדי התהליך של חיפוש עבודה חשובה מאוד למועמדים, והם בעיקר רוצים להבין אם כל המאמץ שעשו באמת הביא לתוצאות. שיקוף הסטטוס שלהם גם בתהליך חיפוש העבודה דומה לעדכון שמקבלים כיום בזירות אחרות של החיים והוא הפך להיות ברור מאליו".

 

רבע מהמחפשים לא מקבלים שום תשובה

מחצית מהמשיבים העידו בסקר כי הם מקדישים לחיפוש עבודה עד חצי שעה ביום ו-32% מהם מקדישים מספר שעות ביום. בנוסף, ל-39% מהמשיבים לוקח בין חודש לשלושה חודשים למצוא עבודה. 

    ()

    ()

70% מהנשאלים שולחים בממוצע 5-1 קורות חיים ביום. כשהדבר מגיע לקבלת תשובות, 55% מהמשיבים סיפרו כי קיבלו תשובה ממעסיק אחד עד חמישה ו-26% העידו כי אף מעסיק לא חזר אליהם כשחיפשו עבודה.

    ()

בוימפלד מסבירה: "כיום, בעידן האינטרנט, ניתן לשלוח קורות חיים בלחיצת כפתור, והדבר מציף את המגייסים בכמות גדולה של מועמדים, רבים מהם אינם רלוונטיים בכלל למשרה. לכן, חלק מהמגייסים מתקשים לחזור אל כולם. ככל שהעסק קטן יותר הקושי גדל, כיוון שברוב המקרים אין איש גיוס ייעודי שזה תפקידו. היום יש כלים טכנולוגיים פשוטים שמאפשרים מענה אוטומטי למועמד וכדאי לנצל אותם. חוויית מועמד שלילית פוגעת לא רק בגיוס אלא גם במותג עצמו ובמה שהחברה מנסה למכור".

 

לא רוצים להיות לבד בתהליך  

לשאלה מה עשוי לשפר את תהליך מציאת העבודה ולפזר מעט את הערפל שאופף אותו, השיבו רוב הנשאלים כי היו שמחים לקבל ליווי ומענה אנושי לאורך תהליך החיפוש עצמו (52%), לדעת כמה מעסיקים צפו בקורות החיים ששלחו (51%) ולקבל ממשק נוח לחיפוש עבודה.

     ()

לדברי בוימפלד: "תקופה של חיפוש עבודה מלווה בדרך כלל בחוסר וודאות לגבי האופן שבו אנחנו פועלים בתהליך: האם אנחנו עושים את זה נכון? האם אחרים עושים את זה טוב יותר מאיתנו? מה עוד אפשר לעשות כדי להצליח? האמת היא, שאף אחד לא באמת יודע איך מחפשים עבודה. לא למדנו את זה בבית ספר. בגיל מסוים אנחנו פשוט נכנסים לזירה ולומדים על בשרנו מה עובד ומה פחות, ומשם מתקדמים".

 

העובדה שאף אחד לא משקף לנו את התהליך יכולה לגרום לתסכול. לכן, אין פלא שאנחנו מרגישים כל כך בודדים במהלך חיפוש העבודה. הרצון בליווי אישי ובמידע מדגיש שוב את הצורך של מחפשי עבודה בידע ובשיקוף רחב ככל האפשר".

 

מה שפת הגוף שלכם משדרת למעסיק? צפו:

 

AllJobs הוא חברת בת של אתר ynet

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים